Sportin Michael Keräsen päähän kohdistunut taklaus Jukka Peltolaan 11.09.2021

Olen muuten sitä mieltä, että jonkun pitää suorittaa Keräsen ns. nouto seuraavassa pelissä Sportia vastaan. Eli suoraan sanottuna haku tappeluun. En voi mitään itselleni. Olen tässä old school.

Mielestäni se taklaus Peltolaan oli törkeä ja raukkamainen haku. Liiga nukkui tuon tilanteen ohi.

41 tykkäystä

Nähylässä haettaisiin, kerta kurinpito ei siihen pystynyt. Näitä vastaan olen 95-prosenttisesti, mutta nyt kyllä samaa mieltä. :smile:

11 tykkäystä

Peltola voi hoitaa tuon homman itse, tai sitten tehdään kuin isolla kirkolla ja toivotetaan vaikka lehdessä Keränen tervetulleeksi Tampereelle. :facepunch:
Eikös kaveri Tapparan junnuista ole muutenkin alkujaan, niin voidaan välttyä Liigan sakoilta. :wink:

2 tykkäystä

Mä toivoisin samaa pienin muokkauksin. Nämä muokkaukset ovat:

1. Ei Kerästä vaan kurinpito. Olen yhä pöyristynyt siitä, että tämä ei edennyt mihinkään ja painettiin vain keskustelun ulkopuolelle.
  2. Ei tappeluun vaan jonkinlaiseen selvitykseen tapahtuneesta ja ehkä takautuvaan kurinpitomenettelyyn.

Minusta Kerästä ei välttämättä tarvitse ns. vetää palloon vaan hänen pitäisi saada sama sääntöjenmukainen kohtelu kuin muidenkin vastaavien.

2 tykkäystä

Ei oikein voi, kun ei pysty pelaamaan. Ja asia on syytä hoitaa heti.

Näkisin että tuollaisessa olisi myös joukkuetta sitouttava vaikutus. Pelikaveria puolustetaan.

Kyllä kunnon puhdas töötti pari laitataklauksen muodossa heti pelin alussa olisi hyvä muistutus, että joutuu hetken keräillä itteään vaihdossa. Tosin vaarana on kuoleva joutsen.

2 tykkäystä

Juu, ymmärrän kyllä mistä tämä tulee ja tavallaan ajattelen itsekin samoin - kyllähän Keränen ansaitsisi tulla vähän töötätyksi. Siinä on kuitenkin se riski, että Keränen menee klesaksi ja seuraavaksi ollaan kostamassa meidän joukkueelle. Kierrehän siitä tulee, ja usein niissä käy myös sitä, että koston kohteeksi joutuu jossain kohtaa joku muukin kuin asianosainen, ja sitten alkaa käydä rumaksi.

Hoitakoon esivalta tällaiset, tai kun sitä ei ole, niin Liigan kädetön kurinpito.

4 tykkäystä

Ensi keskiviikkona, 20.11(vieraissa) tai 5.1 on siis mahkut. Toivottavasti Juki johonkin noista pääsee. :facepunch:

Kenet Kerästä vastaan laittaisi myllyttämään? “Koodin” mukaan ei kuitenkaan saisi raskassarjalainen lähteä hakemaan toisen joukkueen taitopelaajaa. Tapparalta pitäisi siis lähteä vaikka Kuuselan noutamaan Kerästä, kun ei se monien mukaan muttenkaan joukkuetta auta. :wink:

Joka tapauksessa toivottavasti Juki on kohta pelikunnossa. Panosta tarvitaan kentällä ja muutenkin tuo kapteenisto on tällä hetkellä vajaana.

2 tykkäystä

En mä näe siinä mitään järkeä, että Kerästä kohdeltaisiin jotenkin erityisesti seuraavissa peleissä. Sekoittaa vain omaa pakettia ja tapahtunut on jo tapahtunut.

19 tykkäystä

Joo, en ole minäkään koston kannalla, mutta takautuvasti tuo taklaus pitäisi saada kurinpidon käsittelyyn.
Enemmän kuin taklaus mua harmittaa kurinpidon housuun paskominen tämän tapauksen kohdalla.

10 tykkäystä

No tätä ei tule tapahtumaan.

Kurinpito nukkui tilanteen ohi. Olisi varmaan jo aika jatkaa matkaa eteenpäin. Keräsestä näki kyllä, että oli pahoillaan aivopierustaan. Miehen pelityyliin ei kuulu sikailu tai historiaa ei pahemmin ole. Keränen olisi kärsinyt jo tuomionsa jos ei kurinpidossa oltaisi puhallettu muniin. Olisi myös Tapparalla ollut mahdollisuus viedä tämä tilanne kurinpitoon rahalla?? Jos oikein muistan.

15 tykkäystä

Edelleen ihmettelen miten tuosta ei tullut pelikieltoa ja tuomariin törmäämisestä annetaan 4peliä. Ehkä tämä kuvastaa isossa kuvassa koko Liigan ongelmaa tässä asiassa.

19 tykkäystä

En ollut aikaisemmin katsonut tätä Keräsen taklausta. Nyt tuoreimman uutisoinnin takia katsoin ja en voi muuta todeta kuin, että onhan se hienoa et Keränen saa jatkaa pelejään, mutta Jugi poissa jo 12 peliä. Miten juma…a voi selvitä ilman pelikieltoa moisesta? No enemmän mua harmittaa Peltolan ja Tapparan puolesta, on meinaan tärkeä ukko meille.

6 tykkäystä

Itseä tässä Tapparaa tai pelaaja- Jukka Peltolaa enemmän huolettaa siviilihenkilö Peltola. Eli kuinka pahasta vammasta on kysymys ja miten se mahdollisesti vaikuttaa muuhun. Jääkiekko on kuitenkin parhaimmillaankin vain jääkiekkoa.

45 tykkäystä

Ihan samaa mietin, jääkiekko on kuitenkin ihan toissijainen asia jos jää loukkaantumisesta pysyvää terveydellistä haittaa.

6 tykkäystä

Miten muuten nuo Tapolan kommentit pitää ymmärtää? Tarkoittaako että kenties kuukausia pois vai ettei päävammoista koskaan tiedä suoraan kauanko pois. Tuolloin ei tietenkään puhuta päivistä tai viikoista koska absoluuttista totuutta ei voi etukäteen tietää, toisin kuin kun esim. jossain murtumassa jolloin tiedetään suoraan kauanko pois.

Joko siellä on aivotäräyksen jälkioireita, niistä ei osaa kukaan sanoa meneekö 1kk vai 2v. Tai sitten joku niska-alueen vamma, mutta uskoisin että silloin olisi paremmin arvioita saatavilla.

Huolestuttavaa on se, että ei voi käydä edes jäällä. Varmaan kevyttä treeniä jossa katsotaan miten pää reagoi rasitukseen.

1 tykkäys

Keränen ei ollut tyytyväinen ulosajoon vieläkään.
Tällä nostan lankaa ei oo keltään pois :wink: