Radiokanavat ja -ohjelmat

Pilkonpa taas harmitusketjua. Jatkakaa hyvästä aiheesta täällä.

Antti Luusuaniemen liittyminen Aamulypsyyn. En osaa sanoa miksi en hänestä pidä mutta joku siinä tökkii. Aina ketuttaa kun kuulee että kaveri tänään taas mukana. Argh.

Minä vastaan tähän, että koko Aamulypsy.

Tekopirteitä keksittyjä juttuja. Kaikki puhuu päällekkäin ja sitten vielä se Anni. Se nauru ja kikatus saa raivon partaalle aina.

Joskus työmatkoilla, kun on tylsää, niin kuuntelen Suplasta tätä. Sitten äkkiä tulen siihen tulokseen, että joko äänikirja tai Spotify on parempi minulle.

7 tykkäystä

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta itsellä ei tuon kikatuksen lisäksi ole pahaa sanottavaa ohjelmasta. Sopivan mautonta ja kevyttä. En jaksa muita kanavia jossa joko hirveällä meiningillä kälätetään suomen ja englannin sekoitusta, tai sitten ääri-kypsät (lue tylsät) aikuiset ihmiset puhuvat tyyliin Jari Sarasvuon keskusteluohjelmien vaikutuksesta sienien kognitiiviseen kehitykseen :smile:

2 tykkäystä

Ei missään nimessä hyökkäys muita kohtaan, vaan itse ohjelmaa kohtaan.

Itse olen Korporaation kannattajia. Huumori uppoaa minun maisemaan ja on myöskin tarpeeksi apaattinen noin aamutuimaan.

6 tykkäystä

Korporaatio noista aamun vaihtoehdoista tosiaan paras on. Näin harmitus -ketjun hengessä on kuitenkin todettava, että valitettavan paljon on Korporaationkin taso tippunut niistä Heikelän ajan parhaista päivistä…

4 tykkäystä

Tippui aluksi paljon. Mutta nykyään Moisio&Sainio on nostanut tasoaan mielestäni paljon. Pääasia itselleni on sarkastinen, paska ja jopa mauton huumori. Tätä tämä parivaljakko toteuttaa mielestäni kiitettävästi tänä päivänä.
Korporaation paras pari on minusta ollut Heikelä&Linnanahde, mutta ei tämä nykyinenkään huono ole.

1 tykkäys

Minen ymmärrä noiden radiokanavien aamushow-konseptia tai niiden suosiota ollenkaan. Ei tuota jonninjoutavaa hölötystä nyt kaipaa ehkä mihinkään vuorokaudenaikaan, mutta varsinkaan sitä ei kaipaa heti aamusta varhain.

Ehkä sille sitten jokin evoluutiopsykologinen tarve on. Aamulla tsekataan, että aurinko on noussut ja turha lörpöttely jatkuu radiossa, joten maailmanloppu ei ole ilmeisesti päässyt yllättämään yön aikana.

1 tykkäys

Heikelä & Linnanahde + sika-Harri -kombohan oli jotain ihan liian huikeeta. Sieltä löytyy se standardi, mihin muut ovat vain yrittäneet päästä sittemmin…

En myöskään kiistä Moision ja Sainion parantaneen siitä alusta, lienevät jo parempia kuin Heikelä & Moisio siinä loppuaikoina, kun Heikelä selvästi väsähti tuohon touhuun.

Mielestäni tämä Moisio & Sainio -kombo ei kuitenkaan ainakaan toistaiseksi ole päässyt sille tasolle, missä Heikelä & Moisio parhaimmillaan olivat. Heikelä ja Moisio vauhtiin päästessään saivat kiskottua toisistaan irti ihan loistavaa settiä, kun alkoivat keskustelemaan vähintään toiselle tunteisiin menneestä aiheesta.

@Sivuca podcasteina itse ainakin noita kuuntelen. Ei noin aikaisin tule juurikaan hereillä oltua nykyisin.

4 tykkäystä

Yle Puhe omasta mielestäni paras radiokanava.

3 tykkäystä

Suplasta tykkään kuunnella ainakin seuraavia:

Total Hockey Forever
Aamulypsy
Korporaatio
Pallokerho
Kaunokirjallisuuden Karvakuonot
Hyvät ja huonot uutiset
Juoppohullun päiväkirja (ilmainen äänikirja)

6 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Radio 957

Radiokanavien soittolistat. Jotenkin käsittämätöntä miten paljon tiettyjä artisteja pakkosyötetään ja markkinoidaan. Vähän pakosta tullut nyt kuunneltua Suomipop-kanavaa viime aikoina.

Mode-edit. Siirretty harmitusketjusta.

7 tykkäystä

Tämä… kerran vielä Mikael Gabrielin manimanimanimani, niin revin radion autosta irti…

1 tykkäys

Kai niillä on joku diili isojen levy-yhtiöiden kanssa. Suomipop on ainakin pelkkä Vain elämää -ohjelman markkinointikanava nykyään.

1 tykkäys

Tuotahan soittolistaradiot ovat olleet iät ja ajat. Sekin noissa aiheuttaa anemiaa, että hyviltä (l. mieluisilta) artisteiltakin pyörivät aina samat, kaikkein puhkisoitetuimmat klassikkobiisit mielikuvituksettomana ja mauttomana tuubina. Siten radiosta tuleekin kuunneltua lähinnä puheohjelmia jos jotain.

Vaihtakaa paremmille (soittolistattomille) kanaville (jos niitä on vielä löydettävissä)?

Onneksi Radio Helsinkiä voi kuunnella missä vaan. Ja ne suunnittelevat laajentamista mm. Tampereelle.

1 tykkäys

2020 Suomen paras radiokanava kuuluu myös Tampereella:

1 tykkäys

Mikä tekee RadioHelsingistä Suomen parhaan radiokanavan?