Rikos- ja poliisisarjat TV:ssä

Ensimmäinen jakso: https://www.youtube.com/watch?v=NvEHFTjp3JA

1 tykkäys

Breaking bad. Suosittelen ja on muuten koukuttava ja maikkarilta tuli vähä aikaa sit norjalainen mustamaalattu. 24, pako ja breaking bad on omat suosikit

Mä olen suuri Hercule Poirot, Murha paratiisissa ja Murdochin murhamysteerit fani. Silloin tällöin vilkaisen muitakin sarjoja

True detective 1.kausi ja Sopranos.

Tänään alkaa:

#Silta

neljäs tuotantokausi

2 tykkäystä

Mä en oo kattonut näistä yhtään. Onko toi katsomisen arvoinen sarja? Ja niitähän on ilmeisesti eri versioita?

On, pohjoismainen huippusarja, jossa pääosassa on Saga Noren niminen poliisi eli jonkinmoinen jatkumo kuitenkin. Tuon sarjan ajatus on myyty pitkin maailmaa, ja vastaavia sarjoja muutama. Suosittelen lämpimästi.

Lainaus:

"Silta on ollut ruotsalaisen ja tanskalaisen televisiosarjatuotannon huomattavin kansainvälinen menestys. Sarjan oikeudet on myyty lähes 180 maahan, ja esimerkiksi Suomessa toisen kauden esitykset keräsivät parhaimmillaan 440 000 katsojaa.

Silta oli Suomen katsotuin sarja Netflix-palvelussa 2017"

1 tykkäys

Ehdottomasti tarkastamisen arvoinen. Parasta näkemääni rikoskamaa, mitä Pohjois-Euroopasta on tuutattu telkkariin. Jonkun verran on tulllut moisia tarkistettua, eikä yksikään ole saanut rakennettua yhtä mielenkiintoista maailmaa kuin Silta. YLE juoksutti kaikki aiemmat kaudet uusintana syksyn aikana ja Areenastakin ne löytyi. Muttei taida löytyälöyty enää. Pro-tippinä ehdotan kirjastoa, josta itse lainasin aikoinaan kolmoskauden.

Ainakin jenkit taisi tästä jonkun version tehdä, mutten osaa ottaa kantaa sen hyvyyteen.

Pitääpäs tsekata. Tykkään genrestä niin olisi siis uutta katsottavaa tiedossa.

Oli pakko tarkistaa;

• Netflixistä löytyy 2. kausi,
  • C Morelta löytyy 3. kausi,
  • Areenasta löytyy 4. kausi (ja pari 3. kauden loppupään jaksoa),
  • Kirjastosta löytyy 1. kausi

Onpa muuten ripoteltu ympäri Skandinaviaa.

1 tykkäys

Kannattaa varata tsekkaamiseen minimissään sellainen 10h aikaa. Kokemuksesta voin sanoa että kun tuon sarjan avaa, niin siitä ei ainakaan omalla kohdallani meinannut tulla loppua millään. Varsinkin kaksi ensimmäistä kautta olivat suorastaan vangitsevaa tavaraa.

2 tykkäystä

Kiitos tiedosta…
Ompas tehty taas tosi helpoksi katsoa kaikki kaudet :persevere: