Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Jahas…juu juu.

Sitä vaan tulin tänne ilmoittamaan ja ihmettelemään, että ansaitsin juuri kunniamerkin “Luki ohjeet”. Kai tämä nyt on jonkun muunkin mielestä hauskaa ja hieman ironistakin ottaen huomioon muun muassa palstaurani pituuden.

Selvyyden vuoksi kuitenkin todettakoon, että vaikka jossain mielenhäiriössä kävin juuri äsken lukaisemassa säännöt itseäni viihdyttääkseni läpi, niin tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun olen säännöt lukenut. Onkohan tuon kunniamerkin kriteerinä tyyliin se, että scrollaa koko Säännöt ja FAQ -sivun ihan alas asti vai mistä kiikastaa? Vai onko kyseessä vasta verrattain hiljattain lisätty kunniamerkki?

Edit: Lisäksi sanottakoon muuten sekin, että vaikuttaisi siltä, että po. kunniamerkin saaneet ovat varsin selkeässä vähemmistössä forkalle luoduista käyttäjistä. :roll_eyes:

2 tykkäystä

World Cup -ketju löytyy itselläni haulla kahteen kertaan, mutta alku- ja loppuviestin perusteella on sama ketju.

Minä en löydä kuin yhden ketjun eli olisiko linkkejä heittää tähän?

Ps.
Ketjun URLin viimeinen numerosarja yksilöi ketjun. - onko se eri vai sama?

On, 2906. Ja se tulee tuplana omassa selaimessa, jos hakee “world cup 2025”, pelkällä “world cup” tulee muitakin tuloksia.

Jaa mutta. Tuo hakutermi taitaakin palauttaa jonkun yksittäisen viestin samasta ketjusta ja sitten se katjun nimi näkyy kahteen kertaan.

Oma moka, mutta ei ehkä ihan paras UI-design.

1 tykkäys

Noinhan tuo haku taitaa toimia - taisi kuitenkin hakea eri viestit ketjusta eli olisiko viestien sisällöstä löytynyt hakusanoja…

Itse olen joskus joutunut ketjua hakiessa käyttämään tuota yksilöivää numerosarjaa (lähinnä viestien siirrot ketjusta toiseen), kun haku ei aina toimi ihan täysin.

1 tykkäys

Haun lisäasetuksista voi tehdä rajauksia, esim. kohdentaa se vain otsikoihin.

Pitäisi kyllä joskus askarrella ja kokeilla miten customoitu Google-haku tässä toimisi. Sen data ei vaan ole täysin reaaliaikaista, mutta eiköhän näin suosittu sivu aika usein crawlata.

1 tykkäys

Uusi syy liputtaa - laittomuus

Lähteekö heti vankilaan tällä lipulla?

6 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Evästeasetuksien kysely

Onkos muilla ilmestynyt etusivun yläosaan melko isokokoinen mainos jo ennen uusimpia ketjuja/viestejä

Ennen mainokset olleet tuolla sivun alalaidassa mutta nyt pomppaa silmille heti aluksi

Iphone ja safari laitteena

1 tykkäys

Sama setti käytössä ja komee Pelicansilta-mainos pönöttää sivun yläreunassa

Hyvä muistaa, että jonkin verran mainoksia tarvitaan kulujen kattamiseksi.

1 tykkäys

Ehdottomasti näin, yllätti vain tuo muutos yllättäen mutta varmasti tuohon ajan kanssa tottuu eikä käytettävyyttä kuitenkaan haittaa :+1:

1 tykkäys

Hm…sen koon pitäisi elää sen mukaan mitä mainoskanava on saanut myytyä, mutta nyt kun sanot niin viime päivinä on ollut tuota isoa.

Pitääpä ihmetellä. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun Google on oma-aloitteinen. Mutta koon ei ole tarkoituskaan olla vakio.

Joo eilen oli järjestään tuota isoa mainosta (Tapparan ottelumainos taisi olla melkeinpä joka kerta) tänään sit pienemmällä tilalla ja muita mainoksia myös eli näyttäisi se tuollalailla toimivankin

1 tykkäys

Sellaiseen pieneen ärsytykseen törmäsin tänään palstalla että tallenna sanakirjaan tai poista sana peittää tarjotut sana vaihtoehdot.

Eli kun kirjoitan viestiä ja tulee kirjoitus virhe ja sanan alle punainen viiva. Painan sanaa korjatakseni sen. Tarjoaa oikein kirjoitus omia vaihtoehtoja. Mutta tuo tallenna/poista estää noiden tarjottujen vaihtoehtojen käytön. Ongelma tulee kyllä vaan pitkissä viesteissä jolloin tekstiä kirjoitetaan laatikon ala reunaan. Vika on pieni mutta sitäkin ärsyttävämpi. Olisi helpompaa valita tarjottu oikea vaihtoehto kuin koittaa saada pompulaa oikean kirjaimen kohdalle sen korjaamiseksi.

Toki voisin kirjoittaa myös tarkemmin/oikeammin. Mutta lukihäiriöisenä kännykällä palstaa käyttävänä noita virheitä vaan tulee.

Ei taida olla palstan ominaisuus tämä vaan ihan Googlen juttuja veikkaisin?

1 tykkäys

Iskikö mulle yön aikana ikänäkö vai onko etusivun fontti pienentynyt? Siis toi mitä käytetään ketjujen otsikoissa.

2 tykkäystä

@ozzi on korjaillut jotain bugia viime aikoina - liittyykö siihen?

Hei vois hyvinkin olla, noita juuri säädin. Itse en kyllä huomaa eroa. Meillä oli sellanen oma tiivistys mutta fontteja ei olla muutettu. Laitatko @bastardo tarkemmat tiedot selaimesta ja vaikka kuvakaappauksen?

Android ja Brave käytössä, ja fontit näyttää tuolta:

E: ei näköjään screenshotista erotu kauhean hyvin, mutta fontin koko on pienentynyt noissa otsikoissa. Tai varmaan kaikissa noissa teksteissä, mutta jotenkin pistää otsikoissa pahiten silmään.