Niin se mieli vaan muuttuu. Jos mä saan jotain toivoo, ni ei enää game seveneistä, niitä ollu jo tarpeeks lähi vuosina.
Nämähän on kaikki vain asiantuntijan omia arvioita.
Ihan kuin tämän palstan omien asiantuntijoiden arviot tulevasta.
Joskus osuu, joskus ei.
##Tappara–HIFK Ti 4.4.2017
19 Veli-Matti Savinainen – 24 Jani Lajunen – 71 Kristian Kuusela
25 Henrik Haapala – 44 Jan-Mikael Järvinen – 81 Jukka Peltola
26 Jere Karjalainen – 42 Otto Rauhala – 92 Sebastian Repo
27 Martin Røymark – 61 Juhani Jasu – 17 Teemu Nurmi
23 Aleksi Elorinne – 13 Valtteri Kemiläinen
47 Alexander Bonsaksen – 55 Blake Parlett
9 Aleksi Salonen – 52 Otso Rantakari
6 Pekka Saravo
49 Dominik Hrachovina
(35 Teemu Lassila)
Toivotaan ettei Salonen - Rantakari joudu pulaan oman maalin edessä Petrellin yms isojen hyökkääjien kanssa…
Ei Tappara kyllä toista samanlaista sarjaa pelaa kuin eka oli, parantaa ja rutkasti. Se eka oli eka ja kaikki ennakkokaavailut ym sikseen kun oi paikallisvääntö ym ym. Tasan tarkkaan tietävät miten HIFK pelaa jne, itsellä täysi luotto ettei toi säälihifki jatka tästä parista. Edelleen pätee se että Tappara on itsensä pahin vihollinen.
Tänään pitää olla hereillä Finleyn kanssa. Hakee varmasti kovia pommeja Tapparan kärkipelaajiin ja haluaa saada sillä Tapparaa varpailleen. Ikään kuin asetelmien hakua. Mitä pidemmälle sarja menee, niin varmasti vähentää niitä koska niissä on aina ison jäähyn riski.
Ei yhteen pelaajaan pidä määräänsä enempää keskittyä, mutta tiedostaa se kun herra on jäällä. Noin muutenhan miehellä voi tulla vähän kiire omissa…
Uskon, että Finley yhtä nallekarhu kuin Tepsiä vastaan. Poffeissa on herkästi jaettu kuitenkin 5+20 jos vähänkin kyseenalaisia tilanteita. Tapparakin tätä kokenut mm. Dixon ja Bailen.
Toivottavasti. Nallekarhuhan Finley muutenkin on, paitsi lähinnä keskialueella puuntakaa tekemissään suorituksissa.
Se pulaan joutuminen mennee pelissä toisinpäin.
Kaikkien täytyy ottaa Parlettista mallia ja pelata pää ylhäällä. Sen pari jatkoerää mitä TPS - IFK -sarjasta näin, niin Finley oli lähinnä vain rasite joukkueelleen. Teki virheitä ja otti ainakin yhden täysin turhan jäähyn.
Kyllä jokainen pelaaja tuolla haluaa pelata pää ylhäällä ja tiedostaa esim. Finleyn. Välillä vaan tulee sellaisia tilanteita, joissa ei ole ns. valmiina. Tietysti vielä vaan tarkempi pitää olla.
En oikein jaksa ymmärtää Finley kouhotusta. Panokset on niin kovat, että ei kellään ole varaa hölmöillä ja ratkaista jäähyillä ottelua (tai koko sarjaa) vastustajalle. Ennemmin jalkaa liikkeelle ja tuo 111kg betoniporsas ei jaksa enää luistella.
Finley koohotukselle on selvä syy. Siinä alkaa vastustaja katseleen missä mies menee ja oma peli sekoaa. Finley osaa kuitenkin pitää kädet alhaalla ja saa harvoin jäähyjä taklauksistaan. Mm. Kallio lensi Tepsi-sarjassa jonkun kymmenen metriä taaksepäin kun Finley ajoi taklauksen loppuun.
Itse näen Finleyssä IFK:n kannalta enemmän riskejä kuin mahdollisuuksia. Kaveri on oikeasti melko puukätinen ja kankea puolustaja.
On ihan totta, että kaveri on fyysinen peloite ja hakee taklauksia, joiden kuulumisesta tähän lajiin voi olla montaa mieltä. Finleyn kanssa ei tarvitse lähteä mihinkään ylivarovaisuuteen vaan riittää, että kaverin kentällä olo tiedostetaan. Ja tiedostetaan ennen kaikkea sen kannalta, että siihen isketään.
Näkisin kovin mielelläni tilanteen, missä Finley lähtee hakemaan niittiä ja kiekko pelataan yhdellä kosketuksella kaverista ohi, jonka jälkeen rankaisemme ylivoimahyökkäyksestä.
Tappara-HIFK
En osaa ennakoida. Tämä sarja tulee olemaan huikea. 4-2 jompaan kumpaan suuntaan. Nokka kiinni kohti töllöä - tätä ei saa missata.
KalPa-JYP: Jyppihän vie tän sarjan
Sen jälkeen on edessä finaali: Tappara-JYP.
Olen erimieltä. Media tuo esiin pelkästään noi taklaukset, ja kyllähän sen ymmärtää koska se tuo lukijoita. Mut perus puolustajana Finley on hyvä. Hoitaa oman ruudun, ei ala kikkaileen ku ei sitä osaa ja taklaa ku on paikka. Kuinka moni täällä on nähnyt muita Finleyn pelejä ku tapparapelit ja koosteet jostain IS:n klikkiuutisesta? Oon nähny kyseisen herran kaikki pelit suunnilleen ja perus pelaaminen on ihan riittävää. Ymmärrän tietysti sen että voimakkaita tunteita numero 3 herättää. Jos olisin itse vaikka ilves fani, en vois sietää Finleytä, näin kuvittelisin. Toki mielipiteitä on erilaisia ![]()
Lisäksi UL on teidän sponsori, joten tuskin ihan hatusta vetää arvioita.
Urheilulehteä kuunnellessa tulee mieleen että pitäiskö se nakkikattila antaa jo tapparalle, heh ![]()
Mä oon kyllä @Jasperi: n kanssa täysin erimieltä herrasta nimeltä Joe Finley. Finley ei kyllä ole mikään riittävä peruspuolustaja, vaan aivan pelkkä fyysinen elementti. Aivan järjettömän kankea ja heikko pelisilmä.
Otos on pelkistä Tappara peleistä, mutta jos se pelkästään meitä vastaan pelaa aina noin huonosti, niin sekin tietty käy. Aivan sama mulle jos se on ollu Bobby Orr kaikkia muita vastaan.
Kyllähän Finleyn ongelmia on pelinluku kuten sanoit. Tämän takia sijoittuminen menee päin sitä itseään ja vastustaja saanut helppoja maaleja. Taisi Patrick Virta päästä puolivälierissä kävelemään maalipaikkaan, kun Finley peruutti sekä kavensi liikaa. Lisäksi irtokiekoissa/rännityksissä kannattaa antaa mailapainetta, koska syöttötaito ja kiekkovarmuus ei ole parasta A-luokkaa.