Playoffs 2025: Välierät Ilves - KalPa

Kyllä. Latvala on runkosarjassa tusinapakki, mutta pudotuspeleissä hyödyllinen.

1 tykkäys

No kohteena oli kaikkien tuntema “Rehti-Reino” Jaakko Lantta. Lisäksi Lantta kirjaimellisesti itse luisteli päin Latvalaa. Sinänsä kiekotonta miestä ei saa estää,mutta jos se luistelee pää munissa itse päin,sitä ei säännöt kiellä. Lantta kyllä on myös itse usein kunnostautunut hieman jopa “harmaan alueen pelissä” joten joskus se arpa sitten osuu myös omaan ruutuun. Edit: Vaikka Otto Latvala on iso ruma ja ilkeä,ei hän ole ihan hirveästi jäähyjä kerännyt,ei ainakaan isoja sellaisia,toki osui Kisu Kiiskistä polveen runkosarjan lopussa. Mutta ollakseen noin iso ja honkkeli on hän yllättävän vähäjäähyinen.

3 tykkäystä

Mites täällä nähtiin Salmelan taklaus Klingbergiin? Hallissa livenä osui päähän,mutta kun tuomarit sen katsoivat ei edes 2-minuuttia tullut,mihin se osui? :flushed_face:

Kalasteluyritys. Selkään osui kontakti.

12 tykkäystä

Ei tosiaan ollut pelkästään tämä tilanne vain mitä tarkoitin. Mutta niinkuin Andy sanoi, pelaa sääntöjen rajamailla kokoajan niin onhan tuo aika huvittavaa, että 0min boksia nyt pudotuspeleissä. Sitten joku Mattila tänään 2 jäähyä. Toinen kamppi, Noh hyväksytään se nyt vielä, mutta toisessa Ilveksen pelaaja ottaa itse Mattilan mailan omaan kainaloon.

1 tykkäys

Sen Mattilan koukkausjäähyn näin läheltä..se oli kyllä ihan turha. Ipan mies huomasi että maila jäi kainaloon,ja sitten puristi käden kiinni siihen,jotta tuomari varmaan näkee..oli just väärällä puolella jotta se näytti isommalta rikkeeltä. Täytyy muistaa kuitenkin että kaikki temput tuolla tehdään jotta saadaan etua..ihan kaikki,ja siinä ei vaikuta logo rinnassa. :index_pointing_up: En puolustele tekoja,vaan tiedän mitä se on kun panokset on tapissa. Jos tuolla on liian kiltti ja rehellinen,jää hopeat kaulaan 100/100. Parhaimmat on niitä joista ei jää kiinni.

Latvala ennen tätä peliä oli voittanut 62.2% kaksinkamppailuista,sillä olisi KalPan joukkueessa toisena Kisu Kiiskisen jälkeen.

Edit:Lisäksi nostan esiin tänään paluun tehneen Nybergin,oli sitten älyttömän hyvä. Useasti meni kulmaan hakemaan kiekkoa,katsoi jaaha,sieltä tulee vastustaja. Otti vastustajan iskun kiinni,suojasi kiekon. Ja pelasi sen omalle.. Hämmästyttävän vahva,älykäs pelaaja. Se Nyberg joka tuli Ilvekseen ja tämä on kuin yö ja päivä.

2 tykkäystä

Ymmärrän Klingbergin reaktion, kun taklauksen jälkeen tuli vastaan Okanyn kroppa.

Eli varmasti otti kipeää, mutta siinä oli epäonninen sattumus, että Klingberg joutui kahden pelaajan flipperiin.

3 tykkäystä

Kiva saada selitys asialle :folded_hands: Arvostan. Hallissa ei tilannetta näytetty. Mutta näin toisesta päädystä osuman jossa pää heilahti voimakkaasti,totesin heti puolisolle “nyt osui kuukunaan”! Oho..käsi ei noussut..

Pelaa kovaa mutta juuri sillä rajoilla ettei ota jäähyjä. Ei voi kutsua likaiseksi pelaajaksi mitenkään. Hyvät pleijarit häneltä. Olisi ollut tämän kauden Tapparassakin vahvistus. Antoi Lantalle runtua ihan syystäkin. Lantta tökkii ja härkkii joka vihellyksen jälkeen Ilveksen kärki äijiä.

2 tykkäystä

Salmelan taklaus näkyi hyvin hidastuksesta, ei osunut päähän, vaan kovaa yläselkään, joka varmasti sattui Klinbergia. Tuomio oli oikea, ahtaaseen tilaan Klinberg itsensä ajoi ja silloin voi odottaa, että joku ajaa yli.

7 tykkäystä

Muistikuvissa se alkuperäinenkin taklaus kyllä tuli varsin korkealle, mutta ehkä kuitenkin päivän linjan mukaisesti. Ja taklaus oli suunnattu kohti päätyä, niin maalin takaa juuri palannut Okany joutui tahattomasti osaksi sitä.

1 tykkäys

Onko tuosta tilanteesta videota missään?

Puhdas.

3 tykkäystä

Kuten @Ranari yllä. Puhdas. Yläselkään osui, eikä ollut kalastelua. Varmasti kolahti, mutta puhdas.

3 tykkäystä

Kyllä se mun silmään on aina kalastelua jos käperryt sikiöasentoon jonka jälkeen huoltaja elvyttää sut penkillä, tällä svedulla on muutenkin harvinaisen matala kipukynnys. Samaan kastiin kun Björkqvist, kiekko naamaan, totaalinen liikkumaton sikiö, Tapparalla pitkä hyökkäys, pakottaa tuomarin katkaiseen pelin, nousee heti ylös, tuulettaa yleisöön sankarina → oksettavaa

9 tykkäystä

No niin hyvin vastaat itse itsellesi, selvä homma minkä väristen lasien takaa katsellaan.

2 tykkäystä

Varmasti pelaajat tekevät kaikkensa, kaikissa joukkueissa, mutta ei se poista sitä että Ilveksestä on muotoutunut viime kausina yksi Liigan pahimmista filmiporukoista. Lähes poikkeuksetta Ilveksen pelaajat heittäytyvät kuin kuolevat joutsenet pienestäkin kontaktista. Ja tämän liikkeen etujoukossa on itse Suomi-Filmi.

Jos vertaa eilistä peliä, niin kyllä ilvesläiset olivat kevyemmin pitkänään kuin kalpalaiset.

7 tykkäystä

Nyt täytyy muistaa, että meidän lasien läpi ilves on filmaaja joukkue. Totuus, että eilen esim. kalpalta Curry kalasteli jäähyjä useita kertoja. Lukko on filmaillut näissä playoffeissa jne.

Yleinen ongelma, tuomareiden tulisi saada tämä kuriin antamalla pienestäkin korostuksesta sukeltamisjäähy. Tuskin korjaantuu näissä pudotuspeleissä..

9 tykkäystä

Kyllä muutkin filmaavat, mutta Ilves on noussut tässä esiin korostetusti muutaman viime kauden aikana. Jopa Tapparassa tietyt pelaajat korostavat vastustajan rikkeitä enemmän (eli filmaavat) ja se ärsyttää.

Jos jopa ilvesläinen Karri Kivi kommentoi ilvesläisten heittäytymistä, niin silloin siinä lienee jotain totuutta. En muista, että Tapparasta oltaisiin yksittäisiä tilanteita lukuunottamatta puhuttu tai kirjoiteltu samalla tavalla. Olen puhunut tästä myös kaveripiirissä olevien ilvesfanien kanssa ja he ovat täysin tietoisia filmaamisesta. Suostuvat kuitenkin katsomaan läpi sormien, jos sillä tavalla tulee se kaivattu mestaruus.

4 tykkäystä