Tuota se Tapola varmaan juuri tarkoitti. Joukkueen valmistaminen peliin on päävalmentajan tehtävä, mutta totta kai ammattilaisurheilussa pelaajien vastuu itsestään on myös suuri. Kapteeniston vastuu on myös olemassa. Nyt ei onnistunut oikein millään tasolla.
Huomenna Vanhatalo sisään, Tanus ja/tai Nättinen huilaan, ykkönen uusiksi tai no, ainakin oikeaan laitaan joku väkevämpi pelimies.
Joko Parlett palaisi…
Toivottavasti Simontaival ja Vanhatalo nähdään huomenna askissa. Ykkösketjunkin voisi rikkoa kun se ei toimi niin se ei toimi.
Kyllähän tämä ykköskentän suoritus on ollut koko kevään suorastaan murheellinen. Joskus joku pilkahdus, mutta ykköskentän tooli ei ole pilkahdella. Ykköskentän tunnistaa yleensä siitä, että siinä on jonkinlainen takuu.
Niin kauan kun on toivoa, niin Tapparaan luotetaan.
Sen nämä vuodet opettanut on.
Huomiselta en muuta toivo kuin, että joukkue antaa kaikkensa ja se välittyy myös kotisohvalle. Voitto tai häviö, mihin se riittää on yhdentekevää jos kaikki lyödään likoon. Lukko on todella laadukas joukkue ja ei sitä helpolla kaadeta mutta nyt täytyy näyttää, että ei Tapparaakaan helposti pudoteta.
Amen. Tehopisteisiin ja kultakypäriin tuijottaminen helvettiin. Ykkösen ja kakkosen pitää olla takuuvarmoja pisteiden teon suhteen, mistään muusta ei voi edes keskustella, ammattilaisurheilussa. Kolmosessa pitää olla nuoria ja vauhtia. Ja nelosessa helvetisti voimaa. Näin joukkueita on kasattu sata vuotta. Ei tää oo niin ihmeellistä.
Kovaa palautetta sai Levtchi jonkun vaihdon jälkeen Tapolalta. Haluaisin nähdä joko kaikkensa antavan ykkösketjun tälläisenään, tai sitten selviä muutoksia. Niin, että laitetaan joka vaihdossa kaikki peliin. Välierät tässä kuitenkin menossa, jotenkin pitäisi päästä haastamaan Lukko, joko sitten vetämällä pommia joka vaihdossa, tai träppäämällä Lukon täysin. Tai sitten ihan pelaamalla. Keinolla ei ole kovin väliä, kunhan laatu olisi timanttia!
Ykkösketju on saanut jo 7 peliä aikaa näyttää mutta mikään ei muutu. Mielestäni koko ketju pitäisi laittaa uusiksi.
Itse kasaisin hyökkäyksen näin.
Peltola-Virta-Bertrand
Levtchi-Rauhala-Simontaival
Puhakka-Moilanen-Vanhatalo
Henriksson-Malinen-Nättinen.
Smejkal ja Tanus putoavat pois.
Pyörittelin viikonloppuna vanhaa VHS:ää : Tuplamestarit 89-90. Siis Tepsin -90-finaalien koostetta. Silloin pelattiin vielä pääosin kolmella ketjulla, mutta Jortikka oli viidennessä pelissä heittänyt alisuorittaneet Mal Davisin ja Jari Hirsimäen vilttiin. Pääsivät kolmannessa erässä irti ja käänsivät pelin. Jotain tuollaista haluaisin nähdä. Kutsuttakoon sitä sitten vaikka penkkikoutsaamiseksi.
Tämä tunne minulla on koko ajan ollut, ja olen siitä myös maininnut. Etenkin Levtchillä ei onnistu mikään, kun kentällä ei enää olekaan tilaa kikkailuihin ja kiemuroihin. Ja paineitakin on ihan eri tavalla kuin marraskuun tiistai-illassa. Ymmärtäisin täysin, jos kyseessä olisi 18-vuotias junnu.
Virta sentään osoitti jotain playoff-henkistä pelaamista perjantaina. Nyt sekin kaikki oli hävinnyt.
Ja edelleen, toivon että saan huomenna kunnolla nenilleni ja ykkösketju ratkaisee ottelun.
Nuo ainakin näyttää hyvältä. Tuskin tulee kuitenkaan tapahtumaan
Vastaan vain tuohon asenteeseen, mitä omaan silmään vaikutti. Puolet pelistä, kun mentiin laitakahinoihin sun muita, ei menty asenteella, että kiekko jää mulle. Näissä peleissä pitäisi olla se asenne, että kiekko mulle ja vastustajat *ttuun, nyt mentiin mukamas taisteleen. Mutta sitten kun se asenne löyty, alkoi voittoja tulla kaksin kamppailuista. Pitää haluata sitä kiekkoa.
Samaten hämäsi se, mikä lähes koko kauden. Erkasta erkkaan syötöt loistavat poissaolollaan. Keskialueella käsittääkseni ei ole tarkoitus enää hidastaa peliä, kun puoli sekuntia menee kiekon haltuunottoon.
Tätä varmasti kaikki toivoo. Mutta voittavan jääkiekon pelaaminen ei ole koskaan ollut toivomuspeliä.
Ikävä kyllä on pakko sanoa että olen pelännyt jo pari vuotta juuri tätä.
Kuten yksi mainio kaveri sanoisi, mukava kuin kumimuna
Nyt ei oikein minulle selvinnyt se, että mitä olet pari vuotta pelännyt? Kumimunaa vai mitä?
Tappara vetää mitalipeleissä edelleen ja kaikkien tämän kauden haasteiden jälkeen ainakin minä otan tämän Tapparan tuloksen (oli se sitten sijat 1-4) vastaan mieluummin kuin sen kumimunan.
Jos koitettais huomenna isoa muutosta ja laitettais Matuskin laiturin tontille.
Parhaaseen iskun paikkaan ryhditön ja rangaton esitys koko joukkueen leveydeltä ja alusta asti. Eipä tuossa ykkösketjua tai sen paremmin muita yksilöitä, pelillisiä seikkoja tms. tarvinne erikseen kummemmin syytellä.
Koostumusten osalta ehkä hiukan yllätti vain perjantain voittaneen ja loppua kohti lähinnä parantaneen joukkueen muuttelu. Lepoakin oli kuitenkin välissä.
Tehokkaasti lupaavat suunnat ja voittavat taisteluhampaat saatiin joka tapauksessa hukattua. Täytyisi taas kaivaa esiin seuraavaan. Lukko saattaa lähteä nälkäisesti / innokkaasti katkomaan sarjaa, Tappara ensi kertaa selkä seinää vasten; uudenlainen tilanne…
Tapparan pitää nähdä tänään vain mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia laittaa jo ennen kautta ja koko kauden aikana ollut suurin mestarisuosikki selkä seinää vasten. Siellä on Raumalla jo varman mestaruuden meininki ja liput ilmeisesti salossa.
Tehokas, luotettava ja tylyn ilkeä Tappara huomenna askiin. Heljanko sulkee maalin. Kaunista ei tarvitse olla.
Aivan normaaleita ykköspakkien minuutteja. Robin Press on hyvin liikkuva kiekollinen pakki, jolloin pelityyli on köykäisempi, kuin rikkovalla pakilla. Ei tule näkymään.
@Rantt3 sitten kun peliaika alkaa olemaan toistuvasti puoltatuntia, niin sitten voi alkaa näkymään. Useasti isoja minuutteja pelaavat pakit vielä osaavat rytmittää peliä siten, että esim. jättävät turhat kulmajuoksut pois.
Muistakaa ihmiset se, että voittopelikin oli B2B -pelien jälkimmäinen näytös. Lukon pelitapa on raastava, toivotaan että huomenna tulee perjantain tasoinen show niille, jotka pelin näkevät.
Tappara voittaa.