Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Materiaalista riippuu - metalli tietysti parhaiten säteilyä blokkaava. Mielenkiintoisista väleistä signaali kuitenkin menee, esimerkiksi meidän talossa näkyy huoneistoni tukiasema kellarissa, eli kaksi kerrosta alempana.

@Oijennus pelikirja kuuluvuuden parantamiseen:

  • Tukiaseman sijainnin ja suuntauksen optimointi.
  • Jytkympi WiFi-reititin. Operaattoreiden sopimuskylkiäiset ovat yleensä sieltä huonommasta päästä.
  • Ja viimeisenä jo edellämainittu toistin (repeater). Ennen toistimen hankkimista varmistuisin, että varsinaisessa tukiasemassa on riittävästi potkua, koska toistimelle pitää saada hyvä kuuluvuus.
1 tykkäys

Meinasin hieman makustella valokuvilla historiasta, mutta…
http://www.tappara.fi/liiga/valokuvia-tapparan-historiasta/

Ei auenneet kuvat ainakaan minulle! Mitenkäs muilla aukeaako? @axe ?

Kyllä minulla ainakin aukeaa uudelle välilehdelle kuvat. Esim. tästä: http://tappara.fi/liiga/historia/tekstit/draper.html

http://tappara.fi/liiga/historia/tekstit/leppanen.html

Joo, ei vaan aukea minulle! Kaikki muuten kyllä pelittää.

Ei aukea minullekaan. Tuo linkki minkä sinä laitoit niin vielä aukeaa tuohon valokuva-albumiin, mutta suurennettua ei kuvia enää saa, kun juuttuu lataamaan. Ei aukea myöskään @Oijennus :ksen linkit.

Aukes, mutta kesti todella pitkään latautua.

No niin, sama täällä aukes, mtta liki 10 min hinkkas!

Sama täällä. Lienee palvelimella ruuhkaa juuri nyt?

Noniin, melkein kymmenen minuutia meni täälläkin, mutta aukesi se kun jaksoi odottaa latautumista.

Muuten ei kyllä sivut hidastelleet kuin tuo kuvan lataukseen, mutta varmaan voi olla sivuilla ruuhkaa kun tuosta Ramstedista on ppuhuttu, niin varmaan sivunpäivittäjiä on jonkin verran.

1 tykkäys

Toi linkki vie jonnekin internetin historian syövereihin. Uusi toimiva linkki on

http://www.tappara.fi/liiga/valokuva-arkisto/

8 tykkäystä

No nyt! Kiitos @axe johan alkoi pelittämään!

Tämä tosiaan alakertaan. Olen siellä jo nyt ihan ok katsellut juostessa tabletilta pelejä suorana.

Nyt tarkoitus saada sinne uusi televisio, Chromecast ja tästä syystä haluan sinne vahvistaa verkkoa, jotta vähäisetkin pätkimiset saadaan minimiin.

1 tykkäys

Itse olen aika tumpelo näitten Wi-fi-juttujen suhteen, mutta olisko tälläinen mesh-järjestelmä ok just isompiin/monikerroksisiin asuntoihin hyvä? :smirk:

Mitä on bit.ly/-linkit, uskaltaako niitä klikkailla vai kannattaako poistaa suoraan roskakoriin?

Onko porukoilla kokemusta soundbar-kotiteatterilaitteista? Lähinnä kurvikkaat Samsungin mallit olis mielessä.

Ne on lyhennettyjä linkkejä. Joskus linkit on niin saamarin pitkiä, että niitä on hyvä lyhentää. Bitly on yksi monista kyseisen palvelun tarjoajista. Muita on ainakin tinyurl ja googlekin tarjoaa samanlaista palvelua.

Jos bitly-linkki mietityttää:

  • kopio bit.ly-linkki (esim. bit.ly/2B9OQjR),
  • liitä se selaimen osoitekenttään,
  • lisää perään + (siis plusmerkki) ja
  • paina sitten enter. Pääset linkin esikatselusivulle.
9 tykkäystä

Voiko siis olettaa, että kun ei tuolla ohjeella löytynyt mitään saamastani linkistä, sen olevan huijaus :confused:

Tähän en osaa tältä istumalta vastata. Tietääkseni tuo esikatselu toimii kaikilla bit.ly-linkeillä. Esim. tuo esimerkkilinkkini paljastuisi Tappara.co-osoitteeksi. En sitten tiedä, vanheneeko linkit. Tinyurlilla linkit mielestäni vanhenee, jos niitä ei käytetä.

Yleensä käytän Tinyurlia, koska siihen saa heitettyä oman loppupäätteen, joka on helpompi muistaa.

Mut joo, hyvä olla epämääräisten linkkien kanssa tarkkana :thumbsup:

1 tykkäys

Ok. Saamani linkki on kaksi tuntia vanha, mutta eipä mitään, poistan sen. Eipä tässä nyt ilmaista leffalippua tarvikkaan, kunhan kummastelin tuota linkkiä. Ja tiedämpä jatkossa miten noita voi tarkastella, kiitos :sunglasses:

On kyllä yllättävän hyvät. Eihän niillä tietty samanlaista surround ääntä saa kun erillisillä takakaiuttimilla, mutta varmasti saa hyvän äänen. Parilla tutulla on ja oon itsekin harkinnut sellaisen hankkivani. Mun mielestä tosi hyvä, mutta joku himo hifistelijä varmaan haukkuu suohon :blush: