Playoffs 2017, puolivälierät: Tappara - Ilves

Alkaa playoff-apatia vaihtumaan taas näläksi ja Posi-Pasi hiipii pintaan.

Aloin jostain syystä uskomaan 6. pelin voittoon. Vieraspeli ja kahden tappion taika. Tämän kevään tarinaan löperöinti 7. pelissä sopisi kyllä hyvin. Toisaalta, Kiveä lukuunottamatta Ilves joukkue ei ole menestyjillä marinoitu. Ellei sitten Lada ja Aalto tykitä meitä laulukuoroon.

Mutta se väsymys. @peterra näki sitä jo pari peliä sitten Ilveksessä ja nyt olisin valmis ostamaan väitteen (virheet lisääntyneet). Toisaalta, myös Tappara vaikuttaa väsyneeltä. 7. peli olisi kiva nähdä, koska siinä testattaisiin ensimmäistä kertaa kestävyyttä tässä sarjassa. Ei palautumisaikaa, ei valmistautumisaikaa, ei mahdollisuutta isoihin muutoksiin.

4 tykkäystä

Tosin viime vuosina sieltä tullut Liigaan tähtistatuksen pelaajia jotka eivät ole täällä pärjänneet juuri heikon liikkeen vuoksi.

2 tykkäystä

Striimien varassa kun tullut näitä pelejä seurattua, niin on hieman kismittänyt, kun maalit on nähnyt keskustelupalstalta minuuttia ennen kuin lähetyksestä.

Mutta tää nyt menee jo naurettavaksi, että täältä saa tiedon ratkaisijoista jo päivää ennen!

1 tykkäys

Ainakin toistaiseksi Tappara on näyttänyt henkisesti nääntyneemmältä kuin Ilves. En ota enää kantaa tähän väsymysasiaan, koska Tappara esiintyi eilen kotona niin haluttomasti ja heikosti, että arvostelen ja mietin jatkoa seuraavan kerran huomisen jälkeen, jos sille syntyy tarvetta.

1 tykkäys

Mä olen kehittänyt sellaisen vision, että kotivoitto nähdään vielä tässä sarjassa. Onko se huomenna vai lauantaina, en tiedä. Mutta kotivoitto ratkaisee sarjan.

7 tykkäystä

Mä olen ollut näkevinäni playoff-sarjoissa sellasta ilmiötä, että joku jengi on väsynyt yhdessä pelissä, saa sen jälkeen skarpattua hyvän liikkeen vielä kehiin seuraavaan peliin, mutta sitä seuraavassa se pysyvä uupumus iskee. Perjantaina olisi siis ipan uupumuksen paikka.
En tiedä, olen voinut nähdä omiani. :slight_smile:

Mutta aidosti harmittaa, ettei tässä sarjassa ollut aiemmin b2b-pelejä. Ne olis ollut Tapparan etu…

Mä oon kehittänyt itselleni positiivisen muistihäiriön. Muistan vain viime kevään ja oon varma ettei kevättä ilman Haapalan ratkaisumaalia.

4 tykkäystä

Kyllähän tässä aika outo fiilis on, koko playoff kiima on puuttunut itseltäkin aivan tyystin. Tuntuu vaan että näin vaan käy eikä sille voi mitään. Tuleepahan halpa kausari ens runkosarjaan :frowning2:

AHL:stä ei kukaan lähde Eurooppaan jos on joukkueensa parhaimmistoa ja edes pieni mahdollisuus tulla nostetuksi ylös.
Toisinsanoen Eurooppaan tulijoilla on ovet kiinni syystä tai toisesta NHL:ään ja soppari umpeutumassa eikä uutta tiedossa.

Nyt hushus muualle AHL:stä keskustelevat. Tänne saa kirjoittaa vain maanis-depressiviset.

6 tykkäystä

Mulla on käynyt päivän aikana samalla tavalla. Toivon kipinä on vaihtunut pieneen, mutta sitkeään uskoon. En muuten ole pätkääkään uskonnollinen :wink:

En osaa sanoa, mikä mahdollisuus Jerellä on huomenna pelata, mutta 100% kunnossa oleva Karjalainen olis tähän rakoon aikamoinen pyssy. Olisko sitten vaikka Nurmi huilille huomiseksi? Puolustukseen kaipaisin myös tuoretta jalkaa. Ainakin Kemiläinen kaipais huilia, mutta taitaa olla liian tärkeä kiekollinen pakki. Kuitenkin Sammalkangasta ja miksei vaikka Rouhiaistakin vois harkita kokoonpanoon. Kahta uutta pakkia Tapola ei kuitenkaan tuo kokoonpanoon ja kyllä se varmaan Bonsa sitten huilaa, jos esim. Sammalkangas saa komennon kentälle.

Vahva usko Tapparaan vuosien ajan on viimeisen vuorokauden aikana yhä vahvistunut. Mikähän minua sitten vaivaa?

2 tykkäystä

Kotivoitto nähdään, siihen minäkin uskon. Mutta onko se jo huomenna? Ihan mahdollista. Voi olla ettei tästä kaudesta kaikkea halua muistaa… paljo pisteitä runkosarjassa sekä seuralle että useammalle pelaajalle. Sittenkö tuli “blackout”, seinä vastaan… :frowning:

Huomenna sitten täytyy pitää peli 0-0:ssa Ilveksen todennäköisen alkurynnistyksen ajan, tai miksei vaikka iskeä maali. Laukoa ainakin pitää paljon ja ylös, koska päin tykittämisestä ei ole mitään apua.

Uskon kuitenkin edelleen melko vahvasti, että kausi ei pääty perjantaina. Valkoisissa paidoissa pelaaminen on muutenkin läpi kauden tuntunut maistuvan paikallispeleissä paremmin ja tiukoissa paikoissahan Tappara on tunnetusti kova. Jos tolla porukalla on vähänkään tahtoa, niin ne menee ja hiljentää ne Ilveksen tyypit. :wink:

Jos hävitään, niin sitten hävitään ja siihen on tyydyttävä.

2 tykkäystä

Mä uskon että Tappara lähtee huomenna kovaa. Uskon että Ilvestä hieman jännittää ja toisaalta Tappara ei vaan voi enää peruutella. Tappara taistelee ja painaa huomenna, on agressiivinen ja taklaa. Koko peliä ei tietenkään voi myllyttää, mutta Ilves on pidettävä pois omalta maalilta ja sinne Lehtosen eteen täytyy mennä vaikka väkisin.

1 tykkäys

No on ainakin syytä olla paljon paljon huolellisempi ja kovempi mitä viime pelin alussa, jossa Tappara teki kaksi lapsellista lepsusta. Oman maalin edessä pitää tarjota vain ja ainoastaan makuupaikkoja ja pelata ihan siellä sääntöjen harmaalla alueella.

1 tykkäys

Onhan Ilveksellä paremmat mahdollisuudet pistää sarja poikki kuin oli keskiviikkona.
Tunnettua on ettei mikään ole niin vaikeaa kuin sarjan katkaisu.
Eli
Pelit jatkuu lauantaille ja Tappara klaaraa materiaalilla ja kokemuksella ( ja ehkä myös kunnolla )

1 tykkäys

Sarjan katkaisu on varmaan vaikeaa ja miten ylipäänsä Ilveksen pelaajat käsittelee tilanteen. Kivi lienee aika hyvä motivoimaan joukkuetta. Itse veikkaan, että Ilves pelaa hyvän pelin. Tapparan pitää lähteä siitä, että pelaa sarjan parhaan pelinsä.

2 tykkäystä

On kyllä täysin Tapparasta kiinni miten perjantaina käy. Jos fokus samalla tasolla kuin keskiviikkona niin Ilveksellä ei katkaisun suhteen kovin vaikeaa tule.

1 tykkäys

Miksi muka sarjankatkaisu Ilvekselle vaikeaa? Hyvä fow, kotipeli ja alla sarja jossa kukaan ei uskonut niihin. Vain voitettavaa yhä ja vastustajalla paineet pakkovoitosta. Ilveksellä toimiva pelisysteemi meitä vastaan ja jos kun Levonen päästetään taas tuomistemaan niin ilves voi roikkua jälleen Haspalan yms pois pelistä varsinkin kun meidän yvkin täyttä neppailua

4-2 ilves vie finaalin ja koko sarjan. Saa ottaa talteen