SaiPan Cody Kunykin taklaus KooKoon Michael Keräseen 08.09.2017

Teknisesti puhdas päähän kohdistunut taklaus. Reippaasti vaan penalttia.

4 tykkäystä

Juuri näin! 10 peliä niin oppii muutkin linjan

4 tykkäystä

Nii mikäs tossa nyt on epäselvää? Taklaus suoraan kupoliin ja vasta vedon jälkeen…

1 tykkäys

Nyt läikkyy yli ja liput liehuvat suuntaan ja toiseen. Vedelläänpä hetki happea tämän asian tiimoilta ja sen jälkeen palataan rakentavan keskustelun hengessä. Väitelläkin saa, mutta asiallisesti ja perustellen.

Samoin eriävien mielipiteiden liputtaminen roskapostina tai muuten loppuu NYT.

21 tykkäystä

Ketju avattiin ajastetusti 71 minuutin kuluttua.

Minäkin tulen mielelläni tähän soppaan. Minua vituttaa tuommoset kaverit, jotka pilaavat hienon pelin. Kuuntelin juuri mökille ajaessani Jyri Rönniä Sihvosen ja Lindgrenin haastattelussa. Kuunnelkaa tekin. Polvilaukaukset ovat sallittuja ja siihen kun vedät päähän, niin eihän tuosta saa hyväksyttyä millään, ei millään. Ja tiedoksi muutamalle nimimerkille. Olen pelannut kiekkoa, ja paljon ja kauan.
Ja minua vituttaa kaverit, jotka näkevät tuommosen toiminnan hyväksyttävänä. Tuon Rönnin jutustelun kuultuani olen sitä mieltä, että penaltia tulee ja pitää tulla ja paljon. UGH!

23 tykkäystä

Liigan uudelta kurinpitoelimeltä saadaan varmasti pian päätös ja virallinen linjaus, miten tästä tilanteesta rangaistaan ja miksi. Odottelen sitä, ennen kuin alan kommentoimaan tapausta itse. Uskoisin, että valittu raati tietää, mitä se tekee ja heidän päätöksensä on oikea.

Linkki Messin mainitsemaan lähetykseen: Vieraana SM-liigan erotuomarijohtaja Jyri Rönn | Lindgren & Sihvonen | Yle Areena – podcastit
n. 30 min kohdalla alkaa tulla tätä asiaa.

3 tykkäystä

Mielenkiintoista muuten nähdä/kuulla, miten Lehterä reagoi tähän. Mitä Ruudun klipissä nopeasti näkyi, ei näyttänyt liiemmin valittelevan tai huutavan tuomareille.

Eli siis logiikka on, että koska lätkässä voi tapahtua ja tapahtuu näin, se on ok?

Miksi tämä olisi jotenkin järjellinen peruste yhtään millekään?

Jatkamme harjoituksia aamulla. Tämä aihe menee yöpuulle, kun ei meinaa asiallista keskustelua näinä aamuyön tunteina syntyä.

4 tykkäystä

Ketju avattiin ajastetusti 6 tunnin kuluttua.

Olihan lanaus. Tuota on kyllä vaikea alkaa kauheesti puolustelemaan. Sukkana päähän ja aika kovalla vauhdilla vielä. Harmi, ettei klipissä ole hidastettu aiempaa tilannetta, mistä Kunykin vati selvästi menee nurin.

Nyt on uudella kurinpitoelimellä linjanvedon paikka. Itse toivon, että vähintään 10 peliä heilahtaa kakkua, mutta epäilen, että jää alle. Keränen saattaa olla pidempäänkin pois.

1 tykkäys

En tosiaan ota enää kantaa tapahtumaan, mutta tässä kuitenkin puolueetonta tietoa. Yhdestä pelistä lähdetään näin aluksi:

Ollaankohan SaiPassa tyytyväisiä uuteen vahvistukseen. Ekassa pelissä isoista ovista pihalle ja pelikieltoo. Lisäks pelissä turpaan 7-1.

Oli kyllä kaikkineen outo tilanne. Keränen vetää lämäriä sankari asennosta ja tää Cody-boy vetää sankaritaklauksen suoraan kupoliin.

• Blind side
  • Myöhässä
  • Päähän kohdistuu voimaa (Liigan uusi linjaus)
  • Vastustajan kunnioituksen puute, koska Keräsellä ei ole mahdollisuutta ottaa taklausta vastaa

Kakkuahan tuosta tulee ja tuli jo koska on toistaiseksi laitettu sivuun. Onko joku katsonut peliä pidemmältä matkalta? Jo tuo clipissä näkyvä Kunykin ohi mennyt taklausyritys näyttää sen sortin koohottamiselta, että lanka on kenties jo palanut tuossa vaiheessa. Olko parivaljakolla jotain aiempia yhteenottoja pelissä? Se ei sinänsä Kunykin tekoa lievennä, mutta auttaisi ymmärtämään jos tietäisi miksi hermo meni.

2 tykkäystä

Keränen oli juttujen perusteella taklannut Kunykia keskialueella ennen Kunykin taklausta. Tuo tosiaan pistää silmään, kun ajaa ensin Keräsestä ohi ja sen jälkeen välittämättä mistään vetää Keräsen kylmäksi. Vaikea kuvitella, että olisi ollut muuta tarkoitusta kuin vahingoittaa.

1 tykkäys

Päivän selvä vahingoittamis tarkoitus. Kaveri tulee ku raivostunut härkä päälle ja lanaa Keräsen levyksi. Oksettava taklaus ja toivon että mies palaa sinne mistä on tullutkin. Tommosia sikailijoita ei kaivata liigassa.

Nyt on Liigalla mahdollisuus ottaa heti tyhjät pois, ja antaa kunnon kakku…8-10 pelii ainakin. Laittais pelaajat jatkossa miettimään tekemisiään. Pelkään kuitenkin jotain 1-3 pelii, valitettavasti.

1 tykkäys