Playoffs 2018, puolivälierät: Tappara - KalPa

Maalin peli voi kyllä ilman isoa virhettäki kääntyä maalin tappioksi. KalPan toka maali oli kyllä sellainen pomppujen pomppu, että tuo kun tulee ton äijämassan läpi niin aika tyhjään saa nostaa. Tappara haaskasi omat paikkansa ja etsikkoaikansa, eiköhän nuo taas sen löydä seuraavaan peliin.

Ehkä porukalla on liian korkeat odotukset tämän kauden Tapparasta, mutta nythän Tappara on palannut pelaan suunnilleen sitä Tapolan kiekko, jolla marginaaleja on ennenkin käännetty. Ja vähän luulen, että ongelma ei johdu Rautakorvesta vaan siitä, että pelaajien selkärangasta tulee tuollaista peliä.

Jos ihan välttämättä haluan kaivaa negatiivista niin en minä sitä yleisesti joukkuesuorittamisesta löydä. Ykkös- ja kakkoskenttä kyllä tekee riittävästi paikkoja siihen, että pelit voitetaan. Kolmoskenttä on elänyt koko ajan ja yksilötasolla suurin pettymys on edelleen Niko Ojamäki, jonka pitäisi pystyä edes jotain tekemään. Tällä hetkellä ei oo mitään hyötyä.

Muutoin yksilöt on edelleen ihan ok tasolla. Lehtosen pitää pakeista pystyä parempaa tehokkuuteen, muuten kaikki jepa.

1 tykkäys

Tapolan kiekossa tehtiin maaleja vähän enempi…

Koita ny jo päättää mikä se ongelma on, äskön se oli vielä voitonnälän puuttuminen koska liikaa viime kausien mestareita, mut nyt se onkin Rautakorpi. Rautakorpihan ei voittanu viime vuonna mitään, eikä sitä edellisenä. Kyllä sieltä pitäis nälkää löytyä.

5 tykkäystä

Nauratatko? Tappara voitti Tapolan kiekolla Ilvestä vastaan kaksi hikistä maalin peliä ja väkisin pumppas yhdessä pelissä 4-0 voiton. Finaalisarjassa KalPaa vastaan Tappara taas meni menojaan lähinnä siksi, että KalPan bensa loppui ja pystyttiin kääntään - JÄLLEEN KERRAN - maalin pelejä voitoksi esim. 6. finaalissa ja game 3:ssa.

2 tykkäystä

Jos naurattaa niin hyvä juttu, mua nää höntsyt ei niinkään. Saatan muistaa väärin mutta muistaakseni maaleja tehtiin useimmin eli enemmän peri peli , en sun maalin peleistä puhunutkaan …

No niin Peterra, valoja päälle!

Kumpi nyt kävi, Tappara oli tehokas vai haaskaaja??? Kerro ihan omin sanoin, ja rauhoitu hyvä mies! Tämä oli vain jääkiekkopeli.
Elämässä on paljon muitakin asioita, paljon paljon…

Jos sinulla ei ole, niin minä säälin sinua.

Mutta päätä jo, tekikö Tappara tekopaikoistaan maaleja isolla prosentilla vai tuhlasiko se niitä :grin::grin::grin:

Peterra, olet TEHOTON :disappointed_relieved:

Nyt vähän rauhottuneena tuntuis siltä että 24h päästä ollaan välieräjoukkue :thinking:

3 tykkäystä

Propsit kuitenkin Tapolalle edes siitä, että runkosarjassa oli hauskaa. Ja mentiinhän sitten loppupeleìssäkin aika pitkälle. Katsotaan nyt miten tällä kaudella käy. Ja ensi kaudella sama rumba uudelleen. :wink:

1 tykkäys

Sinänsä on vähän turhaa mennä henkilökohtaisuuksiin @Cir82. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

Sarja on vielä kesken ja huomenna voidaan laittaa homma pakettiin. Jos ei laiteta niin sitten kokeillaan lauantaina ja sitten tulee varma tuomio johonkin suuntaan.

Tää on kiekkoa ja vastustaja pelasi todella hyvin. Se, että Tappara ei saa itsestään fanien kuvittelemia maksimeita irti on vähän erikoista. Taso on tuo ja se voi olla, että se ei riitä KalPaa vastaan, mutta mahis on edelleen hyvä siihen, että se riittää. Ensi tiistaina (HUOM! JOS!!! jatkoon päästään) kaikki alkaa alusta. Silloin millään tähän asti tapahtuneella ei taas ole mitään väliä.

Itse vaan ajattelen, että tässä kohtaa turhautumisen ja negatiivisuuden purkaminen on kahdestakin eri syystä vähän erikoista. Ensinnäkin, jos pelkäät noin kovasti sitä, että Tappara häviää ja käytät niin paljon energiaasi joukkueen haukkumiseen niin silloin voin taata, että et tule nauttimaan yhdestäkään pelistä keväällä. Näitä pelejä pelataan aivan liian harvoin siihen, että kannattaisi missata yhtäkään peliä pelkäämiseen.

2 tykkäystä

Kyllä siinä ongelmia molemmat. Mutta tuleehan kausi väkisinki että ei olla finaalissa ja luulen että se on tämä kausi

Eri mieltä tästä. No muuten olen jo aktiivisesti unohtanut illan pelin. Oikeastaan toivon, ettei tarvitse enää tälle sarjalle uhrata ajatuksia. Lauantaina sitten selviää miten kävi ja joutuuko vielä katselemaan.

3 tykkäystä

Sitten se on. Ja joukkuetta haukkumalla ja itkuvirttä foorumeilla huutelemalla ei yhtään mitään voittoa tulekaan. Turha tässä on mitään “EI OLLA FINAALISSA” -pelkoa ole viritellä. Jos ei olla niin sitten se aurinko nousee edelleen ensi viikollakin. Luota minuun, nousee se.

4 tykkäystä

Rautakorven Tappara on kyllä semmoinen ameeba, että siitä on vaikea tietää totuutta. Nimittäin suorituskyvystä. Jos KalPan materiaali olis parempi, niin mä luulen että me hävittäis sittenkin vain 3-4. Tappara on ihmeellinen venyjä. Tuntuu ettei sitä oikein nappaa, mutta voittaa se sittenkin aina välillä.

3 tykkäystä

Myönnetään, maanantai-iltana olin jo vähän valmiiina TPS-sarjaan. Ehkäpä TPS oli valmiina Tappara-sarjaan, kun katsoo, miten heille kävi.
Sanoisin, että oikeastaan tarvitsin tätä: Pään pitää pysyä näissä peleissä, heti kun alkaa unelmoimaan, niin homma lässähtää. En nyt väitä, että sama pätee pelaajiin, heillä on näihin asioihin asiantuntijat mukana.

Mutta olihan meillä paikkoja. Hiukan räväkämmät laukaukset paikoissa, turhan leipomisen välttely ja sellainen yleinen reagoinnin nopeus mukaan, niin oltaisiin oltu voitokkaita tässäkin ottelussa.

Meni hallilla kyllä vähän tunteisiin. Pari ärräpäätä lensi katsomossa lopulla, mitä kyllä pahoittelen. Lähellä istui lapsiakin, vähän jopa hävettää. Oppirahoja, itse kullekin…

18 tykkäystä

Mua vähän huolestuttaa se seikka, ettei peli ole kehittynyt riittävästi kauden aikana. Vaikka tästä mentäisiin jatkoon, sama taso ei riitä seuraavassa sarjassa…Joukkue on edelleen jonkinlaisessa runkosarjamodessa ja se ei yksinkertaisesti riitä enää…

2 tykkäystä

HERÄÄ!

Me palstalaiset EMME käy jäällä minuuttiakaan!

2 tykkäystä

Emmekä peleissä, koska siellä ei uskaltaisi huudella samalla tavalla kuin netissä.

1 tykkäys

Eiköhän me aloiteta pelit kuitenkin keskiviikkona jos jatkoon mennään.
Tämä peli hölmöiltiin oikein kunnolla, olisi vaan pitänyt jatkaa ensimmäisen erän tapaan eikä alkaa peruuttelemaan. Lopussa saatiin taas hyvä paine mutta nyt ei onnistunut. KalPa vaikutti kyllä tosi väsyneeltä. Mitenkähän huomiseen peliin matkustetaan, jos KalPa on bussireissulla niin Tappara saa ison edun kun todennäköisesti lentävät huomennakin.

1 tykkäys

Onhan tämä oman johdon varjelu yhtä shittiä.
Kuopiossa onnistui ja porukka sai muutaman päivän orkkuja moisesta uroteosta muka äärimmäisen hyvin osattuna träppinä.
Tänään ollaan taas totuuksien äärellä.
Tappara suojelee johtoaan todella surkeasti.
Ja valmennus siitä huolimatta ottaa sen käyttöön jos mennään vahingossa johtoon.
Tämä sarja olisi pitänyt olla taputeltu vaan ei ole.
Onneksi huomenna voi katsoa Hifkin ja Jypin kiekkoilottelua.

1 tykkäys

Ei käydäkään. Onneksi ei.

Yritän enemmän pelastaa palstalaiset itseltään kuin ajatella joukkuetta. Kannattaa oikeasti käyttää keväällä energiansa siten, että siitä saa jotain iloa. Edes pientä iloa.

Jos saat iloa muiden haukkumisesta niin hyvä niin, mutta todellisuudessa käytät vaan energiaasi väärin ja niin se ihmisten negatiivinen energia lähtee leviämään. Ei toivottavasti joukkueeseen, mutta kyllä joukkuhysteria hallilla on aika nopeasti valmis.

Yrittäkää nauttia näistä peleistä. :slight_smile:

13 tykkäystä