Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Kuseeko taas joku cache vai miksei vastauksen saaneisiin viesteihin päivity aina tieto, että niihin on vastattu, ennen kuin avaa vastauksen vastaajan viestistä?
Sekavasti selitetty…

Ihan hyvin selitetty, kun ymmärsin mitä tarkoitat. Kaipaisin vain esimerkkiviestiä niin katsotaan.

Niin ja unohtui vastata @Varilasit’lle: et ole tällä hetkellä luottamustasolla 3, mikä selittää näppärästi. :slight_smile:

Ja @Rixa, olen huomannut saman ilmiön joskus. Taisi olla niin, ettei “haamuna” pysty tekemään mitään: viestit eivät lähde julkisuuteen, tykätä ei voi, ketjujen lukeminen ei merkkaa niitä luetuiksi jne. Pystyy ainoastaan kirjautumaan ulos. Joku selaimen eväste tuota aiheuttaa, luulen.

2 tykkäystä

Tuolla kansiareena-ketjussa huomasin käyttäjän Pirlo viestiin vastatessani. Tuli turhaa toistoa Pyrintö-spekulaatioihin kun foorumi näytti Pirlon viestissä, ettei siihen ole vielä vastattu.
Kun sitten klikkasin ensimmäisestä vastauksesta Pirlon alkuperäisen viestin näkyviin, vastausluku päivittyi Pirlon alkuperäiseen viestiin.

E: sama juttu nyt sinun viestisi kanssa. Foorumi ei näytä viestissäsi, että olet saanut vastauksen siihen.

1 tykkäys

Ei ole bugi vaan ominaisuus näemmä. Tosin se ominaisuus muuttui juuri: muutin ylläpitoasetuksista asetusta, joka sai tämän hämmennyksen aikaan. Kun lähetän tämän, viestiisi pitäisi tulla tieto siitä, että siihen on vastattu.

Joo, nyt refreshin jälkeen tieto näyttäisi päivittyneen.

E: Näyttää vaativan joka kerran refreshin?

Tuo viimeisin on luultavasti tilanne jossa välimuistista tulee sisäänkirjautunut tilanne, mutta oikeasti käyttäjä on jo ulkona.

Nykyisellä viestimäärällä ei ole helppoa pysyä “tahdissa”, siis viestejä tulee enemmän kuin yleensä ehtii lukemaan, mutta en tiedä onko tämä bugi vai ominaisuus ja onko asialle mitään tehtävissä, mutta itseäni pannut silmään moinen ominaisuus:
Jos olen lukenut jossain ketjussa vaikka 10 viimeisintä viestiä ja “kuitannut” ne luetuksi, sitten noheva mode siirtää ne “oikeaan ketjuun” ja sitten kun taas seuraavan kerran palaan palstalle, niin minulla on lukemattomia viestejä, koska ne viestit, jotka olin jo lukenut, ovat siirretty toiseen ketjuun.

5 tykkäystä

Tämä taitaa olla systeemin ominaisuus. Vältetään parhaiten sillä, ettei kirjoitella otsikon ohi!

Omakohtainen neuvoni tähän harjoitteluun on luova tauko ja kaksi kuukautta. Josko alkais pysyä aiheessa :wink:

Onko ongelma vain minulla vai onko muilla ongelmaa? Eli kaikki muut ketjut aukee hyvin mutta tämä kitkat vai nastat ketju juuttuu tuohon kerta toisensa jälkeen eikä aukea.

@Mustis tietokoneella Chrome-selaimella ei ole vastaavaa ongelmaa minulla. Kokeileppas tyhjentää sivuhistoria ja evästeet selaimesta.

Tehty, ei vaikutusta. Puhelimella kokeilin, sillä aukeaa. Tietokone varmaan on sitä mieltä että ei tartte vielä talvirenkaista puhua.

Entäs toinen selain?

Edgellä näyttää toimivan, eli syyttävä sormi näyttää sitten varmaan Firefoxia.

2 tykkäystä

“Maalaamalla lainaaminen” ei enää toimi. Maalaan tekstin, ja siihen kyllä ilmestyy se harmaa “Lainaa” -nappula, mutta mitään ei tapahdu kun siitä painaa. Viestejä pystyy kyllä lainaamaan vielä “peinteisesti”, eli niin että painaa tuota “Vastaa” nappia ja sieltä puhekuplaikonista läväyttää koko postauksen tähän vastausruutuun, mutta tuo maalaamisvaihtoehto ei ole toiminut nyt vissiin pariin päivään.

Onko muilla samaa ongelmaa? Selain Firefox 56.0.

Toimii ainakin selaimella Edge.

Chromella kaikki kunnossa!

Tutkitaan. Kokeile sillä välin painaa sen aukeavan lainaa-tekstin sijaan jotakin vastaa-painiketta, kun olet maalannut tekstiä. Vähemmän tunnettu ja vähemmän intuitiivinen tapa tehdä sama asia.

Lainasin tämän maalaamalla. Tosin Chrome, mutta ei ainakaan universaalisti rikki. Eikä kyllä ole pitkään aikaan mitään UI:lla muutettukkaan.

No tämä tapa kyllä toimii.

1 tykkäys