Sinioranssit

Kommenttini oli tietysti sarkasmia sillä tuo oli yksi syy millä perusteltiin miksi lippuja pitäisi saada heiluttaa läpi ottelun. Joten nyt todellakin toivon, että ainakin tämä luvattu ”lippumeri” on pystyssä katsomossa läpi ottelun.

2 tykkäystä

SO:n toiminta on edelleen täysin vapaaehtoisesti pyörivää ja toiminnan pyörittäjillä on omat motiivit. Suostuivat kuitenkin kompromissiin, missä sijoittuvat ylös, jossa voivat vatkata lippuja. Nyt kuitenkin tunnelma ei kelpaa kun on hiljaista ni onko muilla katsojilla halua kompromissiin, missä liput olisi alhaalla.

Ajatellaan SO:n lipun heilutusmotiivi edellä, jos näistä pitäissi valita kumpi mielummin

• Vanha katsomojärjestely, mutta lippuja saa heiluttaa pelin aikana
  • Nykyinen katsomojärjestely
0 äänestäjää

Kysely on anonyymi

Tohon olis voinu lisätä vaihtoehdon ”vanha järjestely ilman lippuja”.

Varmasti liput heiluis alhaalla ilman Stefania ja aitioita

1 tykkäys

Muuten kyllä, mutta olis ollu vähä turha vaihtoehto “Jos jompikumpi pitäs valita” kyselyssä kun sen lopputuloksen osaa arvata. Kiinnosti juuri se, että nyt kun SO on suostunut kompromissiin siirtyä ylös, mutta nyt siitäkin on tullut valitusta kun “tunnelma kärsii”, niin haluan nyt ottaa selvää onko ne liput nyt sitten niin kauhea juttu kun vastapainoksi “tunnelma kärsii” tämän uuden säätelyn myötä :+1:

3 tykkäystä

Turhaan tässä kohtaa kautta lähdetään haastamaan riitaa tästä jaosta, annetaanko nyt vain olla ja katotaan kauden päätyttyä kokeilun tulos. Eiköhän mielipiteeseen vaikuta eniten omat intressit eli missä tykkää istua/seisoa.

2 tykkäystä

Ovat ne.. Ei aloiteta siitä enää. Mut mites se rumpu homma? alas toinen? voiko ainoaa koittaa paukuttaa alhaalla jos se kuuluisi ylös paremmin sieltä kuin katsomon läpi tai katon kautta kimmoten ylhäältä alas?

1 tykkäys

Nyt varon minä sanon, etten puhu toisten suulla, koska en ole SO:n jäsen ja oikeita vastauksia en tiedä, mutta jos pitäs arvata

Tästä itseasiassa mietin, ehdotin ja kysyin yhdeltä tutulta, joka on SO:n jäsen, joka hänkin vei kysymykssen eteenpäin. En nyt muista vastausta, mutta oli jotain sinne suuntaan, että 2 rumpua voisi sekottaa rytmejä entisestään ja rumpujen synkkääminen voi olla hankalaa.

Käsittääkseni SO:lla on yksi tietty henkilö joka rummuttaa ja hän halunnee kavereidensa/muiden aktiivien kanssa olla parvella.

Tätä koko keissiä ei tarvis käsitellä jos edes puolet alakatsomosta osallistuis äänellisesti kannatukseen. Mutta minkäs tolle voi?

4 tykkäystä

Parempi antaa olla nykyisellään ja antaa fanikataomon tehdä omat ratkaisunsa ettei tästä tule mitään Osastomaista pelleilyä ja riitaa. Kannattaminen on vapaaehtoista ja kuitenkin se päätuote on siellä kentällä oli rumpuja, mekkalaa, lippuja missä tahansa.

11 tykkäystä

Jep. Ja muutenkin minusta ehkä tästä on tehty vähän turhan suuri asia, minusta matseissa on ollut kyllä alkukaudesta ihan kelpo meininki taas. Hiottavaa on, mutta koskaan ei tule tilannetta, että maailma olisi valmis.

2 tykkäystä

No jos puhutaan tunnelman luomisesta niin kotisohvalta sitä ei luoda. Mulle on yks hailee käykö joku peleissä, mutta ei sillä mitään oikeutta ole alkaa nillittämään tunnelmasta

2 tykkäystä

Paljonko pitää vuodessa käydä hallilla, että paremmat kannattajat antaa oikeuden kommentoida tunnelmaa? Tämä on aivan naurettava keskustelu vuodesta toiseen. Kuten olen sanonut, SO tekee hyvää työtä, ihan ilman niitä lippuja.

Mitkä helvetin paremmat kannattajat. Ei kukaan väitä itseään paremmaksi kannattajaksi.

Mutta edelleen, jos ei käy kertaakaan hallissa nii mielipiteeseen siitä miten pitäs kannattaa on yhtä tyhjän kanssa

8 tykkäystä

Eli koska en ole tänä kautena hallilla käynyt, niin en saa sanoa mielipidettä siitä, että turhaa toi fanikatsomo jaettiin, se toimi todella hyvin ja oli mahtava nähdä se aivan täynnä ja kun kaikki huusi ja oli hyvä meno? Ei siinä pelin aikaiset liput tuoneet mitään lisäarvoa, tauoilla riitti. Se oli SO:n toimesta hyvin johdettua ja selkeästi kaikki lähti mukaan.

hups, sanoin mielipiteeni.

3 tykkäystä

Kukaanhan ei sua kiellä sitä sanomasta. Se on vaa yks hailee sille porukalle joka sit hommaa vetää että mikä se mielipide on

1 tykkäys

Joo no se kertonee valitettavasti näistä aktiiviporukoista, logosta riippumatta, sen oleellisen.

3 tykkäystä

Osalle ihmisistä ne pelin aikana heiluvat liput tuovat lisäarvoa, mielipidekysymyksiähän nämä ovat. Totta kai jokaisella on oikeus sanoa se mielipiteensä, mutta ei tuota uudistusta suoraan voi turhaksi leimata, kun se porukka ketkä sinne ylös siirtyivät kokee, että niistä on paljonkin iloa. Kyllä se huutaminenkin siitä vielä kovenee, kun ihmiset tottuvat tähän uuteen järjestelyyn.

3 tykkäystä

Ei niitä kukaan sinne ylös katsele, tuskin pelaajiakaan kiinnostaa ne liput sielä hallin katossa :smiley:

Omaan makuun tämä uusi järjestely ei toimi, ainakaan vielä. Isompi ongelma ottelutapahtumassa on DJn musiikkivalinta ja alkushow. Molemmat on niin paskaa ettei tuota minkäälaista fiilistä. Sinioranssit kun lopettaisivat toiminnan niin ottelutapahtuman fiilis kuolisi täysin. Kiitos siitä teille anyway!

11 tykkäystä

En voisi olla @Masto kanssa enempää samaa mieltä. Tämä lippujenheilutus on asia, mistä on väännetty pitkään ja nyt ollaan saatu jonkinlainen ratkaisu, jossa molemmat osapuolet ovat joksenkin tyytyväisiä. Ei ehkä se paras ratkaisu mutta paras ratkaisu tähän hetkeen.
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että liput kuuluvat ehdottomasti kannattajapäätyyn sekä kannattajatoimintaan ja ne luovat visuaalisesti hienoa tunnelmaa. Kaiken uuden omaksuminen vie aina aikansa, niin tämäkin järjestely ja siksi tässä on vielä äänen ja rytmin kanssa haasteita mutta ei pidä luovuttaa.

SO tekee helvetin isoa työtä kannattajakulttuurin parantamiseen (Jota Tapparan kanssa on rehellisesti jouduttu tekemään paljon) ja mielestäni heillä on oikeus toteuttaa omia visioitaan ja meidän täytyy seurata sitä. Ilman heitä hallissa olisi hiljaista kuin hautausmaalla. Pahinta olisi ja on se, että muut tulevat tätä arvostelemaan. He tekevät tätä kuitenkin rakkaudesta lajiin ja etenkin seuraan.

11 tykkäystä

Itse ainakin muistan, kun ihan pikkupoikana jo katselin porukoita jotka heiluttivat tauotta lippuja katsomossa, ja mietin että olisipa tuollaista meininkiä joskus meilläkin. Eli silloin ne liput tuottivat minulle lisäarvoa, vaikka olin ihan tavallisen katsojan roolissa. Ja nyt tuo kaukainen toive on toteutunut, mikä tuntuu hienolta.

Ja kiekonpelaajien suusta olen kuullut että tykkäävät kun lippuja heilutellaan jatkuvasti, vaikka varmaan joo eivät kulmaväännöissä kerkeä ylös katselemaankaan. Mutta tuskin he mitään muutakaan värien tunnustamista jatkuvasti noteeraavat, ei se silti minusta turhaa ole. Uusi katsomojärjestely vaatii taatusti harjoittelua, mutta eivät ihmiset kykyään huutaa taatusti ole sen myötä menettäneet, että osa porukasta sijoittuu ylempään katsomonosaan.

DJ:stä ja alkushowsta olen kyllä sanasta sanaan samaa mieltä.

7 tykkäystä