Snooker ja biljardi

Mä en kyllä oikein tykkää tästä Shootout -versiosta. Vähän sellaista arpapeliä.

Sehän tän tekee hupaisaksi. Tällä hetkellä top seedatuista parhaana jatkoon menossa on kaiketi Barry Hawkins (7.) en kylläkään varma että onko jo 32 joukossa. Jos ei niin Jack Lisowski on siellä, hieno pelaaja.

Mutta tää Shoot Out jonka Robin Hull on myös voittanut (ei ollut sinä vuonna vielä rankingkisa vaikka palkinto 50k £ oli sama) tämän.

Mua ihmetytti kun kiinalaiset äskön pelasi vastakkain oli katsomo ihan hiljaa. Onko sponssi Betvictor sanonu että turpa kii kun meidän maamiehet pelaa?

Muuten aivan loistava älämölö katsomossa.

3 tykkäystä

Tämähän on juuri se mielenkintoinen asia kun katsomo metelöi.Siinä testataan pelaajan hermojen kestävyyttä.

2 tykkäystä

Eikös Barry Hawkins ollut juurikin aika hitaanpuoleinen pellaaja. Joka lyöntiä mietti pitkiä aikoja. Jännä etttä pärjää tämmösessä kisassa.

Jos ei ole Eurosportia tilattuna ja laji kiinnostaa niin vinkkinä, että VeikkausTV näyttää jonkin verran pelejä. Varsinkin sunnuntaisin olen huomannut turnauksien finaalipelejä olevan siellä tarjolla. Ja Kutonen telkkarissa näyttää noin kerran kuussa viikonloppuisin pelejä. Tänäänkin kutoselta kello 21 alkaen.

4 tykkäystä

Tampereella järjestetään biljardin EM kisat 7.-19.5. ja heti perään 20.-24.5. poolin eurotour osakilpailu 9-pallossa.
Suomea EM kisoissa edustaa käytännössä katsoen ykköstykit.

https://www.sbil.fi/pool-ec-2020-tampere/

3 tykkäystä

Snooker: minkä takia pelaaja jättää aika useasti mustan lyömättä? Siis vaikka frame olisi jo selvä aikaisemmin,mut siitä huolimatta vielä pelataan mustaan asti. En tiedä tajusko kukaan mitä hain? :smiley:

Jos sillä ei saavuta mitään. Esim jos et ole saamassa vähintään 100 pisteen sarjaa (joka tilastoidaan) niin ei ole tarvetta alkaa hillua pöydällä sen mustan kanssa ja siinä voi olla jotain vastustajan kunnioitustakin mukana (en tiedä).

3 tykkäystä

Jotain sellaista tuossa on. Alle 100:n sarjoja ei tosiaan ammattilaiset jaksa muistella, ketään ei kiinnosta oliko se 71 vai 78, joten mitään ei häviä jättämällä lyömättä. Siinä voi olla jotain sellaista sanatonta psyykkaustakin, että “tuo pistemusta on minulle niin helppo, että sen lyöminen olisi ihan ajanhukkaa”.

4 tykkäystä

Voi olla myös toisinpäin, feilaat helpon mustan niin vastustaja näkee sun heikkouden ja saa sinun epäonnistumisesta lisämotivaatiota seuraavaan freimiin.

1 tykkäys

Pelkkä musta pöydällä ei vastustaja pysty rakentamaan snookkeria. Siis jos johdossa oleva missaa pussituksen. Osaltaan myös säästetään aikaa. Ja pääsee tauolla vessaankin hiukan aiemmin.

5 tykkäystä

Snookerin MM-kisatkin alkoivat perjantaina. Ilman yleisöä sielläkin pelataan. Hienoja pelejä on jo ehditty pelaamaan. Tänään loppuun pelatussa kiinalaisen Yanin ja englantilaisen Slessorin pelissä nähtiin hurja nousu, joka ei kuitenkaan aivan riittänyt. Rankingissa sijalla 16. oleva Yan johti jo 8-1 ja 9-2, mutta sijalle 70. rankingissa sijoitettu Slessor nousi jo tilanteeseen 9-7. 17:s frame toi kuitenkin ratkaisun ja Yan voitti 10-7.

Lajia vähemmän seuraavatkin varmaan tuntevat nimen Ronnie O’Sullivan. Hänkin jo ehti säväyttää. Voitti ensimmäisen kierroksen ottelunsa ennätyksellisen nopeasti. Peli 10-1 ja aikaa kului kokonaista 108 minuuttia. Sen huomasi Suomessakin IS.

Pelejä tuntuu näkevän aika hyvin VeikkausTV:n kautta ja Eurosport näyttää myös, jos kanavapakettia on tilattuna. Itse olen tyytynyt VeikkausTV:n tarjontaan, mutta Eurosport playeria olen vähän harkinnut. Kai se täälläkin jollain on, niin miten on toiminut? Google playsta sitä vain katselin ja sovelluksen arvostelut on karmaisevan huonoja, että onko se todella niin huono, että kannattaako sitä tilata?

6 tykkäystä

Hienoa,että tämä huipennus saadaan ilmaiskanaville

Kutonen näyttää suorana jo perjantai-illalla välierän ratkaisevan session kello 21 alkaen. Lauantaina ja sunnuntaina pelattavan loppuottelun sessiot alkavat kello 15.30 ja 21.30.

3 tykkäystä

En tiedä mitä @JJ69 tekee mutta itse katsellut O’Sullivan vs Selbyn semifinaali ottelua. On se Raketti vaan ihmemies. Aikamoisia lyöntejä/lyöntikombinaatioita mies tässä päästellyt. Katkaisufreimi menossa

O’Sullivan finaaliin. Barca fleguili Bayernia vastaan mutta jumalauta että Ronnie pelasi aivan helvetin hienon loppumatsin. Oli jo pari jäljessä mutta aivan jäätävää peliä kun pääsi omaan tahtiinsa läiskimään!

6 tykkäystä

Hieno taistelu. Eipä tuo Kauppisen Aki sitten kertonut minulle mattimyöhäiselle, kuka siitä toisesta välierästä meni jatkoon.

En muista itsekään enää. Aikaisemmin mainitsi kyllä

E: Kyren Wilson

1 tykkäys

Olihan huikeeta, Selbyä kannatin mutta O’Sullivan niin hyvä ettei harmita vaikka Selby hävisi.

3 tykkäystä

Safetymestari Selby teki lähes kaiken oikein. Pyrki hidastamaan peliä ja jokaisen pienenkin Ronnien virheen jälkeen jäi miettimään lyöntiään ja pakotti Ronnien muhimaan virheessään. Kuumahermoiselle Raketille sellainen ei sovi ja sen näki kaikki frameissa 29 ja 30. MUTTA, sitten Ronnie löysi oman rytminsä jossa häntä on mahdotonta horjuttaa. Vikassa framessa Selby yritti jälleen hidastaa, mutta kahden edellisen flowssa ei yhtä kaikkien aikojen parhaista olisi voinut voittaa kukaan. Ei mitään Selbylta pois, mutta parempi voitti.

3 tykkäystä

Selbyn puolella olin minäkin. Ja myös McGillin puolella. Ja molemmat tietysti hävisivät välieränsä. Selbystä olen pitänyt niin kauan kuin olen snookeria millään tavalla seurannut. Mutta olihan tuo Wilsonin ja McGillin pelin 33:s frame aivan uskomaton. Vaikka eipä sille paljoa häviä tämä Selbyn ja O’Sullivanin pelin viimeinen frame.

E: Vielä en oikein ole saanut päätettyä kumman kelkkaan hyppäisi finaaliin. Ehkä Ronnien, mutta toisaalta se kenen kelkassa tulee oltua saattaa vaihtua vielä kesken pelinkin. Kun omaa suosikkia ei ole selvästi määritelty, niin sitä vain automaattisesti toivoo mahdollisimman tasaista peliä.

5 tykkäystä