SaiPan Cody Kunykin taklaus KooKoon Michael Keräseen 08.09.2017

Kyllä on ruma ja iljettävä niitti nähty Lappeenrannassa. Mielenkiintoista on nähdä nyt, että mikä se Liigan kurinpidon linja on näitä taklauksia koskien. Omasta mielestäni erittäin ruma ja kaikin puolin vastustajaa kunnioittamaton taklaus. Toivottavasti siellä on nyt munaa antaa kunnon tuomio!

Pahimmassa tapauksessa voi ura tuommoiseen loppua, kun osuu käytännössä ainoastaan päähän. Keränenkin KooKoolle aika kova menetys, jos pitkään joutuu saikulla olemaan.

2 tykkäystä

Näytti kostolta juuri hetkeä ennen tapahtuneesta tilanteesta äijien välillä, jossa Keränen väistää (?) tms. ja kolahtaako siinä hieman jalat heillä yhteen vai mitä siinä tapahtuu? Näkyy ihan ton videon alussa.

5 tykkäystä

Haki näköjään kymmenen sekuntia aiemmin keskialueella jo hittiä Keräseen, mutta ajoi ohi, kaatui itse, ja tämän jälkeen oli vain yksi kohde.
Penalttia ja paljon, kiitos.

2 tykkäystä

Kortsumainos Liigan videoilla. Uutta.

Tulevaa pelikieltoa on pakko koventaa tuo, että lähtee kostamaan kun ajoi ensin itse ohi. Jos on 5 peliä tai alle, niin höpinöiksi jää rangaistuksien koventaminen. Pitää olla lähemmäs 10 että uskottavuus rakentuu.

17 tykkäystä

Ettete voi vaatia pelikieltoo jos kaveri vetää polvilämärii keskialueella, Keräsen omaa hölmöilyä tollanen. Eiköhän tosta oppinu. Kaverilla vielä kädet niin kiinni kropassa kun olla ja voi.

Ruma.

2 tykkäystä

Jos Keränen olisi ollut pystyssä niin nykyliigan säännöillä olisi ollut puhdas taklaus. Surullista.

1 tykkäys

Kyllä se ny varmaan tosta koittaa laukauksen kuitenkin saada. Kunyk tulee jotain puoli vuotta myöhässä. Vähän sama, kun ajais suoraan numeroihin, ja sit vaan valitettas, että mitäs oli selkä taklaajaan.

1 tykkäys

Ja jos Miklik olisi ollut pidempi kuin Finley niin ei olisi sattunut. Pakko se linja on johonkin vetää, että olisi sitä linjaa. Helppo määritellä säännöt jos osuu päähän, syystä tai toisesta. Ja tuohan oli kosto ja pimeestä kulmasta, puhdasta nähnytkään jos joku sitä väittää.

1 tykkäys

Et sää tällasta voi saada “taklattavan vastuuks”.
Taklaus lähtee ja kiekko irtoaa Keräsen lavasta:

Osuma:

9 tykkäystä

Mun mielestäni Kunyk ei yritä ekassa törmäyksessä hakea taklausta, vaan siinä on viaton törmäys. Kunyk menettää törmäyksessä kykynsä käyttäytyä kuin ihminen. Sen jälkeen hän hakee kenties pohjoisamerikkalaiseen tapaan uskottavuuden palauttavaa kostotoimenpidettä.

Keränen on huonossa asennossa. Taklaus näyttäisi osuvan kaulaan tai leukaan. Tyhmä taklaus ja tyhmä kostotoimenpide. Tulee myös Keräselle epäreilusta kulmasta.

Taklauksessa on “teknisesti puhtaita elementtejä”. Ja vaikka taklaus olisi “teknisesti puhdas”, onko se silti oikein tai eettisesti puhdas, on taas filosofisen pohdinnan paikka.

7 tykkäystä

Elikkä Keränen saa rauhassa hakee polvilämäreit keskialueella, eikä kukaan saa taklata?

Mjaa. Menee mun silmissä samaan laariin kuin Kantola-Jasu case, mitä taklauskulmaan tulee, ja itse en arvostaisi jos omalle kohdalle sattuisi. Olisiko tuo pitänyt taas nähdä ja varautua että kohta tulee? Ja jos, niin miten?

Lopetaan sit vaan polvilämärit. Ja kaatumisetkin, kun Mäntylä sai sillon kerran kakkua, kun luisteli päin jonkun Lukon pelaajan päätä. Sekin olisi ollut sen kauden top 5-kampitus, jos se Lukon jätkä okis ollut pystyssä.

11 tykkäystä

Tiedätkö, mikä on keskialue?

7 tykkäystä

Koitappa puhua asioiden oikeilla nimillä, taklaus ei tapahtunut keskialueella vaan b-pisteiden välissä.

7 tykkäystä

Tää voidaan isossa kuvassa luokitella.

@Kilo puhutaan vaan. Mutta silti isoin syy tässä on Keräsen.

Pelaajan vastuuta taas pitää huudella täältä päin. Kentällä ollessa pitäisi olla vaan hereillä. Keränen selvästi vaan katselee laukauksen perään tai mitä lie. Itse vaan toivon nämä “pimeästäkulmasta” tulevat taklaukset vaan pois.

1 tykkäys