Siis ensin itketään lipuista ja sitten itketään chanteista, ei hyvää päivää:skull:![]()
![]()
![]()
Eli kaikki Euroopan niinkuin Suomalaiset kannattaja-ryhmät ovat lapsellisia kun eivät pidä paikallisvastustajastaan ja chänttäävät niitä vastaan? kuten jo sanottu tuo eilen vedetty chäntti on varmaan asiallisimmasta päästä mitä voi derby vastustajastaan laulaa.
Eri asia jos joku sais idean huutaa jotain rasistista/muuta ihmisarvoa halventavaa mutta eihän tossa oo mitään väärää jos vähän provoo arkkivihollista.
Ps. eikö täällä jotkut ollu huolissaan että SO koittaa määräillä miten pitää kannattaa tossa lippuhommassa? Haistan pienen tekopyhyyden.
Tampereen Ylpeys on ollut jo pitkään Tampere Unitedilla käytössä:
K-Y-L-L-Ä.
Edelleen, mouhot on liekeis paljon keskeliäämpi ja enemmän vihjaava hassutteluchantti. PALJON. Parempi.
Siinäkinhän vastustajaa pelottaa, eikö se nyt mene aivan yli. Harkitsen kausikorttini peruuttamista.
Nöinkö paljon halutaan väärinymmärtää?
“Vastustajaa pelottaa” I-M-O hauska ja yhteislaulu mikä myös lyö painetta vastustajalle ja siinä kehaistaan omia, että saa vastustajan pelkäämään.
“Vihaan seuraa” I-M-O ei millään tapaa luova, hauska ja kekseliäs.
Ja alkuperäinen pointti: ei se, että chantti on asiaton, vaan se, että se on lapsellinen ja epäTapparamainen. Jos tahalleen haluat vielä ymmärtää väärin, niin anna mennä. Sanasi o vapaa.
Vanhemmissa sukupolvissa näin ei ole. Siellä arvostetaan Tapparan tinkimätöntä tekemistä, ainakin omassa tuttavapiirissä, johon kuuluu aktiivikannattajia eri seuroista. Stadilaisilla on Jorma ottassa aina kun keskustellaan kiekosta, mutta silti arvostavat Tapparan tekemistä.
Sikäli hyvä kommentti tähän keskusteluun tuo, vihatuin seura parikymppisten keskuudessa. Antaa ajattelemisen aihetta mistähän syystä juuri tuon ikäisissä tuo viha ilmenee?
Kyllä mä luulen että pääasiassa lähtee ihan siitä, että Tappara on niin menestynyt koko tämän ikäisten lapsuus- ja nuoruusiän.
Varmaankin siitä syystä että 20v sitten Jokerit/TPS ei ollut kauhessa huudossa muiden keskuudessa. Olemme olleet niin pitkään kärjessä että olemme ansainneet tuon aseman nuorempien mielessä.
Mitä sitten tän päivän riitelyyn niin tuo uusi chantti on todella hyvä ja tuo juuri sitä haluttua visuaalisuutta haittaamatta katsomista. Ylärivikin tuohon voi lähteä mukaan
Miettisin kuitenkin tuota vihaamista uudelleen. Kyllä siihen joku muukin sanoitus sen osalta löytyy.
Se että muissa “derbyissä” noita pilkkaamisia ja vihaamisia käytetään ei ole kauhean hyvä puolustus. Niissä on yleensä sitten iso kasa poliiseja mukana ottelutapahtumissa ja fanit ovat eristetty toisistaan. Kaikki pienetkin askeleet tätä kohti nostaa kyllä karvoja pystyyn.
Kun en alusta asti jaksanut lukea niin ajattelin että siellä on jo vedetty jotain FC Lahti - HJK -tasoa. Mutta eipä sittenkään, ei tuosta itse kyllä ainakaan osaa pahastua ![]()
Täällä foorumilla nyt vähän tykätään paisutella asioita. ![]()
No avaan nyt tämän oman näkökulmani mikä on toisesta ääripäästä. Eli tätä huutelua vastaan.
Miten minä olen nähnyt/halunnut nähdä maailman: Tappara on Suomen suurin ja tyylikkäin seura joilla on fiksut ja tyylikkäät fanit. Sen ovat täälä kokeneemmat ja pitkäaikaiset fanit todenneet, että tällästä tosiaan homma on ollut.
Tämän mukaan siis Tappara, sekä seurana, että kannattajat ovat kaikenlaisen tuollaisen “vihaan tätä seuraa” tai vaikka niitä tuomareita päin pullon heittelyjen yläpuolella. Sen sijaan ollaan keskitytty siihen omien kannustamiseen ja yleisesti kypsään käytökseen ja omaan tekemiseen. Suomen suurimman ja tyylikkäimmän ei tarvitse ottaa osaa tuollaiseen käytökseen, mitä on oikeaan elämään rinnastettuna tehty peruskouluikäisenä. Tähän minutkin oma isäni on kasvattanut ja olen ollut siitä ylpeä ja iloinen.
Nyt minun näkövinkkelistäni, tämä mielikuva mistä itse olen ollut ylpeä, on murenemassa. “Istu alas jos viihaat Ilvestä” aiheutti tietyllä tapaa… Shokki on liian iso sana (yritän nyt olla paisuttelematta ping @Dominik49) mutta… Hätkähdyksen, että jaa, olemme nyt sitten (tämän minun näkemykseni mukaan) alentuneet muiden fanien tasolle.
Jos SO:lla/Tapparafaneilla olisi ollu aiemminkin jotain vastaavia chantteja niin luultavasti en olisi pahastunut koska mielikuva mistä nyt olen ylpeä, ei olisi ollut. Minua vain henkilökohtaisesti harmittaa, että nyt näin voi käydä jos vastaava huutelu jatkuu. En tiedä onko SO:lla edes tietämystä koko mielikuvasta ja vaikka olisi, en tiedä haluavatko pitää siitä kiinni. Toivon, että pitäisi, mutta jos ei niin se on heidän päätös. Sopeudun ihmisenä uuteen suuntaukseen jos näin homma jatkuu.
Vieläkin olisi asiaa mutta ajatuskatkos niin hukkasin punaisen langan niin jätän tämän tähän.
Ymmärrän toki näkökulmasi @Tapparanation
Itse pyrin mielikuvaa luomaan enemmin kokonaiskuvasta, eli joku tuollainen yksittäinen chantti tai yksittäinen ylilyönti, kunhan on siis yksittäistapaus, ei omaa mielikuvaani heiluttele suuntaan tai toiseen, pääsääntöisesti Tapparalla on kuitenkin erittäin fiksuja kannattajia. Eri asia sitten jos kolmasta chantista yksi olisi mallia “vihaan Ilvestä”, yhdessä huudettaisiin muuten vaan ■■■■■■ ja vasta kolmannella osoitettaisiin tukea joukkueelle, sitten voisi minunkin mielikuvani muuttua.
Ei se mikään salaisuus ole, että iso osa Tapparan kannattajista vihaa ilv*stä joka nyt tulee yhdessä chäntissä julki😅naapuri kuitenkin laulelee mouhojen lahtaamisesta niin tää nyt on vähän turhankin kesyä vielä.
Olisihan se hiano nähdä foorumin reaktio jos lähtis joku “Siellä on kirppuja, luteita, täitä…” Tyylinen joskus ![]()
Joo, kyllä minäkin kokonaiskuvaa katson. Mielikuvani ei ole murentunut vaan pikkuhiljaa murenemassa. Omien kokemusten peruutteella vain koen faktaksi sen, että yksittäistapauksia tulee kitkeä mahd nopeasti, mahd paljon pois.
Tai ne yksittäistapaukset voi meidänkin leirissä muuttua äkkiä vastaaviksi.
Järkytystä aiheuttaa varmasti se että niinkuin edellä mainittiin, tätä on vedetty jo 12 vuotta? Varmasti vähän vanhempi väki muistaa lauteilta asti muitakin vähän vastaavia chänttejä. Ehkä kannattaisi ottaa vähän happea ja käydä vaikka ulkona jos shokkitila mahdollisuuden siihen antaa ![]()
Jotenkin mielestäni kuvaavaa, että te huutelijat päätätte tarttua tuohon, vielä kun sanoin että se on väärä sana kuvaamaan reaktiotani. Hienosti ![]()
Täällä on matsin jälkeen tähän asti veivattu chanttia, jossa kehotetaan istumaan jos vihaa Ilvestä.
Täällä puhutaan Tapparan arvoista, kunnioituksesta ja oikeaoppisesta kannustuksesta.
~50 vuotias äitini oli ottelussa SO:n vieressä. Naureskeli tälle ja antoi plussaa. Ei alkanut meuhkata arvoista tai kunnioituksesta.
Onko oikeasti väellä muuta tekemistä kuin käyttää päivät chantista jauhamiseen?
Itse kävin töissä ja kohta käyn ulkona pyörähtämässä ja kaupassa sulkien foorumin.
Suosittelen vilpittömästi ihan jokaiselle.