Tuppuru HC:n perinteikäs sekä äärimmäisen legendaarinen kotiluola Neulamettä alkaa tulemaan tiensä päähän. 730 ihmistä vetävä halli ei ole enää riittävä, kun Tuppuru hamuaa kohti huippua ja suunnitteilla onkin huikea 1300 mölisevää kannattajaa vetävä kylän modernein jäähalli! Byrokratialliset muodollisuudet on hoidettu ja rakentaminen onkin jo hyvässä vauhdissa.
Kaikki eivät ole kuitenkaan tyytyväisiä, koska erilaiset faktiot eivät halua hallia rakennetuksi. Osa kuntalaisista olisi halunnut rakennuttaa hallirahoilla uuden huoltoaseman. Entisen sponsorin toimitusjohtaja haluaisi nähdä koko hankkeen menevän nurin. Erään toisen liigan edustaja haluaisi tehdä mieluummin ihan oman hallin. Valituskierrokset ja muut lailliset keinot eivät riittäneet torppaamaan hallihanketta mutta vastustajat eivät ole valmiita luovuttamaan näin helposti! He ovat saaneet ujutettua rakennustyömaalle omia aktiivejaan, joiden työ on sabotoida kaikin mahdollisin keinoin töiden edistymistä. Kaikki keinot ovat sallittuja heidän papereissaan: vesivahingot, valuvirheet, työkalujen hukkaaminen. He ovat jopa valmiita muiluttamaan rakentajia teho-osastolle!
Hallihankkeen toimitusjohta on tietoinen asiasta ja onkin infonnut kaikista luotetuimpia alaisiaan aiheesta. Luotettujen työ on löytää sabotoijat, häätää heidät työmaalta ja näin pelastaa Tuppuru HC:n tulevaisuus!
Pelin rytmi
Päivä kestää suunnilleen 1-2 vuorokautta. Päivän aikana peliketjussa puhutaan pelistä, etsitään sabotoijia sekä äänestetään pelaajia. Pelistä saa puhua vain ja ainoastaan peliketjussa. Tästä ovat poikkeuksena ainoastaan pahisten keskustelut sekä Vaalivilppi-Viänäsen miinusäänen antaminen pelinjohdolle. Päivän lopussa se, kenellä on eniten ääniä mahdollisten muuttujien jälkeen, tippuu pelistä, ja hänen roolinsa paljastetaan kanssapelaajille. Pudonnut pelaaja ei saa keskustella peliketjussa ennen pelin päättymistä.
Yö kestää maksimissaan vuorokauden. Yön aikana pahikset kertovat keskusteluketjussaan pelinjohtajille sen pelaajan nimen, jonka tahtovat pudottaa pelistä pois.
Huoltamomestari Shelldon kysyy valitsemansa pelaajan roolin yön aikana. Vaalivilppi-Viänäne esittää halutessaan miinusäänensä saajan viimeistään 30 minuuttia äänestystuloksen jälkeen.
Yön aikana kukaan ei keskustele peliketjussa, vaan kaikki lepäävät sikeästi nukkuen.
Yötä seuraa aamu, jolloin pelinjohto kertoo pudonneen/pudonneiden pelaajien nimen/nimet, jotka ovat kohdanneet loppunsa pukukopissa taikka lautakasan alla. Aamuviestin jälkeen peli sekä keskustelu jatkuvat normaalisti aina iltaviestiin asti.
Äänestäminen
Ääni pelaajalle:
++nimimerkki → ++Treppu
Ääni pois pelaajalta:
-nimimerkki → -Treppu
Voimaan jää se ääni, joka on laitettu viimeisimpänä, oli se tarkoituksellinen tai vahinko. Jokaisella pelaajalla on käytettävissään äänestyksessä yksi (1) ääni, eniten ääniä saanut pelaaja tippuu pelistä ulos. Tasatilanteessa ratkaisee se kumpi on “saanut” äänimäärän ensimmäisenä kasaan.
Äänet tulee kirjoittaa tarkalleen oikein, eli oikea määrä plussia tai miinuksia, lihavoituina sekä omilla riveillään. Isoilla tai pienillä kirjaimilla ei ole väliä. Ääntä saa vaihtaa niin usein kuin mieli tekee.
Keskustelu
Pelistä saa keskustella ainoastaan peliketjussa. Peliketjuun osallistuvat pelkästään vielä pelissä mukana olevat pelaajat. Tämä koskee myös pahisten juonitteluketjua. Näiden sääntöjen rikkomisesta lentää automaattisesti ulos.
Viestejä ei saa muokata lähettämisen jälkeen enää missään tapauksessa. Ei vaikka kyseessä olisi yhden pilkun lisääminen. Jos muokkaamisesta jää kiinni, siitä saa tapauksen vakavuuden mukaan sanktion. Kurinpitolautakunta ei tee yhteistyötä Liigan kurinpidon kanssa. Meillä on siis linja.
Myös kaikenlainen henkilökohtaisuuksiin meneminen ja muu vastaava toiminta on kiellettyä.
Pudonneet pelaajat saavat tykätä ainoastaan pelinjohtajien laittamista aamu-, ja iltaviesteistä, sekä päivä on päättynyt -viesteistä.
Varmistetut hyvisviestit
Uudella, noin kahden omakotitalon kokoisella jumbotronilla järjestetään testiajoja, joissa hyvikset saavat yhteensä kirjoittaa jumbotronille korkeintaan 4 kappaletta per pelipäivä, korkeintaan yksi per pelaaja. Lisäksi pelinjohto voi halutessaan kirjoittaa yhden tai useamman viestin per päivä ihan omine nokkinensa. Pelinjohdon julkaisemat viestit kerrotaan myös pahisketjussa.
Viesti saa testaamisen takia olla pituudeltaan ytimekäs, maksimissaan noin 50 sanaa pitkä. Ennen julkaisemista viestistä korvataan yksittäisiä sanoja tai tehdään muita muutoksia, joka kerta. Viestissä ei saa kertoa, onko jokin aiempi kommentti hyvismäinen tai vahvistaa itsensä lausumaa siitä, että kyseinen jumbotronviesti on juurikin hänen kirjoittamansa.
Viesti julkaistaan useimmiten muutaman tunnin jälkeen siitä, kun se on pelinjohdolle annettu tarkistettavaksi. Pelipäivän lopussa kirjoitettu viesti saatetaan julkaista vasta seuraavana pelipäivänä, tai voi jäädä julkaisematta, jos esimerkiksi kyseinen pelaaja putoaa pelistä tai muusta syystä.
Pelin kesto ja voittaminen
Hyvikset voittavat, jos saavat pudotettua kaikki pahikset. Pahikset voittavat jos heitä on yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä. Tässä ei lasketa mukaan apuripahista.
Aktiivisuus
Jokainen pelaa niin paljon kuin ehtii ja haluaa mutta pelin kulun kannalta olisi toivottavaa pystyä kirjoittamaan päivän aikana edes muutama viesti.
Pelin aikana rakennetaan Upeinta ja Hienointa jäähallia, ja pelinjohto antaa silloin tällöin pelaajille tehtäviä suoritettavaksi. Yrittäkää estää pahiksia sabotoimasta hallia, jottei MM-kisat jää pelaamatta.
Mikäli pelaaja ei äänestä kahtena peräkkäisenä päivänä, hän putoaa ja hänen tilalleen etsitään varapelaajaa. Mikäli varapelaajaa ei löydy aamuviestiin mennessä, pelaaja putoaa lopullisesti.
Roolitus:
3 erikoishyvistä
6 perushyvistä
1 erikoispahis
1 peruspahis
1 apuripahis
Hahmot
Huoltamomestari Shelldon (Pahis)
Syvästi harmistunut Shelldon haluaa kostaa menetyksensä ja uteleekin rakennustyömaalla työskentelevien rooleja. Jos hän löytää Lenosen, Shelldon paljastuu ja tippuu pelistä pois.
Ex-sponsorin tj Korhonen (Pahis)
Omista ketkuiluistaan välittämättä vahvasti sitä mieltä, että syypää on Joku Muu, eli tamperelainen jääkiekkoväki, pormestari tai manserock. Kunhan vain hallibisnes kaatuu, muulla ei ole väliä.
Halliyrittäjä Smirnov (Apuripahis)
Eräässä itäliigassa olisi kovasti haluttu laajennusseura Tampereelle, ja sille myös hyvissä käsissä omistuksessa oleva ihan oma halli. Siksipä olisi ihan parasta, että tämä halli ei koskaan valmistuisikaan. Smirnov on kuitenkin kulttuurishokin takia kykeneväinen äänestämään vain puolella äänellä, eli tasatilanteessa Smirnovin äänen kohde ei voi pudota. Smirnovia ei myöskään lasketa pahiksiin pelin voittoa ratkotessa.
Toimitusjohtaja Lenonen (Hyvis)
Kaiken nähnyt, kokenut sekä todella arvostettu toimitusjohtaja, jonka henkilöllisyyttä tosin harva tietää. Halliprojektissa mukana oleva Rakennusmestari Rautakoura on Lenosen vanha sekä luotettava ystävä ja he tuntevatkin toisensa.
Rakennusmestari Rautakoura (Hyvis)
Rautakoura johtaa työmaata teräksisellä mutta lempeällä otteellaan. Hän on ainoa joka tuntee Lenosen henkilökohtaisesti.
Vaalivilppi-Viänäne (Hyvis)
Savosta kotoisin oleva Viänäne on kierompi kuin savolainen korkkiruuvi ja siksi hän pystyykin kerran pelissä poistamaan yhden valitsemistaan äänistä, muttei kuitenkaan sellaista, joka on hänelle itselleen annettu.
Tavallinen rakennustyöläinen (Hyvis) x6
Pelaajalista (12/12)
Armas
Casperi
Derek
Jopeti
louskutin
mazzus
Nellisi
Nuti
Tonza
Varilasit
Virvelia_kainaloon
Wrathchild
Pelinjohtajat
@Bilbo @Petri @Treppu
Ensimmäinen päivä alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona 1.12. klo 21:00!
Onnea matkaan!