Suomen jalkapallomaajoukkue Huuhkajat

Onhan tässä muuttujia. Hyvä että korjasit hieman teoriaani. Eli ei ole lohkosidonnaista.
Oliko Kottila kun spekuloi nationsliigalla, siitä lähdin tutkimaan skenaarioita. Sääli :smile: huikea teoriani upotettiin.

No kaikki on kuitenkin omissa käsissä, enkä itse osta maan myymis- mentaliteettiä. Meillä on yhä etu.

Kyllä tässä toki on sellainen jännitys päällä, että näitä villejä kuvioita kehittelee mielensä tueksi.
Toivotaan että Tim Sparv olisi pelikunnossa, mies on kuin pelinsielu- Ei olla taidettu voittaa peliä, jossa karismaattinen Kapteenimme ei ole pelannut. Jolle tulee varmasti jossain vaiheessa kentälle myös, avaukseen en usko vielä tulevan. Laitetaan varmaan Jasse välejä repiväksi energiapelaajaksi alkuun.

1 tykkäys

Tuomarina espanjalainen Manzano, joka veti herneet nenään Costan verbaalisuudesta, 8 peliä pelikieltoa. Suomessa kun joku kertoo tarinaa äidistä, ehkä jopa ilkeästi, todetaan vaan, että mistäs sinä minun äipän tunnet?
Toivottavasti ei tuomitse yhtään Atletin peliä, ikinä!

Huonoja uutisia. Tim Sparv ei pelaa tänään.
Kenet oletatte nousevan Sparvin paikalle?

Sparvilla on ollut valtava vaikutus nimenomaan Kamaran(kin) peliin. Glen on kuitenkin se primusmotor, joka haastoilla ja sen jälkeisillä siirroilla luo peliä. Sparv on tasapainoittava tekijä.

Pelaako Armenialta Mikhitaryan? Kuulin juttua, että olisi loukkaantuneiden joukossa. Pitääkö paikkaansa?

Pitää paikkaansa, että on loukkaantuneena.

Kauko tai Schuller ottaa Sparvin paikan avauksesta ja luulen että se on Schuller.

2 tykkäystä

Onneksi Armeniakin antaa Suomelle vähän tasoitusta.

1 tykkäys

En tiedä, onko minulla ikinä ennen ollut yhtä ristiriitaisia odotuksia joukkuetta kohtaan.

Maajoukkue on näiden karsintojen aikana nostanut odotukset pilviin. Joukkue on ollut kova. Pitkästä aikaa voi sanoa, että Suomella on yksilöissäkin (Pukki, Hradecky…)ollut riittävästi osaamista. Suomi on pääasiassa onnistunut myös pelitavallisedti. Unelma on niin lähellä. Omissa käsissä.

Samalla takaraivossa joku ääni odottaa Suomi - Unkari v. 2.0:aa. Menneet traumat, Bosnia-pelin kyykkäys, isot poissaolot…

Fanien mielenrauhan kannalta olisi suotavaa, että Suomen esitys tänään vakuuttaa. Riittävät eväät joukkueella on varmasti

3 tykkäystä

…ja saatiinhan se vakuuttava esitys. Armenialla oli hetkensä, mutta 3-0 ei jätä sijaa selittelyille. Ei Kupittaa mikään Ratina ole, mutta varsin hyvä fiilis tuntui välittyvän kaikesta. Teemu Pukin huikeus näissä karsinnoissa vain jatkuu. Kamara… Todella paljon hyviä asioita kentällä. Bosnia-kyykkäys jäi vain yksittäiseksi harha-askeleeksi.

Unelma on jälleen askeleen verran lähempänä. Oi Suomi on!

13 tykkäystä

Lähellä on Huuhkajat isoa juttua.

Eritoten suomalainen jalkapalloväki ansaitsisi tuon palkinnon. Iso porukka on painanut pyyteetöntä työtä läpi vuosikymmenien kulttuurin eteen. Fanit tottakai lukuun mukaan.

12 tykkäystä

Niin lähellä se on ollut monta kertaa. Litmasen, Forssellin ja Hyypiän kantama maajoukkue oli lähellä niin monta kertaa. Nyt jos koskaan olisi paikka laittaa historia uusiksi ja vielä kotiyleisön edessä.

2 tykkäystä

Pohjanpalolle tehot 1+1 kahteen ensimmäiseen otteluun pitkän poissaolon jälkeen. Maistuu! Tuo Suomen hyökkäykseen uusia ulottuvuuksia, toki hyvin pärjättiin ilmankin.

Tilanne on vähän sellainen, että Bosnialle pistemenetys Kreikkaa tai Italiaa vastaan niin Riven johdolla me mentiin kisoihin.

14 tykkäystä

Pitkä matka ollaan tultu Stuart Baxterin, Mixu Paatelaisen ja Hans Backen ajoista.

Vielä pari peliä hoidettava kunnialla.

11 tykkäystä

Yksi peli hoidettava kunnialla ja sen vikan voi vaikka pelata pasianssia kentän laidalla.

15.11.2019 Suomi voittaa Lichensteinin ja etenee ensimmäistä kertaa arvokisoihin. Se ei ole vielä varmaa, paitsi, että kyllähän se nyt on saatana aivan varmaa. IHANAA!

9 tykkäystä

Sinä keräsit murheeni
Syvältä minusta
Tuntoni lakastuneet
Ja mustat
Haudat joita pelkäsin eivät avautuneet
Sillä jokin sytytti valon tänne uudelleen
Tänne uudelleen
Sinä otit minut mukaan säteeksi aurinkoon
Kun sateet tulee minä sateenkaari oon
Ja meri kirjoittaa sinun nimesi kallioon
Sinä toit sinä toit
Appelsiinipuita aavikkoon

Edellinen lyriikka oli Anneli Saariston kappaleesta Appelsiinipuita aavikkoon. Kuulin biisin tänään pitkän ajan viime kuulemisen jälkeen sattumalta. Sanat sopivat mielestäni niin rakkauteen, kuin huuhkajienkin matkaan fanin näkökulmasta.

Tuo matka jonka joukkue on kulkenut, on täysin ainutlaatuinen ja ikimuistettava. Enää en usko edes Pasila-jakson profetiaan - Liechensteinille emme häviä. Enää ei haudat avaudu joita ollaan pelätty.

Tästä on tullut kaikkien aikojen joukkueurheilu vuosi. Tuolla joukkueella on valtavan upea yhteishenki ja se on myös valtavan hieno esimerkki - Se myös lentää ja liitää kun peli toimii. Näillä Huuhkajilla on saalistajan vaisto ja suuri sydän ; sisua

8 tykkäystä

Oon oman elämäni mood killer, mutta mä iloitsen vasta, kun paikka on täysin varma. Tällä hetkellä se on vasta hyvin todennäköinen ja se ei riitä mulle. Ei tällä historialla.

3 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/a/091cd846-420a-4e9b-a914-a30edcf4b548?c=1522737894164&fbclid=IwAR00wG8XzwzZVzJ31hgyvGDQobi4vma-gjASyYWkKMIMr_O6nKeZT8zjSaE

Mode-lisäys:

Suomen jalkapallomaajoukkueen EM-karsintaottelu Liechtensteinia vastaan saatetaan näyttää yhdeltä tai useammalta jättiskriiniltä Tampereen Keskustorilla.

Kaupunki suunnittelee ottelun näyttämistä Keskustorilla. Suomi–Liechtenstein-ottelu pelataan Helsingissä 15. marraskuuta kello 19. Tuossa ottelussa voi ratketa Suomen miesten maajoukkueen historian ensimmäinen lopputurnauspaikka.

7 tykkäystä

Tällaiset kansanjuhla jutut etukäteen alkavat aina pelottamaan miten sitten lopulta käykään (vrt. Ruotsin nuorten jääkiekko MM-juhlat, Suomen aikaisemmat “varmat” tilanteet) ettei vaan jinksattaisi.
Toisaalta rajallisen katsomokapasiteetin korjaaminen koko kansan katsomoilla on nykyisessä hypessä ihan hyvä juttu, ja nyt siitä on helppoa repiä hyöty irti sekä imagollisesti että rahallisesti.

Nelonen näyttää suorana Huuhkajien Liechtenstein ja Kreikka pelit.

11 tykkäystä

Tää on erinomainen uutinen. Historialliset ottelut pitikin saada oikealle ilmaiskanavalle.

12 tykkäystä

Historiallista tästä tulee tavalla tai toisella :stuck_out_tongue: jos mennään turnaukseen, se on historiaa. Jos taas epäonnistutaan tästä tilanteesta selviämään sinne, sekin on historiaa.

2 tykkäystä