Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Millä saan ilmoitukset uusista viesteistä pois tuosta Jonne Virtasen ketjusta? En ole tuota ketjua itse luonut mutta silti ilmoituksia paukkuu.

Valitsemalla, tavallinen tuosta valikosta tai jos olet kirjoittanut ketjuun niin vaimenna.

1 tykkäys

Viime aikoina on ketjut ruvennut hyppiin ylös jonossa ilman syytä. Eli olen lukenut jonkun ketjun viimeisen viestin esim tunti sitten. Yhtäkkiä ketju hyppää useamman pykälän ylös päin ja näkyy että ketjussa viimeksi toimintaa 14 min sitten. Avaan ketjun niin siellä ei ole yhtään uutta viestiä eikä muuta näkyvää toimintaa. Näin äskön mm Barkovin ketju eli listalla.

Tuo voinee johtua siitä, että jotain viestiä siinä ketjussa muokattu.

2 tykkäystä

Täsmällisemmin sanoen, ketjun uusinta viestiä on muokattu. Aiempien viestien muokkaaminen ei muuta ketjun aikaleimaa.

2 tykkäystä

Keinojahan on monia. Yksi helppo: klikkaa nimimerkkiä. Aukeavassa valikossa on sininen nappula, jossa lukee “viesti”.

1 tykkäys

Näillä ohjeilla viestin lähetys onnistui ja viesti tuli perillekin.:+1:t2:

Onkos olemassa jotain “Merkitse luetuksi” -toimintoa? Kun nyt illan oli pois ja yhdessä ketjussa on 600 lukematonta viestiä ja toisessa satoja myös, eikä jaksaisi rullata viestejä manuaalisesti loppuun, että saisi ketjun näyttämään samalta kuin luetutkin ketjut. (Eikä halua myöskään sitä kokonaan pois näkyvistä.)

Sen verran anaalinen kuitenkin, että tummemmat ketjuotsikot tökkii silmää harmaiden keskellä.

“Lukematta” näkymän kautta ketjut näkyviin, paina “Unohda”. Tietokoneella löytää alaoikealta näytöllä. Kuittaa kerralla luetuksi kaikki ketjut, joissa on lukemattomia viestejä.

1 tykkäys

Mielestäni UNOHDA toiminto kuittaa lukemattomat ketjut

1 tykkäys

Unohda-toiminto ei kuitenkaan taida muuttaa ketjun otsikon väriä. Ainoa ratkaisu on, että lukee ketjun viimeisimmän viestin. Tietokoneen näppäimistön end-nappula vie suoraan viimeisimpään viestiin, sen voin antaa vinkiksi.

Kokeilin.

Kyllä ainakin minulla nuo ketjujen otsikkojen värit muuttui niissä ketjuissa, joissa lukemattomia viestejä oli. Senkö ei pitäisi toimia näin?

Toki silloin väri ei muutu, jos ns. “tavallinen”, ts. ei seurannassa oleva ketju.

Tätä juuri tarkoitin ja oletan että tätä myös @axe kysyi.

1 tykkäys

Hyvä huomio. Näissä tilanteissa tuo “Unohda” ei taida olla lainkaan avuksi. Eli pitää tavalla tai toisella vilkaista se viimeinen viesti ketjusta. Mielenkiintoista.

Tästä voisikin kysyä, että miksi “Unohda” tai vastaava toiminto ei ole käytössä, jotta voisi noita seuraamattomia ketjuilla kuittailla luetuksi?

Varmaan toiminnon puute perustuu Discoursen periaatteeseen, jossa yhdelle keskustelunaiheelle olisi yksi ketju. Ketjujen pitäisi syntyä ja kuolla nopeasti. Me noudatetaan sitä vähän tavallaan mutta enimmäkseen ei.

1 tykkäys

Tästä taisinkin joskus jonkun rapon tehdä.
Lukematta - > unohda nollaa uudet viestit, mutta jollakin alueella ollessa unohda ei nollaa sen alueen viestejä.

Olen jo 98% varma vastauksesta tutkittuani kaikkia mahdollisia ohjeita ym, mutta haluan saada 100% varmuuden: täällähän ei siis ole mahdollista “vaimentaa” jotakin toista käyttäjää siten, että hänen viestinsä eivät enää näkyisi minulle?

Ei ole mahdollista toistaiseksi. Käyttäjäasetuksissa on toiminto, jolla voi blokata yksityisviestit tietyltä käyttäjältä, mutta juuri muuta se ei tee.

2 tykkäystä

Mulla menee toi yläosan iso mainos neljän ylimmän viestin kanssa päällekkäin. Ei meinaa saada mitään selvää viestiketkuista.

  • Honor 9 Lite + chrome

Ehkä tätä on joku joskus jossain pohtinut, mutta menköön.

Kun ketjun lukee loppuun asti, vastaan tulee jossain kohtaa “Ketjuehdotuksia”. Näkyy normaalisti ketjun nimi, lukemattomien viestin määrä, alue, katselut vastaukset ja uusimman viestin kirjoittaja. Eikä siinä mitään.

Se, mikä pientä ihmiset hämmästyttää on uusimman viestin kirjoittajan avatar + nimimerkki -yhdistelmät. Siellä saattaa näkyä ihan mitä tahansa. Saattaa olla nimimerkki ja avatar saman henkilön, mutta yhtä hyvin saattaa olla eri henkilöiltä nick ja avatar. Eikä vaikuttaisi olevan edes vain geneeristen kirjain-avatarien etuoikeus tuo sekoittuminen, vaan varta vasten valitut avataritkin saattavat mennä sekaisin.

Laitan mukaan havainnollistavan kuvan, kun eihän tuosta edellä olevasta selkoa saa:


Yllä olevalla hetkellä ketjuehdotuksien mukaan Naapuri oli kirjoittanut viimeisen viestin kahteen ketjuun. Kuitenkin vain toisen ketjun kohdalla Naapurin avatarina näkyy Naapurin oma avatar.

…Kyllä. Minulla on ehkä liikaa aikaa, kun tällaista pohdin… Ei ole palstan käytännöllisyyteen erityisesti vaikuttava ominaisuus.

2 tykkäystä