Detroit Red Wings
Tehkää joku tästä äänestys.
Yllättävän paljon Detroitin mielisiä.
Tekisin jos osaisin
Suosikkijoukkueesi NHL:ssä?
- Carolina Hurricanes
- Boston Bruins
- Columbus Blue Jackets
- Buffalo Sabres
- New Jersey Devils
- Detroit Red Wings
- New York Islanders
- Florida Panthers
- New York Rangers
- Montreal Canadiens
- Philadelphia Flyers
- Ottawa Senators
- Pittsburgh Penguins
- Tampa Bay Lightning
- Washington Capitals
- Toronto Maple Leafs
- Chicago Blackhawks
- Anaheim Ducks
- Colorado Avalanche
- Arizona Coyotes
- Dallas Stars
- Calgary Flames
- Minnesota Wild
- Edmonton Oilers
- Nashville Predators
- Los Angeles Kings
- St. Louis Blues
- San Jose Sharks
- Winnipeg Jets
- Vancouver Canucks
- Vegas Golden Knights
0 voters
Höh, unohdin rastittaa, että äänestäneet näkyvät. Nyt ei puhelimella jaksa muokata. Jos joku @henkilökunta jaksaa niin antaa palaa.
Tein muutoksen, mutta äänet tietenkin nollautuvat kun muokkaa. Äänestäkäähän uudestaan.
Nashvillen pelejä tullut seurattua eniten ja muutenkin muodostunut lempi joukkueeksi koska Rinne. Ja nyt viime vuosina myös Saros. Rinne edelleen minusta Suomen paras maalivahti, sano muut mitä sanoo.
Metso on parempi! Saa ottaa talteen
Aito gloryhunter, muu wagoner ja pitkäaikainen epä-fani. Oilers, Flames, Kings, Dallas Stars, Ducks, Minny… suunnilleen jossain aikajärjestyksissä. Viime aikoina jostain syistä Winnipeg ja Florida kiinnostaneet, tosin Jetsin ruma patriootti-imago (logo) ei identiteettinä vetoa, Panttereiden tuore uusretroilu toimii selvästi paremmin. Pelaajien yms. mukaan suosikit kuitenkin vaihtunevat sujuvasti jatkossakin muista oheistekijöistä huolimatta. Ainoana horjumisena tähän lojaaliin peruslinjaan ehkä jonkinlaiset epärationaaliset kestosympatiat joidenkin kanadalaisseurojen mahdollisia tulevia menestymisiä kohtaan, enemmän merkkien itsensä vuoksi siis.
Viime kevään finaaleissa varovasti St. Louisin vaunuissa. Sitä ennen ei koskaan. Ehkä outo juttu myös se, miten jokseenkin juurtumatonkin seuraaminen kuitenkin johtaa ehkä ainakin joidenkin inhokkien löytymiseen, ellei suosikkien (mainittu Blues ei kuitenkaan kumpaakaan).
Detroit Red Wings Scotty Bowmanin, Steve Yzermanin, Sergei Fedorovin, Brendan Shanahanin, Igor Larionovin, Thomas Holmströmin, Niklas Lidströmin, Chris Cheliosin, Grind Linen ynnä muiden aikakaudella vei sydämen. Nyky-Detroit on sellaisessa tilassa, että sydäntä särkee.
Laineen meno Jetsiin on saanut seuraamaan Winnipegiä, mutta sielläkin on jengi aika harmillisessa tilassa, joten en ole varsinaisesti alkanut seuraa fanittamaan.
Tämäkin oli vaikea kysymys. Jos lempiseurani on se missä Barkov kulloinkin pelaa, ei minulla itseasiassa taida ollakaan lempiseuraa vaikka toisin vastasinkin.
Tällä hetkellä lempiseurat ovat Sinitakit ja Pantterit. Katsotaan, mitä ne on ensi kaudella! Eli hyvin pitkälti seuraan Tappara-junnujen joukkueiden edesottamuksia.
Olipas jollain tapaa vaikea kysymys. Aikasemmin on ollut Mighty Ducks Mestarit elokuvista lähtien. Pikkuhiljaa kuitenkin pelkkä Ducks on ruvennut tuntumaan “muoviselta” ja on jäänyt taka-alalle. Nyt kun Kraken julkaistiin, se sykähdytti samantien ja tuli sellainen olo että tää on mun jengi.
Mutta Sashan ja Paten tiimit on kyllä ollut vahvasti seurannassa. En vastannut siis mitään, koska en osannut.
Chicago Blackhawks jo 9-vuotiaasta nappulasta asti eli vuodesta 2002. Pitkä pätkä seurattu Hawksia ja koettu kaikki mahdolliset tunteiden skaalat aina pohjalla rämpimisestä Stanley Cupin voittoon.
Mää kanssa muksuna fanitin Duckseja. Varmaan niiden leffojen takia ja tietty Selänteen takia. Mut ei enää oo vuosiin sillai ollut sen läheisempi, kuin oikein muutkaan seurat. Ehkä Boston kuitenkin on jotenkin ollut sellainen jonkinlainen suosikki. Sekin ehkä Raskin takia. Tuntuu, että nuo suosikit vähän vaihtelevat sen mukaan miten missäkin pelaa suomalaisia. Ja joku pieni viehätys kyllä on, niin sanottuihin orginal six porukoihin.
Mutta jotenkin en osaa luoda mihinkään NHL seuraan sellaista ns. rakkaussuhdetta, niinkuin Ilvekseen. Ehkä jos joskus pääsisi vaikka livenä johonkin katsomaan jonkun änäri matsin, niin se voisi auttaa asiaa.
Tätä olen itekin pohtinut muutamaltakin eri kantilta. Tappara ja Detroit ovat aivan eri tasoilla. Detroitin menestys on kiva plussa ja nykytilastakin repii käytännössä vain huumoria.
Mitä jos olisinkin syntynyt Pirkanmaan sijasta Michiganiin? Olisinko silloin yhtä kova Detroit-fani kuin mitä nyt olen Tapparan suhteen? Kaikki kotipelit varmaan kävisinkin katsomassa mutta vieraspeleissä käyminen vaikeutuisi huomattavasti. Tappiopelin jälkeiset pitkät paluumatkat keskellä pimeintä vuodenaikaa sitouttavat kummasti seuraan, kun tappiosta toivutaan kavereiden kanssa huumorin voimalla.
Toki voittopelin jälkeen bussiin istahtaminen ja janojuomien nauttiminen kavereiden ympäröimänä on myös varsin yhdistävä tekijä.
Detroikin on lempijoukkue hyvin pitkälti Datsyukin takia.
Florida Panthers on ollut suosikkini jo 90-luvun alusta, kun muuan John Vanbiesbrouk pelasi maalilla sen noin 268 ottelua eli 1993-1994 kausi oli ensimmäinen ja itse olin silloin 14 vuotias ja asuin Kööpenhaminassa.
Paikanpäällä Miamissa otteluja on tullut nähtyä Detroit:a ja Winnipeg:a vastaan.
Jälkimmäisessä ottelussa (2015) Sasha teki maalin ja hienoo maali olikin.
2010 kävin myös Tampassa katsomossa Lightning-Avalanche ottelun ja ainoana vierasjoukkueen “kannattajana” oli niin hemmetin hienoa ja Florida pelasi Arizonassa silloin kojootteja vastaan ja voitti, joten tuuletukset olivat ihan avoimet.
2015 reissulta mukaan pääsivät t-paita jagr:n nimellä ja numerolla ja sitten samalla Barkovin paita ja aikaisemmin olin ostanut jo blancon paidan =)
Tänä päivänä ei enää tule niin aktiivisesti seurattua änäriä. Tulokset sentään tulee katsottua ja koosteita, jos kohdalle osuu. Suosikkijoukkue kuitenkin taitaa olla Detroit. Boston on toinen, mutta johtuen ehkä siitä, että siellä pelasi minun mielestäni maailman paras puolustaja aikanaan eli Ray Bourque.
Detroit vain jostain syystä on ollut joukkueena suosikki. Olkoon syy sitten Fedorovin valkoiset luistimet, McCarthy litistämässä Coloradon rottaa laittaa vasten, todella hienot peliasut, Steve Yzerman (hienompaa nimeä ei ole), Konstantinov… syitä on monia.