Scott Matzka

EliteProspects.com pelaajakortti:
Scott Matzka - Elite Prospects

Pelaajan ketju Tappara.info:ssa

2 tykkäystä

Tässä lontooksi Scottin tarinaa

Ohhoh.

Ei varsinaisesti mikään ikoninen Tappara-pelaaja, mutta onpahan ikävä tarina ja kohtalo. Scott, kahden nuoren lapsen isä, on siis sairastunut ALS-tautiin joka on suurella todennäköisyydellä tappava ja kaiken lisäksi ennemmin kuin myöhemmin.

Scottin rouva on luonut ALS:ia sairastavien tukiyhteisön, joten laitetaas linkki tähän niin saa ainakin SEO-näkyvyyttä jos ei muuta: Scottmatzka.com

Tollasta ei toivo kenellekkään ja varsinkin, kun on pieniä lapsia… Scott juu ei ollut oikein hyvä tapparassa…

Scott löi muistaakseni kotona heti ensimmäisessä pelissään ja toiseksi viimeisessä pelissään maalin maalin edestä. Hankittiin tuolloin tekemään tulosta sysihuonossa Tapparassa. Jostain syystä tryout jäi kahteen peliin, varmasti olisi tuolloin porukkaan mahtunut.

Harmillinen juttu kyllä, ei voi muuta sanoa. Mä muistan, että tämä Matzka oli
se pelaaja joka söi poppareita katsomossa ja kukaan ei tiennyt oikein minkätakia
ei päässyt pelaamaan, kun jälkeenpäinkin olen organisaation lähelläkin olevilta kysellyt.
Ei muistaakseni niin huono pelaaja ollut.

Taisi saada suoran pahvin Jokipoikiin ja lähti sinne. Mestiksessä kulkikin sitten oikein hyvin. Runkosarjassa seitsemään peliin 2+7 ja yhdeksän playoff-matsia tuottivat 5+7. Ei siis mikään ihan turha kaveri kuitenkaan kyseessä, vaikka Liigan luisteluvauhti olisi saattanut olla turhan haastava.

1 tykkäys

Linkki on rikki.

Edit. Heitin kommentin, jotta huomaisit.

Tuossa vielä toimiva.

Koitan muokata kännykällä :wink:

Tätä varmaan haettiin?

Scott Matzka sai karun diagnoosin.
Matzkalla todettiin ALS, tappava, liikehermot rappeuttava sairaus.

Pienet oireet paljastuivat hitaasti tappavaksi taudiksi, kolme vuotta myöhemmin entisen ammattikiekkoilijan elämä on muuttunut täysin: “Olen menettämässä ääneni, en ole vielä luovuttanut”

1 tykkäys

Juu tota olin laittamassa kiitos…

2 tykkäystä

R.I.P. Scott Matzka. Harvinaisen ikävä tapahtumaketju ja suremaan jäi perhe.