Mä olin Nokia areenalla katsomassa Yö-yhtyeen 40 vuotta Yötä-keikkaa ja loistavista muusikoista+laulajista huolimatta se ei ollut Yö-yhtye ilman Ollia.
Jos pitäisi valita joko Jenni Mustajärvi Popedan laulajaksi tai Suvi Teräsniska Yön laulajaksi niin mun ääni menisi ehdottomasti Suville, Kärppätaustasta huolimatta.
Tapahtuman tiedotuksesta vastaava Propromotionin Taija Holm kertoo, että lippuja on jäljellä muutama sata. Hänen arvionsa mukaan konsertti myydään loppuun lähipäivien aikana. Yhteensä tapahtumaan otetaan 28 000 katsojaa.
”Perhelippua saa, sitten mahdollisia näkörajoitepaikkoja on vielä jäljellä. Permanto on loppuunmyyty”, Holm kertoo.
Onko muuten ehdotuksia mihin auto parkkiin suht lähelle. Meil on kyllä hotelli varattuna, mutta sällinperkele perui lupaamansa koiravahtihomman. Ja lähdemme näil näkymin keikan jälkeen kohti Turkua.
Just näin, on nimensä mukaisesti aivan vieressä ja jos jaksaa sovelluksen ladata, niin eka tunti ilmainen. Maksettavaa kertynee melkein oluen verran, mutta ei tuossa ihan lähellä ilmaisiakaan ole tarjolla. Voimakadulla on kiekkopaikkoja, mutta taitaa olla nykyään vain 2h.
Yhtyeen jäähyväiskeikka kulkee nimellä Ratinasta poikki – viimeinen pläjäys!
Hautamäki antaa kuitenkin vastauksillaan ymmärtää, ettei Popedan tarina ole välttämättä ohi ensi lauantain jälkeen. Hän väläyttelee muun muassa ideoita konsertista Tampereen sinfoniaorkesterin kanssa sekä yhteistyöstä vierailevien tähtiartistien kanssa.
Voiko siis olla niin, että Popeda jatkaisi toimintaansa jossain muodossa, ja vain Mustajärven ja Hautamäen Popeda nähdään lauantaina viimeistä kertaa?
– Kyllä siinä näin voi käydä. Viittaan vielä siihen Tampereen sinfoniaorkesteriin, siellä voi olla keulilla kuka tahansa, vaikka oopperalaulajakin.
Yksi asia on varma.
– Se on kuitenkin saletti, että Pauli jää tällä pysäkillä pois. Sitä ei muuta mikään, Hautamäki sanoo.
14-vuotias Hurriganes-diggari Vesa-Pekka Hautamäki lähtee jo toimintansa lopettaneella Tampereen Verkatehtaalla toimivalle maineikkaalle klubille kuuntelemaan ensimmäisen keikkansa tehnyttä Popeda-nimistä ikurilaisbändiä.
– Lähdin kesken pois. Se oli niin paska. Ei ollut montaa hyvää biisiä, esiintyminen oli kummallista ja soitto oli… kantikasta.