Sinioranssit

Tre Crew on lähinnä 16-18 vuotiaista nuorista koostuva ryhmä, joka ei käy muissa kuin Tapparan peleissä kannattamassa omaa seuraansa. Tre Crewin jäsenet eivät käy tappelemassa, eivätkä nyt muutenkaan aiheuta liiemmin harmia tätä netissä hölmöilyä lukuunottamatta, joka sekään ei tule enää toistumaan.

4 tykkäystä

SO on mokannut ja pahasti, eikä ole ensimmäinen moka lyhyen ajan sisään. Tähän caseen ei auta, että Huutistelija kirjoittaa foorumille “Tämä on todella vakava aihe, ja asiaan suhtaudutaan sen mukaisesti” ja asia jää siihen.

Kukaan järjissään oleva ei usko, etteikö SO ole ollut tietoinen tämän TreCrew:n puuhasteluista. Tai että SO ja TreCrew eivät olisi läheisesti tekemisissä keskenään. Eikä silläkään ole väliä, että ovat ilmeisesti pelkkiä pikkupoikia + mahdollisesti @Danny - teineistähän myös SO pääasiassa koostuu. Jos SO todella haluaa olla vakavasti otettava kannattajaryhmä (ja oman kuvitelmansa mukaan se tekijä, joka tuo ihmisiä Areenalle) niin tässä olisi paikka todistaa tämä. Noiden natsi-trolli-mitä-lie-larppaajien banderolli ulos kannattajakatsomosta heti. Mieluiten toki myös ko. pojat itse, mutta tähän SO:lla ei ole valtuuksia.

11 tykkäystä

Eikä ole valtuuksia kyllä tuon bandenkaan poistamiseen. Kyllä sen käskyn pitää tulla seuralta. Ei SO voi sieltä kantaa kenenkään banderollia tai vierasjoukkueen fanipaitaa pihalle

1 tykkäys

Selasin tän ketjun äkkiä läpi.
Tänne on haluttu Eurooppalainen kannattaja kulttuuri :joy:
Nyt sitä on tarjolla ja ei kelpaa :rofl:
Koittakaa nyt jo päättää prkl :joy:
Ja meidän kannattaja ryhmään kommentti, ihan yhtä tyhmiä teidän laulut on välillä kuin Osaston, niillä nyt tuppaa olemaan aina.
Mutta teillä hyvin usein kyllä plussan puolella ja isosti.

1 tykkäys

TERVEHDYS!!!
Yritän laittaa riitaa poikki jaa voita väliin.

Kuten olen aijemmin kertonut niin olen ollut puheyhteyksissä SO:n kanssa ennenkin. Nyt tämän päivän keskustelunaihe johtii siiheen että olin juuri 45 minuuttia erään SO jäsenen kanssaa puhelussa. Ennen en ole kaverin kanssa siis jutellut. No nyt juteltiin hyvässä hengessä. Hänen luvallaan saan tiivistää keskutelumme. (muut SOlaiset älkää kivittäkö. kerron vain mitä mee puhuimme)

N#TSIONGELMA:
Hänen mukaansa yksikään SOlainen ei ole äärioikeistolainen. Osa saattaa olla oikeaan kallella, mutta tasan kukaan ole mikään natsi. Nämä Twitter jutut ovat joidenkin oikeasti alaikäisten TRE Crewläisten täysin yli menneitä trollauksia ja “kurinpitokäsittely” on heille luvassa pian. Moinen paska pitää loppua SO:nkin mielestä. (Tästä henk koht todisteena kun toin yksityisviestijutun aijemmin tänään esille niiin SO:n edustaja tuli myöhemmin kysymään minulta yvnä kuka käyttäjä oli, jos vaikka olisi tiennyt kuka oli. No hän tai puhelimessa oleva kaveri ei tietänyt.) kehotti että jokaisen joka niitä arvoja kantaa voisi käydä Auzwitzhissä katsomassa paikkoja niin sais tietää kuinka sairasta se on. Eli twitter sankarit tulevat kuulemaan kunniansa SO:n toimesta. Verbaalisesti.

SISÄSIITTOISUUS:
Alkuselvityksen jälkeen keskustelu alkoi kääntyä kannattaja- ja foorumitoimintaan. Kerroin, että olen monesti ihmetellyt seuraavaa ristiriitaa: SO haluaa vahvasti edistää kannattajakulttuuria, MUTTA mistään ei ikinä kerrota mitään. Myöskin kun jotain “syytöksiä” alkaa sadellaa niin 1-2 viestiä ja asiasta vaijetaan. Tämä etenkin lieveilmiöiden kohdalla herättää epäilystä, koska jos olet syytön niin mikset sää sitten puolustaudu? Tähän minulle kerrottiin, että hänenkin mielestään tämä on ongelma ja SO on turhan sisäsiittoinen porukka. Hänelläkin sosiaaalisena ihmisenä kesti 7kk päästä porukkaan. Totesin, että kun toimintaa halutaan kehittää niin sisäsiittoisuus ei ole kovin kutsuvaa mahdollisille uusille kannattajille. Se myös näkyy tällä foorumilla. Monilla on kysymyksiä toimintaan liittyen, mutta kun niihin ei tule vastausta, ei toiminnasta tule positiivista kuvaa.

Kysyi hän sitten, että miten minun mielestä tässä voisi parantaa. Vastasin ilmiselvän. Some. SO ei tunnu postavaan kovin usein mitään somee. Millon nyt joku hieno tifo yms. Vs Osasto rummuttaa matkojen mainoksiaa somessa kokoajan ja hallin käytävillä myyvät katsomoaan ohi kulkeville. Hypettäkää toimintaanne somessa ja jossei se maksa mitää ni tehkää Tapparan kanssa yhteistyötä. Esim, että IGssä Tappara mainostaisi vuoden vikaa peliä kuvatekstissä “Vuoden viimeinen kotipeli koetaan Nokia-Arenalla @Sinioranssit säestämänä. Tappara ja Suomen upein kannattajaryhmä toivottaa kaikki tervetulleeksi Arenalle laulamaan ja kannustamaan Tapparaa” tms. Hän sanoi ettei maksa mitään ja pistetään korvan taakse.

PROVOSOINTI:
Menee vähän käsi kädessä sisäsiittoisuuden kanssa. Tämä on myös ristiriidassa sen suhteen, että lutuuritoimintaa halutaan edistää. Täälä todella usein SOhon liittyvät käyttäjät provosoivat tietoisesti ryhmän ulkopuolisia käyttäjiä. Puhelussa ollut heppu tunnusti, että tekevät tätä ja ihan tarkoituksella. Hän sanoi että häntä huvittaa miten tosikkoja täälä osataan olla niin trollaa. Sanoin että “ymmärrän tämän huvituksen, mutta ymmärrättekö itse, että provosoimalla kusette omiin nilkkoihin. Jos te haluatte, että teitä kannattajia ymmärretään ja lutuuria halutaan kehittää niin tuo v!ttuilu ei auta. Jos haluatte saada ymmärrystä toiminnallenne ja lisää porukkaa huutamaan teidän porukkaan niin tuo provosointi vaan karkottaa teitä muista ja sisäsiittoisuus, joka on todettu ongelmaksi pahenee ja myrkytätte faniyhteisöä.” Tuo provoaminen ja yleinen huono käytös oli helppo yhdistää tuollaiseen paskaan mitä tänään somessa näemme. Hän totesi ettei ole eri mieltä.

Kun minä en ymmärrä sitä kun olen SOlaisia siviilissä tavannut niin kaikki on hyviä tyyppejä, tämäkin kaveri vaikutti siltä, niin miksi täälä foorumilla mikä on hyvä tapa mainostaa fanitoimintaa muille pitää olla persereikä ja provota muita. Annatte turhaan ihan väärän kuvan itsestänne. Kaveri totesi olevansa samaa mieltä.

Paskasta käytöksestä puheen ollen alkoi keskustelu mennä näihin Iparunkku huutoihin yms. Sanoi ettei itsekään siitä sen kummemmin pidä, mutta kun porukka on vuosia kuunnellut Ilvesläisten mouhojen lahtauschantteja niin alkaa mitta olla täynnä ja koetaan että jotain pitää vastata. Vastasin vaan että jos haluaa tunteisiin mennä niin kehukaa jotain mitä ne vihaa esim tehkää Mattila tifo tai piikitelkää arkaluontoisista jutuista kuten 85. Iparunkku huudot ei tehoa koska ovat paljon mieluummin iparunkkuja kun mouhoja.

Oli siinä paljon muutakin mutta siinä on tiivistetysti 45 mun puhelu. Jaettiin jonkun verran henkilökohtaisiakin asioita ja itse puhuin sydämeni asiasta puhtaaksi ja kaveri vaikutti myös olevan aidosti sitä mieltä mitä oli. Lupasi viedä mainitsemani kehitysehdotukset SOlle.

Loppuun hieno virtuaalinen kädenpuristus ja positiivisin viboin luuri kiinni.

Summasummarum

-Tre Crewn muksuille runtua
-SOn sisäsiittoisuutta ja Provoa pitää vähentää, että lutuuria saadaan puskettua eteenpäin.

Mielestäni ei parempaa suunnitelmaa voisi olla. Kaikki voittaa.

Paljon jäi sanomatta mutta näillä mennään

Kiitos ajastanne.

43 tykkäystä

Eli siis tuon kaiken natsipaskan jakaminen twitterissä on vaan trollailua? Mut sit kuitenkin täällä foorumilla lähetellään yksityisviestejä missä kysellään onko se joku ongelma et levitellään jotain äärioikeistolaista paskaa ym? Sekin on varmaan sitä samaa trollaamista vielä. Ilves-foorumilla olleissa Tiktok-kuvankaappauksissa tais vilahtaa joku SS-lippu, sekin lienee sitä samaa trollaamista vaan.

Enemmänkin tulee mieleen että jollain tuli paska housuun kun natsisympatioista tulikin julkista ja nyt keksitään hätävaleita tilanteen pelastamiseks.

14 tykkäystä

Sen verran voin sanoa, että seuran puolesta mainostusta tai mainoslauseita me ei voida luvata. Mutta voidaan luvata alkaa päivittämään SO:n omia someja aktiivisemmin.

Sisäsiittoisuudesta on ennenkin ryhmän sisällä puhuttu ja nyt on aika alkaa panostamaan ulosantiin. Provoilu myös omalla forkalla myös omalta osalta täytyy ottaa seurantaan.

Edelleen painotan tätä lausetta. SINIORANSSIEN KATSOMOON ON TERVETULLUT IHAN JOKAINEN! Ja rohkeasti vain ryhmän sekaan, ei siellä kukaan ole mulkku vaikka ulospäin siltä joskus voikin vaikuttaa.

40 tykkäystä

Tsemppiä. Ei oo helppo miellyttää kaikkia, toki natsitrollailun vois lapset jättää pois. Tänään jo huomannut, että tilanteesta riippuen katsomo on teidän, ei oo teidän jne jne. Aika usein tulee sivusta fiilis “niin tai näin, aina väärinpäin”

10 tykkäystä

Ei vastustajan kannattajiin kannata keskittyä millään tavalla. Ja paras provo on olla huomioimatta ja keskittyä oman joukkueen kannattamiseen.

Toki ymmärrän, että se voi olla jännää, kun tunnelmat alkaa kiristyä puolin ja toisin.

4 tykkäystä

Jees ja pisteet sulle. Olit heti kärkyllä kyselemässä, että kukaa meikälle yvnä tätä toimintaa puolustaa.

Nää jannut siis oikeasti yritetään kaivaa esille. Hieno.

1 tykkäys

Nimimerkki; syntynyt vuonna -81.

Eli…
Osasto pääsi teidän ihon alle :joy:
Ihan joo kannattaa miettiä miltä se näyttää katsomon muihin osioihin, kun jotkut 14v natiaiset huutaa jotain Ilves on pers€€stä tyyppistä pxskaa :sweat_smile:
Ihan yhtä alas vajottu kuin naapurissa.
Laittakaa laulut ja rivit kuntoon.
Ei sisäinen puhdistus ja toiminnan järkeistys ole aina huono asia.

3 tykkäystä

Voisi nuoriso vaikka hommata jonkun harrastuksen ja unohtaa sen puhelimen hetkeksi. Talven ajan voi käydä ulkojäillä. Tai mennä ajelemaan vaikka mikroautoilla, siinä on sellainen harrastus ettei tarvi enää hakea sykkeen nostoa tai jännitystä trollailemalla somessa ihmisiä. No eiköhän tuo riitä tästä aiheesta.

Posin kautta, ensiviikolla on megamatka! Pori haltuun ja syyskauden parhaat bileet pystyyn!!

29 tykkäystä

Ei ihan kauheasti haittaisi jos joku tolkun kaveri ottaisi kopin näistä nuorten touhuista. No joka jutussa pitää omat
kasvukivut kärsiä.

1 tykkäys

Jaahas, erehdyin katsomaan yksityisviestejäni ja siellähän on tutut nimimerkit laittaneet vihaista viestiä ja jopa uhkailua että mun pitäisi olla hiljaa. Aika voimakkaita reaktioita siihen nähden että tässä on mukamas kyse vain harmittomasta trollaamisesta. Lisäksi ihmetyttää, että jos on tehty ihan vain trollailuksi, niin miksi on pitänyt yhdistää oman seuran logo + Tapparan kannattajapääty näin selkeästi profiiliin.

Omaan silmään ei vaikuta kyllä trollaamiselta ja olen erittäin pettynyt että osa täällä haluaa asiaa vähätellä ja hyssytellä. Tällainen seurako me haluamme olla?

9 tykkäystä

Ei muuta kuin lisäten henkilökuntaa privaviestintään, niin voivat tehdä lopun tuolle perseilylle.

8 tykkäystä

Screenshotit julki.

8 tykkäystä

Eli siis täysin puhtaita pulmusia?
Vaikea uskoa. Pyydetään nyt vielä @Sinioranssit kertomaan keitä(mihin ryhmään/alajaostoon) ovat sitten nämä seuraammekin edustavat muokat, jotka nyrkkipeijaisissa tykkää käydä?
Sanon vielä kerran, että olen asiasta satavarma. Se mistä sen tiedän jätän kertomatta. Saattaa liittyä työhöni, minulla on sisällä joku joka tietää tai jotakin ihan muuta.

5 tykkäystä

Eli arvio mopotraktorikuskeista ei ollut sitten ihan väärä.

Viittiiks joku tiivistää mikä tää keissi tänää siis on? En jaksais väsyneenä just nyt lukee kaikkia viestejä? En tiiä siis yhtään mitä tänään on siis tapahtunut.

Jotkut Tre Crewn/Sinioranssien jäseniksi somessa tunnustautuvat henkilöt ovat mm. Twitterissä levitelleet äärioikeistosisältöä sun muuta hyvin asiatonta viestiä, ja tätä nyt sitten aiotaan Sinioranssien keskuudessa puida ja antaa runtua niille ketkä sitä ansaitsevat.

8 tykkäystä