Joo ja tuo kaveri on sitten täys trolli. Niitä trollitilejä on osaston porukalla tuolla ryhmässä 6-8kpl ainakin.
Ja sitten toisaalta, jos nämä jutut eivät pidä paikkaansa ja ovat trollitilien käsialaa, niin kuka tässä sitten on lopulta se rasisti joka on ideoinut mahdollisen “nokkelan” huudon Baptistelle?
Olen sitä mieltä että jos Tapparan, suht hiljaisesta päädystä tuo olisi huudettu, se olisi kyllä kuultu. Epäilen trolliksi.
Eipä näihin ole omalla kohdalla mitään syytä miksi uskoa. Jos todisteita olivat, esim joku videopätkä niin sitte, mutta kuka vaan voi kirjoittaa mitä tahansa paskaa mihin vain.
Pitää myös muistaa se, että Ilves leirissä ollaan jäätyy kiinni ite kepposista, kuten roskaus homma. Tämäkin voi hyvin olla keksittyä, varmaa ottaa koville eilinen tappio, tyly 7-0. Paskahalvauksen merkkejä?
Kyllähän sitä ihminen voi ■■■■■■■■■■■■■ mitä vain sitte keksiä.
Silti herättää huomiota, että ainoastaan rasismiväitettä epäillään ja vähätellään. Sen sijaan kukaan ei ole vaatinut todisteita lapsen päälle sylkemisestä tai perustanut äänestystä, tönäistiinköhän sitä yhtä fania nyt kuitenkaan oikeasti.
Mutta nuo Ilvesfaneista keksityt räkimis jutut esimerkiksi eivät voi olla keksittyjä??
Ei siinä, en väitä etteivät olisi totta, mutta vähän nyt valoja. Eivät Tapparafanit ryhmänä ole mitenkään parempia kuin Ilveksen vastaavat, idiootteja mahtuu molempiin.
Näytöt kertovat muuta, myönsit tai et. Mahtuu kyllä molempiin, mutta missä mittakaavassa? Eikä se ole mikään uskon asia. Alan todella kyllästyä ilveshenkisten käytökseen. Jos media haluaisi nostaa näitä asioita esille samalla tarmolla kuin Tapparan mokia, jutun aiheita kyllä riittäisi. Olisi syytä kaivella ja tehdä kunnon koonti kaikesta siitä millä tavoin on yritetty esim. mustamaalata ja vaikeuttaa Tapparan ja tapparalaisten toimintaa - siihen on nimittäin käytetty aikaa ja voimavaroja.
Juuri näin. Jos tuollaista on taphtunut, toivoisin, että kanssaistujat kertoisivat siitä.
Keskimäärin Ilveksen ja Tapparan fanit ovat samalla viivalla. Käyttäytyvät hyvin ja kunnioittavat muita. Mutta sitten ovat nämä ääripään kannattajat, joita Osaston jäsenet harmittavan usein edustavat. Ja kun monta samanhenkistä on yhdessä, niin ylilyöntien riski kasvaa ja tästä on näyttöjä Ilveksen osalta.
Osastolla on ilmeisestikin erittäin hyvää tekemistä ja kannustamista, mutta sitten nämä turhat huutelut, boikotit ja aggressiiviset käytökset toisia kohtaan pilaavat koko maineen. Onneksi Tapparalla ei ole tällaista faniporukkaa.
Tykkäsin kyseenalaistamisesta, mutta kuka on vähätellyt rasismiväitettä. Törkeää, jos on tapahtunut, ja vähintään yhtä törkeää, jos on keksitty. Ehkä jopa törkeämpää.
Mä satun tunteen ton räkätapauksen kohteen ja se on ihan totta. Olen myös 100% varma että hyökkäyksen kohde ei ole millään lailla provosoinut ketään…
Olisin ollut enemmän yllättynyt jos avaus viikonloppuna kummastakaan ryhmästä EI olisi noussut esille idiootteja.
Aamulehdestä:
"Paikka ei ollut todellakaan helppo, sillä takana kirkuivat armottomat Ilves-fanit. He tekivät kaikkensa horjuttaakseen Tappara-vahdin mielenrauhaa.
”Voisin sanoa enemmänkin, mutta antaa nyt olla. Fanien pitäisi keskittyä aina omien kannattamiseen”, Heljanko muotoili."
Mitä lie siellä sitten huudettu…
Kyllähän siellä jo Penttilän puheen aikana perjantaina jotkut valopäät huutelivat jotain “Haista v**** Tapparaa” vaikka ilman mitään värilaseja, HPJ puhui erittäin kunnioittavalla sävyllä paikallisvastustajasta. Ei minkäänlaista vähättelyä.
Ei edes kuunneltu sisältöä vaan heti oli vedetty johtopäätökset, että kun tuo on Tapparan organisaatiosta, niin se on täysmulkku ja vihaa meitä. Ihan käsittämätöntä porukkaa löytyy tuosta sakista.
Järjestävällä seuralla pitäisi olla joku vastuu näissäkin. Jos “kannattaminen” menee väärille urille, jos esim huudellaan asiattomuuksia porukalla niin hallista kuulutusta että nyt loppuu. Otteluvalvoja puuttuu tarvittaessa liigan tasolla sakkouhkalla. Yksittäiset pellet sitten niskaperse otteella lumihankeen.
Noista muista tapauksista ei oo taidettu perustaa omaa ketjua. Sylkemisestä kaveri kirjottaa omalla nimellään ja se on aina mulle huomattavasti merkittävämpi asia, ku joku random nimimerkki.
Hitusen olen tätä keskustelua seurannut. Sekä keskisormet että banaanit ovat vähintään typeriä juttuja. Mutta kertokaas nyt, mitä rasismia on siinä, jos joku huutaa minulle “ota banaani”. Itse koen sen yhtä ärsyttävänä kuin vaikka “pure jätkä parsaa”. Selvennyksenä se, että olen vaaleaihoinen paljasjalkainen suomalainen.
Tuomitsen nämä kaikki, mutta olen utelias, kun moni asia mainitaan nykyään rasismina, vaikka joskus se saattaa olla jotain muuta. Esim. keskisormea en äkkiseltään näe rasistisena eleenä. Se on vain lapsellista ja typerää. Loukkaakin ehkä monia, mutta ei rasismia.
Mode-edit. Politiikka-alueelle kuuluva off-topicia ollut kappale napsaistu pois tästä.
Näissä rasismisyytöksissä haisee usein n.s. wokettaminen, se on politiikkaa, ja siksi asia herättää mielipiteitä.
Vihapuhe on vaikea käsite. Esimerkiksi:
- Tällä palstalla joku hehkutti eilen kuinka joku ilvesfani oli kehottanut häntä tunkemaan porkkanan perseeseensä ja painumaan Mouhijärvelle → Hauska juttu kuulla kuinka naapurilta paloi käpy ja tykkäyksiä ropisee.
- Kun joku väitetysti kehottaa Babtistea työntämään bananaanin kurkkuunsa ja matkaamaan Afrikkaan seuraa syvä paheksunta ja vaatimukset kuinka tästä pitää sanoutua irti koko joukolla ja seuran taholta piiitkä porttikielto ja julkilausuma.
Molemmat em. väitteet ovat kirjaimellisesti sekä epäkunnioittavia että absurdeja. Tapparalaiset eivät ole kaikki Mouhijärveltä eikä värilliset Afrikasta. Minun kotikasvatukseni mukaan näistä häpeä kuuluu solvaajalle eikä solvatulle. Kohteen vastuulla on sitten se, miten siihen reagoi. Ikävä kokemus ei oikeuta minkäänlaiseen kostoon tai ylireagointiin. Anteeksipyyntöä saa aina edellyttää, jos kokee tulleensa loukatuksi. Se ratkaisee paljon, miten kohde asian kokee. Jos Babtiste tuntee, että häntä on loukattu, niin asia pitää selvittää huutelijan kanssa, mielellään ilman sen kummempaa dramatiikkaa.
Mode-edit. Tästäkin viestistä jälkimmäinen puolikas pois. Lipsuu liiaksi aiheesta.
No sinä typerys, joka huutelit “seisomakatsomossa” jotain Heljangon vaimon viime yöstä ja muutenkaan et voinut sekuntiakaan istua penkissäsi vaikka joka erässä pitkin sitten suunnilleen puolessa välissä lähteä kaljalle, voit puolestani suksia ■■■■■■■■
Katsokaa ketjun otsikkoa. Tätä keskustelua ei tule ehdoin tahdoin laajentaa kaikkeen rasismiin maailmassa eikä jokaiseen vääryyteen, mitä on jääkiekkokatsomoissa joskus tapahtunut. Pysykää aiheessa.