Itse asiassa sanoi, että siivet oli lähellä parasta mitä on syönyt, mutta ei tykännyt niiden uittamisesta kastikkeessa. Olisi siis halunnut vähemmän soosia tai soosin viereen, mutta halusi kokeilla Tampereen tyylisuuntaa.
Itse olen sitä mieltä, että Siipiweikot on yliarvostettu, enkä pidä heidän kastikkeestaan. Texas Pete (esim Hook ja moni muu) on omaan suuhun sopivampaa. Weikkojen mediumissa oli ainakin viimeksi myös margariinin sivumaku.
Tampere Cupissa käydessäni päätin kokeilla Hookin kovasti kehuttuja siipiä. Täytyy todeta ettei oikein itellä kolahtanut. Hot-kastike ei ollut tulista nähnytkään ja maultaan todella etikkainen. Itse siivissä/nuijissa ei kovinkaan paljoa syömistä ollut ja annokset olivat todella tyyriitä.
Onhan noi siivet kyl viime vuosina yleistyneet aivan älyttömästi kun tuntuu että täällä Mikkelissäkin alkaa olla helpompi luetella paikat mistä niitä ei saa. Hyviä ovat kyllä ei sinänsä ja itsellä viime kaudella tuli perinteeksi aina kun oli Tampereen paikallinen niin syödä Atrian Hornetteja ja katsella peliä telkkarista. Toki muutama kylmä olut siihe kylkeen👌
Täytyykin käydä joskus testaamassa Pajamäen rilli. @Hoppernaut (ja muutkin mestoille eksyneet), ootko käyny Siipiravintolassa Turussa / mitäs tykkäät? Jossain vaiheessa oli ainakin omaan makuun todella hyvät siivet, mutta viime aikoina ei ole oikein kolahtanut samaan tapaan. En tiä onko jotakin muuttunut vai onko oma suu vaan nykyään tuohesta.
Itse preferoin Siipiweikkoja, mutta Hook menee myös. En nyt suurta eroa edes maussa huomaa, eli pitäisi varmaan verrata vierekkäin. Toki hot on se vakiotulisuus, joka maistuu eikä ole juurikaan tulinen. Medium on melko margariinista. Monesti otan sitten tulisempia, jos haluaa vähän potkua päivään.
Arenan Hookissa käynyt kahdesti ja ei enää ikinä. Molemmilla kerroilla siivet olivat kylmiä. Toisella kerralla söin siivet ennen matsia ajatellen, ettei ne silloin voi myydä mulle seissyttä annosta. Väärin meni oletus. Aitioon tilattuna tuli kyllä lämmin annos.
Kerran tainnut käydä pari vuotta sitten Siipiravintolassa. Ei nyt mikään pettymys ollut, mutta ei erityisesti erottunut edukseenkaan. Aikalailla samaa settiä oli esim. Hookin kanssa.
Kastikkeella tietty iso vaikutus siihen miten näitä mestoja arvioi. Itselle ei maistunut Siipiweikkojen HOT kastike, jonka myötä oli vähän meh kokemus.
Tuohon en valitettavasti osaa antaa vinkkiä kun tosiaan itse syön siipeni kotona.Mitä nyt on täällä käyny ravintoloissa ja selaillut ruokalistoja netissä niin todella monessa paikassa tuntuu olevan siipiä tarjolla. Liekö sitten että tarjonta korvaa laadun kun eihä täällä yhtään varsinaista siipiravintolaa ole (esim. Hook tai Siipiweikot)
KAIKKI alkoi Floridan Pompano Beachilla vuonna 1984. Pekka Yli-Houhala lähti Yhdysvaltoihin tarkoituksenaan jatkokouluttautua ravivalmentajana. Ura oli nousukiidossa, kun Yli-Houhala meni ensimmäisen kerran elämässään syömään siipiä, Amerikan tyyliin hot wings.
”Ensimmäinen fiilis oli, että ihan ok. Parin päivän päästä teki niin paljon mieli niitä, että piti mennä takaisin. Se oli koukuttavaa ja pysäyttävää”, sanoo.
40 vuotta myöhemmin Pekka Yli-Houhalalla on takanaan ravihevosten lisäksi konkurssi, miljoonien liikevaihtoon yltävä yritys ja Tampereen ja koko Suomen siipibuumin aloittanut ravintolaketju. Miten Tyrväällä syntynyt Pekka Yli-Houhala kumppaneineen käänsi tamperelaisen ruokakulttuurin päälaelleen?
Siipiweikot täyttää 30 vuotta lauantaina 19. elokuuta 2023. Sen kunniaksi 21. elokuuta alkaen Siipiweikot-ravintoloissa myydään siipiä vanhoilla hinnoilla. Hinnat palautetaan yhden viikon ajaksi siihen, mitä ne olivat ravintolan ensihetkien aikaan – annokset maksetaan kuitenkin euroilla, ei markoilla. Käytössä on vanha kunnon kurssi, jossa kuusi markkaa vastaa yhtä euroa.
Onko paljon tulisempi, kun se Hot vai onko siinä vaan se häivähdys valkosipulia, meinaan siinä pullon asteikossa on niinkun Hotista seuraava? Ollu tarkotus ostaa sitä seuraavaks, mutta tuntuu olevan paikoittain loppu. Mediumia ja Hottia on aina.