Eiköhän idea ollut tuossa “saatte meidät muutkin mukaan tekemällä näin ja näin”. Mun puolesta SO saa mennä touhussaan askel askeleelta kohti Osastoa, jos näin päättävät, mutta turha sitten kitistä, että muut hallissa ei lähde touhuun mukaan. Itse ainakin jatkuvan lippu*****n ja esimerkiksi tämänpäiväisen jälkeen todellakin mietin ensi kaudella kausikortin perumista. SO on tällä kaudella alkanut ottaa liikaa vaikutteita väärästä päädystä.
Huoh. Jos Sinioranssit haluavat olla osa Tapparan yhteisöä, siellä varmaan kiinnostaa, mitä seura, organisaatio fai muu yleisö sinioransseista ajattelee. Toki voi suhtautua asiaan kuten viiksiään kasvattava teini ja ajatella kaikesta juuri kuten sinä.
Minä olen aivan varma, että jos Sinioranssit alkavat perseillä, yhteistyö Tapparan organisaation kanssa loppuu. Ja sittenhän se ei kuulu sen paremmin minulle kuin 12.000 muullekaan hallissa istuvalle, mitä sinä ja kaverisi jossain huudatte.
Ei helvetti
lippujen heilutus ja joku chäntti jossa lauletaan paikallisvastustajasta hieman negatiiviseen sävyyn mutta kuitenkin asiallisesti. Kaikesta sitä voi ihminen nykyään mielensä pahoittaa.
E. Tähän voisi vielä lisätä että hyvin menee jos lippujen heilutus ja tälläinen chäntti ovat isoimmat ongelmat tällä hetkellä.
Omasta puolestani ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa, jos joku joka asiasta mielensäpahottaja ei enää pyöri tuppisuuna katsomossa😃 Näitä vastaavia chänttejä on vedetty iät ajat ja tullaan jatkossakin varmasti kuulemaan.
Kehityssuunta tulee tuolla menolla olemaan se, että laajennettu seisomakatsomo oli täysin turha ja siellä on vain se ydinporukka jäljellä. Sitäkö halutaan? Ja sitten kitistään kun chänteissä mukana alle 100 hlö.
Ydinporukka tai SO:n toimintaan aktiivisesti osallistuvat on tässä areena-ajan aikana kasvanut ihan merkittävästi, joten tuo mahdollisesti tapahtuessaan ei taida olla ongelma. Kyllä sinne mahtuu uusia tilalle.
Mitä tulee tuohon chäntteihin osallistumiseen, niin tässä on viimiset 10 vuotta tullut ohjeita, miten chäntteihin saadaan osallistumaan mahdollisimman moni. Mutta siitä huolimatta aika heikosti niitä huudellaan ulkopuolelta.
Ei kauhean huonolta SO:n kannalta näytä kun sielä on 1.5h ennen pelin alkua porukkaa varailemassa jo parhaita seisomapaikkoja, kyllä intoa on ja se ei varmasti ole lähdössä, vaikka vähän naapureille kuittaillaan.
Djurgårdenin jalkapallo ja jääkiekkomatseissa on jo vuosikaudet laulettu ”Vi hatar AIK”. Eihän se tarkoita ettei vastustajaa kunnioitettaisi. Paikallisvastustajien välille kuuluu pieni vastakkainasettelu, siinähän se derbyjen hienous juuri onkin.
Halutaan että visuaalisuus tehdään muulla kun lippujen heiluttamisella. Tuollainen pieni piikittely chäntti ja siitä seuraava hyppiminen ei kuitenkaan kelpaa. Halutaan kuitenkin, että se tehdään hyppimisellä jne. Hohhoijjaa tällä foorumilla on pienet murheet
Kai tääkin nyt on huliganismia ja tähän pitää puuttua välittömästi, koska tämä on JÄRKYTTÄVÄÄ KÄYTÖSTÄ!!!
Kannan myös korteni tähän keskusteluun. Meitä kannattajia on todellakin hyvin erilaisista lähtökohdista ja erilaisella historialla varustettuja.
Itse kuulun siihen porukkaan joka on kannattanut Tapparaa 70 -luvulta lähtien. Tapparalaisuus on ollut tähän viime vuosiin asti arvo, jota on arvostettu myös vastustajien puolelta.
Nyt näyttää meininki alkavan muuttumaan meidän kannattajienkin välillä, tästä hyvänä esimerkkinä esimerkiksi tämä surullisen kuuluisa lippu jupakka. Tässäkin tapauksessa oli jo sovittu yhteiset säännöt ja käyttäytymismallit, mutta siitäkin pitää vähän väliä nostaa meteliä, kun äänestetty tulos ei vähemmistöä miellytä.
Arvostan sitä hypeä mitä Sinioranssit ovat saaneet aikaiseksi, mutta älkää tehkö asioita, jotka rikkovat jo olemassa olevan hienon ja pitkän kannattajakulttuurin. Nyt on tapahtumassa selkeää kahtia jakoa teidän toimintanne johdosta.
Sinioranssit eivät todellakaan ole isompi kuin Tappara. Ikinä.
Meillä on seuran kanssa sen verran hyvä keskustelu yhteys, että kyllä me tiedetään mikä on sallittua mikä ei. Ja mikä pitää yhteistyötä yllä ja minkä jälkeen se loppuu. Tuota mainittua perseilyä ei vain ole juurikaan tapahtunut, joten vielä ei ryhmän perseilyn takia olla jouduttu saman pöydän ääreen. Enkä usko että joudutaankaan. Meillä on porukan kanssa tietyissä asioissa aika hyvä ryhmäkuri. Myöskin ehkä joku on huomannut ettei enää parissa pelissä ole yksikään lippu heilunut, mutta mitäs niistä positiivisista asioista sen enempää sanomaan. Noh näillä eteenpäin. Perjantaina taas melkoiset karkelot tulossa, ja tämän päivän osittain vaisu meno toivottavasti johtui siitä että jengi on lataillut viimeiseen koti paikalliseen.
Lapsellinen on omalla kohdalla parempi sana miten koin tuon uuden chantin. Olen aina ollut ylpeä että olen saanut olla Tapparalainen ja meidän kulttuurissa ei esiintyisi noita ala-asteella kuultuja huutoja. Olen Henk koht vain pettynyt että nyt mielikuva kypsästä kannattajakulttuurista on muuttumassa meilläkin. Ja tuo suora “vihaan tätä seuraa” huutelu ei ole ikinä. Ikinä. Kuulunut Tapparan arvoihin. Kekseliäämmät kissanhännänveto tyyppiset naljailut on paljon parempia, kuten mouhot on liekeis.
En voi kun veikata, mutta siis, että moni ei varmaan näe viestin arvoiseksi kertoa että joku osaa pitää jumalauta säännöistä kiinni julkisesta tapahtumassa. No selvä. Hyvähyvä että liput on alhaalla. Ota virtuaalipusuhali.
Hyppychantin idea: ![]()
Lyriikat alussa:
(eikö niitä siis voi muuttaa? En kysy omasta puolestani vaan yleisesti)
En siis tykkää tuosta chantista ja vastaavista, yksinkertaisesti epäTapparamaisista ja lapsellisesti huutelusta olen keskustelufoorumilla erittäin iloisesti sitä mieltä. Äänestään siis omassa pieneydessäni sillä, että en tule käymään fanarissa niin paljoa ja en osallistu kyseiseen chanttiin. Etenki ku en edes tue alun sanomaa.
Tästä vahvasti samaa mieltä. Pikkuisen tietysti helpottaa, ettei muissa katsomoissa noista chänttien ja laulujen sanoista saa mitään selvää.
Koko ajan pielessä jne….
Itkua parkua jatkuvaa, perjantaina bailataan lisää!![]()
Ja juurikin tuo että ydinporukka on kasvanut todella hyvin ja tulee tällä menolla kasvamaankin vielä isosti ![]()
Todellisuudessa taidat kuulua itse äänekkääseen vähemmistöön joka tästä asiasta jaksaa valittaa.
Mietin uudesta chantista, että toisaalta meidän pitäisi olla ehkä tällaisen yläpuolella, mutta toisaalta ■■■■■■■■ kuuluu kannattajakulttuuriin. Joten ei mielipidettä, ei vaikuta pelikokemukseen toisin kuin liput
, joista samalla kiitos, toiminut hommat taas hyvin viime peleissä.
Eiköhän tuo ilveslaulu ollut kohdennettu niille fanikatsomon lapsille. Vähän silti naurattaa että aikuisetkin lauloivat Tappara-Jukurit pelissä Ilveksestä ![]()
Jos sen verran saan kysyä, kuka tai ketkä on/ovat ne henkilöt seuran puolelta kenen/keiden kanssa asioista keskustelette?
Kuvastaako tämä kommentti hieman jonkin sortin kypsymättömyydestä vai oletko sitä mieltä, että tässä demokraattisessa yhteiskunnassa pitäisi kokoajan kiitellä yhteisistä säännöistä kiinni pitäviä?
Pienet ovat murheet, jos paikallisvastustajan mainitseminen chäntissä saa porukan suunniltaan. En näe kuitenkaan ketään ipalaista pahoittamassa mieltään, vaan he ymmärtävät pelin hengen.