Minulla on ollut jo sama vika muutaman kuukauden ajan. Ensimmäisen sanan saa kirjoittaa sokkona, sitten kirjoituslaatikon saa nostettua tuohon näppiksen päälle siitä laatikon yläreunasta koskettamalla.
Ei näköjään tabletin vaihto vaikuttanut, lienee siis kiinni Bravesta tai Discoursesta.
Sain tänään yksityisviestin chatin puolelta. Ei tietokoneen selaimella auennut kun kyseisen käyttäjän chattia klikkasi vaan tuli popup-virheilmoitus tyyliin “Kyseistä linkkiä ei löydy” ja ajattelin, että oli joku haamuviesti.
Kohta siitä tuli kuitenkin maili, että olet saanut yksityis-chat-viestin ja siitä linkkiä klikkaamalla viesti aukesi ja siihen vastaamalla chat toimikin siitä eteenpäin myös selaimessa.
Voin toki antaa vastapuolenkin nimimerkin, jos devaajat haluavat tuota logeista katsoa.
Mistä johtuu, että joskus kun kirjoittaa viestiä niin tulee ilmoitus “luonnosta muokataan toisessa ikkunassa. Haluatko jatkaa?” tai jotain muuta vastaavaa?
Olen päivitellyt U20 kisojen yleisen keskustelun avausviestiin Suomen ottelutuloksia. Nyt ajattelin laittaa pronssipelin maat ja finalistit, mutta viestistäni ei löydy enää
-painiketta millä viestiä pystyi muokkaaman.
Viestistä pitää tehdä wiki, jos haluaa muokkaamalla elättää sitä normaalia pidempään.
Nyt se on muokattavissa.
Mihinkäs meiän sponsori on hävinny? Joku hintaseuranta tai vastaava oli aiemmin yläreunassa, nyt ei enää näy. Täytyy siis keksiä joku muu palvelu, jolla vertailee hintoja. Toi oli hyvä ku ei tarvinu muistaa nimeä eikä osotetta, senku klikkas foorumilta auki.
Lopettivat yhteistyön jokin aika sitten. Palvelu on toki edelleen olemassa.
Teenkös jotain väärin, kun en saa Instagramista kuvaa boxiutumaan? Muistaakseni ennen onnistunut. ![]()
Ei ne taida enää boxaantua.
Yritin joskus tehdä semmoisen Instan embedded-linkin, mutta ei sekään toiminut.
Instagramista nyt ainakin kolmen pisteen kautta “copy link” sai niin jaettua, että kuvateksti näkyy tosta palstalla jo (oleellisin tässä tapauksessa), niin ei jokaisen tarvi avata Instagramia.
Mää en tiedä olisiko tälle parempaa ketjua mutta onko täällä kohtalotovereita siinä että kännykällä sellaillessa foorumi on viime aikoina alkanut jäätymään/kaatuilemaan paljon enemmän kuin vielä vaikkapa kuukausi sitten? Toki voi olla vain ohimenevää.
Mulla nää foorumin sivut ei yleensä aukea ollenkaan ennen kun tyhjennän selaimen sivuhistorian ja evästeet. Ainoa sivu joka toimii näin ärsyttävästi. Aiemmin toimi monta vuotta ihan ok. En tiedä mistä johtuu.
Johtuisiko (edelleen) siitä Android Firefoxista.
Mikä selain tilalle?
Matkapojat-äänestyksessä 6 äänestäjää. Yksi valinta saanut 50% eli 3 ääntä, kolme muuta valintaa saaneet siis yhden äänen, mutta prosentit 17, 17 ja 16. Hmmm… Toki tuosta tulee tasan 100%, mutta ei se ihan oikealta näytä.
Tähän osaan vastata, koska tuon tekevä rivi on todennäköisesti edelleen mun koodaama! Ainoana asiana Discoursen lähdekoodissa. ![]()
Aikoinaan pyöristys meni totaalisen satunnaisesti. Oli joku äänestys meidän palstalla, jossa äänet olivat 72-38. No 72/110 tekee 0,6545, mutta koska periaatteessa noppa ratkaisi, pyöristyi ylöspäin 66 prosenttiin, missä ei ollut juuri järkeä. Valitin siitä Metaan, jolloin mulle sieltä vastineeksi linkattiin asian tekevä JavaScript-tiedosto ja käskettiin mun korjata se itse. Niin tein. Tiettyjen reunaehtojen pohjalta kylläkin, joista yksi oli, että lukujen tarvitsisi olla kokonaislukuja ja summautua sataan.
Ulkoa heitän, että koodinpätkäni katsoo desimaaliosat ja sitten pyöristää niistä ylöspäin niin monta kuin tarvitaan, jotta päädytään sataan. Kun on tasapeli, menee yhä satunnaisesti. Asiaa olisi voinut vielä hifistellä vähän lisää, mutta tuo katsottiin riittäväksi. Tuolta voi lueskella:
Tää oli hauska knoppi, että oli vielä sun koodia ![]()
Juu, ymmärrän hyvin tämän kaiken ja jos ei desimaaleja haluta näyttää niin johonkin se pyöristysvirhe pitää laittaa.
Sori kun palautin poistamasi viestin, mutta viesti oli hyvä. Näyttää siltä, että mun koodi on uudelleen kirjoitettu vuonna 2021, mutta toiminta silti sama.