Pizpala konkurssiin.
Erikoinen juttu. Suomalainenhan ei yleensä ravintolassa valita, mutta tänään valitin hieman, että beef on melko sitkeää, mutta sanoin myös, että ymmärrän, että ei olla gourmet-ravintolassa. Laskuun tuli -20%.
Alati saturoituva burgeritarjonta alkaa kerätä satoa kun Herlevin Naughty BRGR meni konkkaan:
Ravintola Artturi menossa konkurssiin?
(Maksumuuri)
Valitettavasti näin. Tämä viikonloppu on viimeinen, kun pääsee tuon baarin ylivoimaisesta tunnelmasta nauttimaan, huomisen jälkeen sammutetaan valot. Menkäähän/tulkaahan poikkeamaan vielä kun se on mahdollista!
Erikoista. Kyselin omalta rontti-parikymppiseltä ihmistaimelta, että missä ne käy nykyään. Kuulemma Tillikan viikonloppujen yömenoissa käy “kaikki”, Ihku ja Ilona on ihan passé, H5 oli vuoden pari kova juttu. Kesäisin taas Henkan sisäpiha on paras.
Oma parikymppinen perillinen taas vannoo Kaijakan nimeen ja kertoo tarinoita kuinka myös se on nykyään viikonloppuisin the place to be. Omaan korvaan tämä kuulostaa koomiselta kun itse oon lähinnä käynyt paikassa silloin kun siellä on ollut vain karaokea ja strippareita… ja siis tottakai vaan lauluhommissa ![]()
![]()
Kaijakka oli kyllä klassikko takavuosina kun konservatoriolta kävi muusikot laulamassa karaokea aktiivisesti niin meininki oli kyllä taattu mutta silloin taisi yläkerrassa olla hiljaista.
Joo se karaoke oli aika legendaarinen siellä aikoinaan… itse oon käynyt siellä ensimmäisen kerran vuosituhannen alussa kun karaoke oli yläkerrassa ja tanssitytöt alhaalla.
Kaijakasta oma jälkikasvu sanoi joskus, että sinne mennään vaan arkena.
Kyllä siellä viikonloppuisinkin taitaa väkeä käydä kun kuulemma usein on parin tunnin jonot… Kaijakkaan… ![]()
![]()
Sitäkun miettii että Sparkling Stars mainostaa Kaijakkaa. Ajattele niitä mielleyhtymiä yli parikytä vuotta sitten jos paidoissa olisi ollut k.o. ravintolan mainos rintamuksen kohdalla.
Meillä oli tovi sitten Kaijakassa pikkujoulut ja kun se aukesi lopulta kaikelle kansalle, niin oli aivan ammuttu täyteen parikymppisiä ja meno sen mukaista.
Yo-talolle tulevaa ravintolaa pyörittävä ravintoloitsija pyöritti myös Dorista, saisiko myös nykynuoret oman Doriksensa.
Katutasoon, vanhaan Yo-talon keikka- ja juhlatilaan avataan kokonaan uusi ravintola. Sitä pyörittää sama ravintoloitsija kuin alakerran Tiiliholvia.
Yo-talon katutason keikka- ja juhlatiloihin avautuvan uuden ravintolan konsepti on vielä kehittelyvaiheessa. Ravintoloitsija Jaakko Sinivuori kertoo, ettei pysty vielä paljastamaan suunnitelmista mitään.
”Meillä on useampi eri idea ja konsepti olemassa, mutta päätöstä ei ole vielä tehty. En pysty vielä kertomaan mitään konkreettista”, hän sanoo.
Maksumuuri.
Bonker Moodcourt laajentanut tilojaan:
Uittotunnelin kahvilasta Bistro ja aukioloajat pitenevät:
Uusi espanjalaistyylinen Tapas-ravintola avautuu:
Hiedanrantaan ravintolokeskittymä + terassi::
Hiedanrannan entisen sellutehtaan aukiolle avataan toukokuussa uusi Tehtaan Terassi -niminen ravintola-, sauna- ja terassikokonaisuus.
Hassua toi R-alkuisten adjektiivien kanssa pöllöily ravintola-alalla.
Jutussa lukee näin:
Palkki tarjoilee rosoista ruokaa ja ronskeja makuja.
Noin varmaan siksi, kun kaikilla muilla ruoka on jo “rouheaa”, “rehtiä” tai “reilua”.
Mulle vaan tulee mieleen, että jos syö jotain rosoista, niin kohta on kitalaki verillä. Tai hampaat lohkeilevat.