Suosikkijoukkueesi NHL:ssä?

Nashvillen kelkassa mennään edelleen ja se kelkka on tälläkaudella luistanutkin ihan mukavasti :+1:

Le Habs👊

3 tykkäystä

Itellä aina ollu jotenki vaikeeta vaan päättää The joukkue, mitä kannattaa. Ei oo oikeen ikinä ollu mitään lempparia, preferenssejä tietysti on. Jos ois jotain sukujuuria P-A:ssa päin, niin avittais asiaa aika pal. Eli vastatakseni kysymykseen: ei ole suosikkijoukkuetta.

Ensimmäinen joukkue jota muistan fanittaneeni oli Calgary Flames ja vuosi ehkä 88. Mitenkään aktiivista ei seuraaminen omassa taloudessa ollut, mutta pihapeleissä vilisi nimet: Joe Nieuwendyk, Gary Roberts, Al McInnis, Mike Vernon ja tietenkin Theoren Fleury. Ja rakkaus Fleuryyn on vain vahvistunut tämän jälkeen <3.

Nykyään en ole enää joukkuetta seurannut. Tuskin tietäisen kuutta pelaajaa. Ennemmin seurailen Suomalaisia pelaajia. Sashaa ja Ahon Sebua mielelläni seuraan mitä ehdin.

1 tykkäys

Ei kahta sanaa paitsi The Habs, Les Canadiens, Le Bleu-Blanc-Rouge. Aivan pikkupojasta asti ja se on kauan. Eikä takki käänny. :wink:

2 tykkäystä

Florida ollut jo ennen Jokisen aikaa. Kuuntelin usein niitä pelejä sen seudun nettiradioista öisin. Oli selostajilla vähän eri meininki kuin Jutilla ja Saukkosella :sweat_smile:
Olipahan aikaa, modeeni, puhelinlasku ja isä huusi :crazy_face:

8 tykkäystä

Toronto, koska se on Montrealin kanssa se perinteisin. Montrealia ei voinut valita ranskankielisyyden takia.

4 tykkäystä

New York Rangers, johtuu siitä paikasta mitä naapuri joukkueen junnut piti Mummukopan kentällä 70- luvun alun ns. Kanada-sarjassa.
Olihan se hieno kokemus joitakin vuosia sitten mennä ensimmäistä NHL otteluani katsomaan siihen ehkä tunnetuimpaan halliin, toivottavasti joskus vielä uudestaan.
Ja kyllä tällä hetkellä Panthers on se toinen suosikki, mistähän johtunee :grin:

Vaikken NHL:ää ihan hirveästi seuraa, on minulla jonkinmoiset suosikit sieltä. Tampa Bay Lightning ykkösenä, ollut jostain 2010 luvun alusta suosikki. Anaheim Ducks lienee kakkonen, koska Lukáš Dostál. Red Wingsistä pidin pienempänä, sille edelleen sympatiat. Seattle Krakenia olisi ehkä järkevintä kannustaa, sillä itsellä on sukua Seattlessa, ja tämän pelejä saattaisi joskus päästä näkemäänkin, mutta itse joukkue ei sytytä ollenkaan.

1 tykkäys

Montreal Canadiens

2 tykkäystä

Tampa Bay Lightning on ollut se mitä jostain kumman syystä olen seurannut hieman enemmän.
Syy lähestulkoon yksin :point_down:

3 tykkäystä

Calgary Flames, ollut aina ja tulee olemaan.

3 tykkäystä

Colorado Avalanche, koska Gabriel Landeskog on kaikkien aikojen kovin jätkä ja NHL:n hienoin logo, hienoin peliasu.

Vastaavasti sitten pohjalta löytyy monen suosikki Detroit Red Wings. Yäk

Pienenä tykkäsin San Jose Sharksista, koska NHL 05 pelaajat tulivat jäälle hain suusta. Vastatakseni otsikon kysymykseen: ei ole.

Ei ole asia muuttunut siis vuoden 2022 jälkeen :grin:

3 tykkäystä

Minnesota Wild. Tämä koska rapakon takana asuessani kävin paljon katsomassa niiden matseja ja olihan siellä suomalaisiakin pelaajia vuosien varrella aika paljonkin. Se varmaan myös vaikutti asiaan.

Itsellä suosikkijoukkue menee sen mukaan missä TPS:ssa pelanneita pelureita pelaa kulloinkin.

Mulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä syntynyt luonnostaan koskaan mihinkään joukkueeseen, niin tällä mennään ja takki suhisee säännöllisesti treidien myötä.

Ihan kaikkia TPS pelureita tosin ei tule seurattua. Esim. Lehkonen ja Maccelli tarina edustusjoukkueen puolella jäi niin ohueksi, että ei voisi vähempää kiinnostaa.

Tällä hetkellä suosikkijoukkueet Dallas (Rantanen), Montreal (Slafkovsky), Seattle (Kakko).

Aika ohut tuo tunneside tosin näinkin on. Hiukan harmittaa tappiot. Ei mitenkään verrattavissa siihen mitä esim. TPS kohdalla, kun 80-luvulta asti elänyt seuran arjessa mukana.

3 tykkäystä

Hyvin pitkältä sama kuvio, korvataan vain TPS Tapparalla. Onneksi Barkov on pelannut niin pitkään Floridassa, että valinta on ollut helppo. Noin yleisesti en kauheasti jaksa NHL:ää seurata, tarvitsen sen kannattajakokemuksen.

2 tykkäystä

Ihan hyvä näin. Ei pumppu kestäisi useampaa rakasta seuraa. :sweat_smile:

1 tykkäys

Nimi merkkikin sen sanoo…
Sininen, punainen ja valkoinen – värit, jotka sykkii mun sydämessä. Rangersin nimi vinosti rinnassa tai Vapaudenpatsaan kruunupää paidassa, ihan miten vaan, se on aina ollut mun joukkue. Se on lyöty mun rintaan yhtä vahvasti kuin Tappara. Sen mukana voitetaan, sen mukana hävitään. Me ei koskaan lamaannuta, vaan noustaan aina uudestaan, vahvempina. Vaikka mestaruudesta on jo kulunut liikaa aikaa, usko ei horju.
Pitäisi ehdottomasti käydä useammin New Yorkissa peleissä joka kerta, kun olen ollut paikan päällä, Rangers voitonut! Tämä kausi 24-25 oli kyllä todella iso pettymys.

5 tykkäystä