Yhteisöpeli XV: Tuppuru Co-Arena - peliketju

Tuppuru HC:n perinteikäs sekä äärimmäisen legendaarinen kotiluola Neulamettä alkaa tulemaan tiensä päähän. 730 ihmistä vetävä halli ei ole enää riittävä, kun Tuppuru hamuaa kohti huippua ja suunnitteilla onkin huikea 1300 mölisevää kannattajaa vetävä kylän modernein jäähalli! Byrokratialliset muodollisuudet on hoidettu ja rakentaminen onkin jo hyvässä vauhdissa.

Kaikki eivät ole kuitenkaan tyytyväisiä, koska osa kuntalaisista olisi halunnut rakennuttaa hallirahoilla uuden huoltoaseman. Valituskierrokset ja muut lailliset keinot eivät riittäneet torppaamaan hallihanketta mutta vastustajat eivät ole valmiita luovuttamaan näin helposti! He ovat saaneet ujutettua rakennustyömaalle omia aktiivejaan, joiden työ on sabotoida kaikin mahdollisin keinoin töiden edistymistä. Kaikki keinot ovat sallittuja heidän papereissaan: vesivahingot, valuvirheet, työkalujen hukkaaminen. He ovat jopa valmiita muiluttamaan rakentajia teho-osastolle!

Hallihankkeen toimitusjohta on tietoinen asiasta ja onkin infonnut kaikista luotetuimpia alaisiaan aiheesta. Luotettujen työ on löytää sabotoijat, häätää heidät työmaalta ja näin pelastaa Tuppuru HC:n tulevaisuus!

Pelin rytmi

Päivä kestää suunnilleen 1-2 vuorokautta. Päivän aikana peliketjussa puhutaan pelistä, etsitään sabotoijia sekä äänestetään pelaajia. Pelistä saa puhua vain ja ainoastaan peliketjussa. Tästä ovat poikkeuksena ainoastaan pahisten keskustelut sekä Vaalivilppi-Viänäsen miinusäänen antaminen pelinjohdolle. Päivän lopussa se, kenellä on eniten ääniä mahdollisten muuttujien jälkeen, tippuu pelistä, ja hänen roolinsa paljastetaan kanssapelaajille. Pudonnut pelaaja ei saa keskustella peliketjussa ennen pelin päättymistä.

Yö kestää maksimissaan vuorokauden. Yön aikana pahikset kertovat keskusteluketjussaan pelinjohtajille sen pelaajan nimen, jonka tahtovat pudottaa pelistä pois.

Huoltamomestari Shelldon kysyy halutessaan pelaajan roolin yön aikana. Vaalivilppi-Viänänen esittää halutessaan miinusäänensä saajan yön aikana.

Yön aikana kukaan ei keskustele peliketjussa, vaan kaikki lepäävät sikeästi nukkuen.

Yötä seuraa aamu, jolloin pelinjohto kertoo pudonneen/pudonneiden pelaajien nimen/nimet, jotka ovat kohdanneet loppunsa pukukopissa taikka lautakasan alla. Aamuviestin jälkeen peli sekä keskustelu jatkuvat normaalisti aina iltaviestiin asti.

Äänestäminen
Ääni pelaajalle:
++nimimerkki → ++Treppu

Ääni pois pelaajalta:
-nimimerkki → -Treppu

Voimaan jää se ääni, joka on laitettu viimeisimpänä, oli se tarkoituksellinen tai vahinko. Jokaisella pelaajalla on käytettävissään äänestyksessä yksi (1) ääni, eniten ääniä saanut pelaaja tippuu pelistä ulos. Tasatilanteessa ratkaisee se kumpi on “saanut” äänimäärän ensimmäisenä kasaan.

Äänet tulee kirjoittaa tarkalleen oikein, eli oikea määrä plussia tai miinuksia, lihavoituina sekä omilla riveillään. Isoilla tai pienillä alkukirjaimilla ei ole väliä. Ääntä saa vaihtaa niin usein kuin mieli tekee.

Keskustelu
Pelistä saa keskustella ainoastaan peliketjussa. Peliketjuun osallistuvat pelkästään vielä pelissä mukana olevat pelaajat. Tämä koskee myös pahisten juonitteluketjua. Näiden sääntöjen rikkomisesta lentää automaattisesti ulos.

Viestejä ei saa muokata lähettämisen jälkeen enää missään tapauksessa. Ei vaikka kyseessä olisi yhden pilkun lisääminen. Jos muokkaamisesta jää kiinni, siitä saa tapauksen vakavuuden mukaan sanktion. Kurinpitolautakunta ei tee yhteistyötä Liigan kurinpidon kanssa.

Myös kaikenlainen henkilökohtaisuuksiin meneminen ja muu vastaava toiminta on kiellettyä.

Pudonneet pelaajat saavat tykätä ainoastaan pelinjohtajien laittamista aamu-, ja iltaviesteistä, sekä päivä on päättynyt -viesteistä.

Varmistetut hyvisviestit
Uudella, noin kahden omakotitalon kokoisella jumbotronilla järjestetään testiajoja, joissa kukin hyvis voi laittaa pelinjohdon kautta viestin kertaalleen pelipäivän aikana. Viesti saa testaamisen takia olla pituudeltaan ytimekäs, maksimissaan noin 50 sanaa pitkä. Viestissä ei saa kertoa tai vihjata itsensä olevan hyvis, mutta muista pelaajista saa kertoa tunnelmiaan. Kaikkia muita pelaajia ei saa tietenkään nimetä. Pelinjohto (@Petri ensisijaisesti) käy viestit läpi ja julkaisee ne jumbotronille. Jos vilppiä yrittää, on mahdollista, että koko viesti jää teknisten vaikeuksien vuoksi julkaisematta, tai ainakin sitä muokataan rankalla kädellä.

Pelin kesto ja voittaminen
Hyvikset voittavat, jos saavat pudotettua kaikki pahikset. Pahikset voittavat jos heitä on yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä.

Aktiivisuus
Jokainen pelaa niin paljon kuin ehtii ja haluaa mutta pelin kulun kannalta olisi toivottavaa pystyä kirjoittamaan päivän aikana edes muutama viesti.

Pelin aikana rakennetaan Upeinta ja Hienointa jäähallia, ja pelinjohto antaa silloin tällöin pelaajille tehtäviä suoritettavaksi. Yrittäkää estää pahiksia sabotoimasta hallia, jottei MM-kisat jää pelaamatta.

Mikäli pelaaja ei äänestä kahtena peräkkäisenä päivänä, hän putoaa ja hänen tilalleen etsitään varapelaajaa. Mikäli varapelaajaa ei löydy aamuviestiin mennessä, pelaaja putoaa lopullisesti.

Roolitus
3 erikoishyvistä
6 perushyvistä
1 erikoispahis
1 peruspahis

Hahmot

Huoltamomestari Shelldon (Pahis)
Syvästi harmistunut Shelldon haluaa kostaa menetyksensä ja uteleekin rakennustyömaalla työskentelevien rooleja. Jos hän löytää Lenosen, Shelldon paljastuu ja tippuu pelistä pois.

Ex-sponsorin tj Korhonen (Pahis)
Omista ketkuiluistaan välittämättä vahvasti sitä mieltä, että syypää on Joku Muu, eli tamperelainen jääkiekkoväki, pormestari tai manserock. Kunhan vain hallibisnes kaatuu, muulla ei ole väliä.

Toimitusjohtaja Lenonen (Hyvis)
Kaiken nähnyt, kokenut sekä todella arvostettu toimitusjohtaja, jonka henkilöllisyyttä tosin harva tietää. Halliprojektissa mukana oleva Rakennusmestari Rautakoura on Lenosen vanha sekä luotettava ystävä ja he tuntevatkin toisensa.

Rakennusmestari Rautakoura (Hyvis)
Rautakoura johtaa työmaata teräksisellä mutta lempeällä otteellaan. Hän on ainoa joka tuntee Lenosen henkilökohtaisesti.

Vaalivilppi-Viänäne (Hyvis)
Savosta kotoisin oleva Viänäne on kierompi kuin savolainen korkkiruuvi ja siksi hän pystyykin kerran pelissä poistamaan yhden valitsemistaan äänistä.

Tavallinen rakennustyöläinen (Hyvis) x6

Pelaajalista (11/11)
Armas
Casperi
Derek
Jopeti
mazzus
Nellisi
Nuti
Tonza
Varilasit
Virvelia_Kainaloon
Wrathchild

Pelinjohtajat
@Bilbo @Petri @Treppu

Ensimmäinen päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 24.11. klo 20:00!

Onnea matkaan! :fire:

10 tykkäystä

Aamu sarastaa ja työläiset pukevat työvaatteita ylleen. Toisilla tarkoituksena on rakentaa paikkakunnan ylpeys, toisilla taas tavoitteena on sen tuhoaminen. Tunnelma on letkeä mutta työläisten silmistä paistaa kuitenkin vakavuus ja silmäkulmissa on havaittavissa häivähdys kuolemanpelkoa. Asetelma on nyt me tai he

Huomioliiviset gladiaattorimme astuvat areenalle ja kansa janoaa päästä seuraamaan edessä olevaa taistoa!

8 tykkäystä

Huomenta kaikille. Ketä Mazzus grillaa kun Koo ei ole pelissä?

4 tykkäystä

No niin, johtoryhmä sai näköjään vihdoin selätettyä byrokraattipahikset ja päästiin tänne työmaalle! Ei sitten muuta ku hihat ylös, niin saadaan Tuppurulle ja ensi vuoden MömMöm-kisoille uusi hieno kotikenttä!

Sitä vaan ihmettelen, että onko täällä tosiaan vaan kaksi sabotööriä joukossa, kun duunarilistassa on kolme varmaa pahista… Ensimmäisen päivän projekti: Selvittää kuka porukasta mazzus, Virvelia_kainaloon ja Nellisi on meikäläisten puolella, ja ketkä kaksi sabotöörejä.

Onko kukaan muuten nähnyt työntömittaani? :face_with_raised_eyebrow:

1 tykkäys

Toivottavasti pahiksia.

3 tykkäystä

Armas sillä taisi jotain mittailla. Missä mazzus luuraa?
Toyota Yaris on hallin pihassa.

2 tykkäystä

Selvittele rauhassa. Mutta onko tuo kolmikko sattuman varaisesti valittu? Toyota on näköjään hätäpoistumis oven vieressä.

++Derek

1 tykkäys

Aivan, taisikin jäädä mittailemaan aamun kahvitauon pituutta.

Tämä soittikin ensimmäistä hälytyskelloa. Yaris näytti vähän siltä, että sen kuskilla on hyvä motiivi uuden huoltoaseman rakennuttamiseen!

Korhonen pitäisi löytää tästä porukasta. Shelldon varmaan osaa pudottaa itse itsensä.

Kahvikuppeja oli kiitettävästi. Ainakin tämän olin havaitsevani. Ilmeisesti työmaalla nukutaan vielä? Tai kaikki eivät ole vielä töissä?

Byrokraattiset prosessit piti olla selkeitä. Mutta mitä näen s-postissani? Taidan mennä johtoryhmän palaveriin ja selvittämään tilannetta.

Moro vaan kaikille!

Täällä on ollut hihat heilumassa aamusta saakka, jotta saataisiin Tampereen kylän uusi ylpeyden aihe valmiiksi. On tuo vain käsittämätön määrä, että 1300 ihmistä mahtuu peliä katsomaan. Huhhuh, hikihän tässä tulee jo pelkästä ajatuksesta.

Mihkä minä sen vasaran jo hukkasin? @Casperi ootko nähnyt?

1 tykkäys

Mitäs jos jätkät keskityttäisiin töihin näin työaikaan, saadaan areena valmiiksi ennen ensimäistä ottelua. Kirvesmiehen hommat ei valmistu itsestään. Tänään pukukoppiin saadaan tehtyä uudet loossit joka jätkälle. Toisko joku tullessaan lisää ruuveja ja pari akryylituubia…

1 tykkäys

Eikös ne kissatkin vai mitälie tule tänne pelaamaan?

Mulle käy kyllä, jos jätettäisiin heidän loossit tekemättä… Voisivat jäädä legendaariseen Neulamettään höntsäämään.

Areenan työmaalle saapuu rekkalasteittain tavaraa, ja kulkuyhteydet tukkeutuvat pahasti. Kohta joka paikka on täynnä lavallisia tavaraa, jossei tähän tule jotain rotia. Vähintään viiden pelaajan on reagoitava tilanteeseen reippaasti, ettei täysi kaaos koita.

6 tykkäystä

Kuulitteko?!! Hei tunarit?!!

Nyt tarvitaan apuja, sieltä on rekkalasteittain tavaraa tulossa. Pääsekö joku auttamaan minua länsisiipeen? Ripeästi! Tossua toisen eteen! Muminaa…prkl…lisää muminaa ja voimasanoja

Kulkuyhteydet eivät saa tukkeutua! Mahdolliset ruuhkat aiheuttaisivat meille ja uudelle areenalle imagohaittaa. Sitä me ei haluta, eihän?

Lähtee hakemaan trukkia

Me partiolaiset vastaamme olemme aina valmiina. En minäkään haluaisi sitä, että tulee turhia ruuhkia. Mutta onko kukaan nähnyt @Casperi:a?

Työnsin mazzusin Yariksen vähän kauemmaksi hallista. Se oli melkein isojen ovien edessä. Haen toisen trukin.

5 tykkäystä

Hieman epäilyttävillä leimoilla varusteltua tavaraa saapuu työmaalle. Lukekaa rahtikirjat ennen kuittausta.

Menee hakemaan kolmannen trukin ja puhuu puhelimeen.

1 tykkäys

Et sitten soita Jankon Betonille!

4 tykkäystä