Sebastian Repo ja Tappara oikeuteen lomakorvausriidan vuoksi

Ei varmaan tarvi hetkeen haikailla takaisin vaikka Eurooppaan palaisi

11 tykkäystä

Ohhoh. Oli oikeassa tai ei mutta aika tehokkaasti näytttäisi sillat palavan vähän joka suuntaan täällä päässä. Mielenkiintoinen ennakkotapaus joka tapauksessa, mielenkiintoista olisi kuulla tuosta tulkinnasta vähän enemmänkin.

Mielenkiintoinen tapaus. Luulisi oikeuden kuitenkin taipuvan Tapparan kannalle, jos tämä on yleinen käytäntö liigassa jo pidemmältä ajalta. Ja jos Repo voittaa, voi muutkin pelaajat karhuta maksamatta jääneitä rahoja.

4 tykkäystä

Voi tulla aika kallis lasku seuroille jos Repo voittaa.

4 tykkäystä

Mitä ne muut sillat on?

Jokainen Liigajoukkue. Sillä jos Repo voittaa, toi tulee koskemaan jokaista pelaajaa jokaisessa Liigaseurassa. Tosin tuon uutisen mukaan maallikolle tulee semmoinen käsitys että Repo ei voittaisi.

3 tykkäystä

Ei kai kuitenkaan ihan jokaista pelaajaa? Käsittääkseni kyse olisi sellaisita joiden sopimukset päättyvät, kun pelit päättyvät eivätkä ehdi lomia pitämään.

1 tykkäys

Onhan tää selvä asia! Jokaiselle pelaajalle
nuo x määrä lomia, on sisäistetty palkkaan.
Ei niitä maksamatta jätä kukaan.
Ikävä homma että tällä tavalla riitautuivat…

3 tykkäystä

Toivottavasti ei pärjää AHL:ssa, Toivottavasti ei varsinkaan pääse NHL:een ja toivottavasti ei enää saa pelipaikkaa mistään joukkueesta. Ton luontoiset kukkoilijat olisi hyvä palauttaa maan pinnalle ja Revosta hyvä tehdä nyt esimerkki. Palkka ja muut edut kiekkoilijoilla varmasti kohdillaan, mutta nyt sitten alkaa vinkumaan lisää…hyi!

Todella mielenkiintoista. Avainasemassa lienee, mitä lomarahasta on sopimukseen kirjattu. Jos ei ole kirjattu mitään, niin siinäpä raastupaan purtavaa. Revon tilannehan on sikäli erikoinen, että tuli kaksi kertaa kesken kauden ja lähti kaksi kertaa Floridaan.

E. Jos joku pelaaja kokee kärsineensä vääryyttä sopimusasiassa, niin onhan se hyvä, että on sitten instanssi, joka asian ratkaisee. En minä kuitenkaan lähtisi tämän perusteella pahaa toivomaan miehen kiekkouralle.

5 tykkäystä

Kiittämättömyys on maailma palkka! Ettäs kehtaa, kaudet Tapparassa mahdollistivat “karhuajan” NHL:ään pääsyn ja tässä on kiitos! Yleensä olen aina työntekijän puolella, mutta nyt en kyllä sitä tee. Uskooko SR tosiaan pärjäävänsä tässä prosessissa kun vastassa ei ole pelkästään Tappara vaan myös liigaseurojen kattojärjestö SM-liiga Oy!

Mikko, kyykytyksen paikka.

Ps. Repoa en halua enää Tapparassa nähdä!

- kara mattoon -

28 tykkäystä

AHL-palkat on jotain 70k/vuosi, eli toi 14k on kyllä aika merkittävä summa. Kyllä itsekin pyytäisin, jos löytyy näyttöä, että nuo rahat mulle kuuluisivat.

4 tykkäystä

Jotenki on tunne että tässä on jotain muutaki takana, minkä ihmeen takia yksi S. Repo tekee näin, eikä kukaan muu pelaaja koskaan.

7 tykkäystä

Mielenkiintoinen juttu ei vähiten siksi että itse olen kerran ollut käräjäoikeuteen ”pakotettu” voittamaan ex-työnantaja. Olen melko varma että Sebu Repo ei tästä mene päätyyn asti kuten Tapparassa keväällä 2017. Sen sijaan saa huonoa mainetta työnantajien (liigaseurojen) silmissä. Ei hyvä.

7 tykkäystä

Onko tuo sama agentti ollut useamminkin näissä erilaisissa kohuissa mukana? Sellainen mielikuva ja mahatunne on.

Sama fiilis, kuinkahan kovin ottein pakotettiin viime kaudella mukaan vaikka olisi halunnut jäädä farmiin pelaan. Onko nyt “koston” paikka.

4 tykkäystä

Niin hyvä kysymys, vähän heikohko kausi, ja menikö kuppi nurin jostain niin ajatteli saada jotain extraa. Tai sitten ei mitään.

Mutta tosiaan jos et ole pitänyt kesälomaa ja otat ja irtisanot itseni, niin ne lomat mitä sinulla on käytössä esim 24-30pv niin ne maksetaa Mikin mainitsemalla lomakorvauksella. Ja tuo on hoidettu, mutta joskus laskentakaavat voivat olla jollekin erikoisia ja jos on jääny joku kusetuksen maku niin hyvä toisaalta ottaa selville.

Jos sopimuksessa on vielä mainittu tai lopuksi kerrottu että vuosilomas meni mutta saat sen korvauksena kun et ehtinyt pitää tms, niin ei Tapparalla ole hätää.

Eiköhän tuo Liigan pelaajasopimus tästä edes sisällä maininnan, että lomarahat sisältyvät maksettuihin palkkoihin. Ei tästä sen kummenpaa ennakkotapausta tule.

2 tykkäystä

Eikös Repo ole ollut viime kaudella jo Floridan sopimuksen alainen? Haastais pantterit oikeuteen…

Tuskin siellä nykyisellään tuollaista mainintaa on, koska eihän Repokaan niin tyhmä ole, että sopimukseen kirjattua asiaa vastaan lähtisi taistelemaan. Uskon siihen, että sopimuksessa ei riittävän selvästi määritellä tuota loma-oikeutta ja nyt siihen on tartuttu. Vaikka uusiin sopimuksiin se tulisikin, niin taannehtivasti saattaa muitakin hakijoita olla runsaastikin, jos menee läpi.

2 tykkäystä