Sinioranssit

Tämä on vain minä mutta

Olen toki nykyään etäfani, mutta itseäni jo ennen etäfaniksi joutumista nämä häiriökäyttäytymiset veti todella paljon haluja olla seisomakatsomossa. Jos toki nyt kausarin ostaisin niin olisi se seisomakatsomoon, sillä tykkään kannattaa, mutta häiriökäyttäytymisen määrän mahdollisesti noustessa luulisin, että lähtisin katsomosta veks.

Ei siis sillä että olisin yllytyshullu (vaikka olenkin), mutta nuo häiriökäyttäytymiset on nykyään sillä tasolla, että se on niin vastenmielistä ettei siinä tahdo olla millään muotoa itse mukana/olla yhdistettynä siihen porukkaan

2 tykkäystä

Eiköhän syyt ole ihan samat kuin kaikilla muillakin jotka eivät käy fanikatsomossa. Katsojamäärien lasku näkyy joka puolella hallia.

5 tykkäystä

Hieman minua ihmetytti kun olin Mikkelissä seuraamassa Jukurit-Tappara ottelua tämä sinipranssien pienen kannattajaryhmän pukeutuminen.
En nähnyt yhtään sinistä tai oranssia väriä tällä porukalla, mustaa asustetta kaikilla.
Vaikka Kalevankankaalla paikallinen halli onkin niin ei sinne silti mielestäni tarvi mustissa asuissa mennä.

6 tykkäystä

Liigassa katsojakeskiarvossa taisi tulla peräti ennätys syksyn osalta.

1 tykkäys

Eikö just arkipelissä ollu yli 7000 katsojaa. Mun mielestä ihan asiallinen määrä.

7 tykkäystä

Ei todellakaan ole. Syy on siinä, että kaikki eivät ole yhtä intohimoisia käymään joka pelissä fanikatsomossa. Kun kannatan siellä, niin se on välillä aika uuvuttavaakin, kun ääni lähtee ja menee hajalle kädet taputtamisesta. Kolmen mestaruuden putki vie kiinnostuksen syksyn peleistä ja nyt on ollut niin paljon arkipelejä, että sekin näkyy. Ihmiset ajattelevat, että nyt pitää säästellä ääntä ja käsiä isompiin peleihin. Kun porukka löytää hallille paremmin keväämmällä, niin fanikatsomossakin alkaa ääni nousta. Olen kyllä rehellisesti hieman pettynyt siitä, kuinka paljon porukkaa lähti, sillä odotin kasvun jatkuvan ainakin fanipäädyssä triplasta huolimatta.

1 tykkäys

Arvostan kommenttiasi👍.
Siksi olisikin syytä tarkastella, mikä ihmisten käytökseen on syynä. Itse nautin noista hetkistä jotka tuolla useina vuosina olin.
Nyt todellakin olen aivan toisessa katsomon osassa, en halua lärvini osuvan samaan kuvaan mahdollisten häiriökäyttäytyjien kanssa.

3 tykkäystä

Ei tarvi teititellä. Kun nyt et jaksanut kaivella niin kertaan että en ole päätykannattaja vaan istumakausarilainen sivustaseuraaja vuosien takaa. Muutoin aika provosoivan kommentin heitit eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa ettei ihmiset vaivaudu peleihin eikä tätä keskustelua ole itellä intoa jatkaa tuohon suuntaan.

1 tykkäys

En tarkoittanut sinua tällä te -sanalla, vaan Sinioransseja. Pahoittelut siutä, että aannoin väärin ymmärtämisen mahdollisuuden.
Mielestsi on siis provosoivaa kirjoitusta, mikäli pohtii syitä tapahtuneeseen?
Ei kaikki ikävien asioiden esittäminen ole provokaatiota.

3 tykkäystä

Miksiköhän Tapparan peleissä ei tänä vuonna ole käynyt yhtä paljon porukkaa kuin viime vuonna kävi? Olisiko tähän mahdollisesti jokin syy, esimerkiksi leimautuminen samaan porukkaan?

Tarkoituksellisesti sinä täällä provoat ja koitat saada Sinioransseihin liittyen taas negatiivista keskustelua, vaikka Sinioranssit ne nimenomaan siellä hallilla edelleen ovat ja ääntä pitävät. Tuularit siitä ympäristöstä ovat hävinneet – kuten hallista osittain muutenkin. Ihan samassa suhteessa tuo tuntuu menevän yleisen yleisökehityksen kanssa.

Jos tosissaan olisit halunnut pohtia Tapparan yleisömääriä (joihin myös päädyn täyttöaste lukeutuu!), niin olisit kirjoittanut sen eri ketjuun ja lisäksi olisit koittanut keksiä muitakin syitä. Nyt esitit väitteesi kysymysmuodossa, vaikka mielipiteesi oli selvästi väite eikä kysymys.

Tässä muuten taas huomaa hyvin tämän paradoksin – ensin kerrotaan (kärjistetysti), miten SO:lla ei ole mitään merkitystä. Sitten jos SO:n päädyssä on normaalia vähemmän porukkaa, niin se kuitenkin heti otetaan puheeksi täällä :slight_smile: Taitaa SO:lla aika iso merkitys olla Tapparalle ja Tapparan ottelutapahtumalle. :slight_smile:

Ja ennen kuin alat huutelemaan taas vääriin pöytiin, niin itse en Sinioransseissa ole osallisena mitenkään.

22 tykkäystä

Näinhän se juuri on. Ydinporukka on kasvanut ja aktivoitunut, tuulareita on puolestaan hävinnyt ylemmiltä riveiltä.

6 tykkäystä

Onko tuularit meitä huonompia kannattajia?

8 tykkäystä

Eivät tietenkään, mutta siis termi vain viittaa muihin kuin Sinioranssien aktiiveihin. Siksi tein tuon erottelun, että varsinainen Sinioranssien porukka ei ole pienentynyt niin kuin täällä puhuttiin.

13 tykkäystä

Varsinkin viimeisimmissä kotipeleissä on ollut kyllä todella tyhjää myös siinä capon lähistöllä vertaa esim. viime kauteen. Mutta ihan miten vain, ei tänne ainakaan faktat mahdu.

4 tykkäystä

Sulle noi faktat taitaa olla vieraita, ainakin viime pelissä erittäin hyvin aktiiveja paikalla ja hyvä meno viikkopeliks👍🏼 Jotkut katkerat vaan koittaa ettiä negaa.

2 tykkäystä

Ei kukaan täälläolevista ole katkera Sinioransseille. Kaikki haluavat, että Sinioranssit on paras ja arvostetuin.

33 tykkäystä

Nyt veti @Messi värisuoran hihasta.
Kannattaa lukea ajatuksella ja pohtia tätä kommenttia varsinkin silloin kun kritiikkiä tulee.

15 tykkäystä

Okei. Olin töissä, ja mun kausaria lainattiin, mutta mitä pelissä olleelta kuulin ja TV:stä näin, niin ei sitä porukkaa juuri Pelsu-peliä enempi ollut ja IFK-fanit kuului monesti läpi lähetykseen. Mutta ihan sama mulle, uskotella saa mitä vaan.

2 tykkäystä

Ei siellä mitään IFK faneja ollu. Ehkä n. 8 kpl.

13 tykkäystä

Jos ei meno miellytä nii tulkaa ihmeessä itse sinne mukaan huutamaan.

Turha arvostella jos ei oo valmis tekeen mitään sen eteen et meno paranee

14 tykkäystä