Surullinen uutinen

Se taitaa ikävä kyllä olla juuri näin, että enään ei osa vanhemmista opeta lapsilleen oikeastaan mitään perus “käytöstapoja”. Esim.miten toimitaan liikenteessä. Mikähän tälläiseen käytökseen on syynä, se olisi mielenkiintoista tietää. Kuvitellaanko nykyään että lapset oppii käytöstavatkin netistä?

2 tykkäystä

Siis en nyt mitenkään syyllistä kyseisen tapauksen vanhempia, vaan lähinnä viittasin tuohon @bastardo :n kertomaan tapaukseen. Tuo Lapinlahden tapaus todella pysäytti ja järkytti, itsellä saman ikäinen tytär, ja olisi kyllä maailmanloppu lähellä jos omalle kohdalle osuisi.

Toi on niitä onnettomuuksia, jotka todella risoo. Nuori ihminen ja niin turha kuolema. Kun tuosta vaarasta on (ainakin meillä) niin puhuttu. Mutta niin on taas hiljattain esim. Lahti-Kouvola -rataosuudella poikaset leikkineet sitä, kuka uskaltaa seistä lähimpänä kun juna siitä pyyhkäisee. Kuulin tuosta taas kun olen mukana paikallisessa fb-ryhmässä. Aikoinaan mun parhaan kaverin pikkuveli kuoli juuri tuolla ja mainitulla tavalla. Sama paikkakin. Toinen juttu on tietysti se kivien laitto kiskoille. Kolikoitakin laitettiin aikoinaan, eikä sekään ole hyvä juttu.

1 tykkäys

Kävellessäni kesällä Plevnan kohdalla lauma nuoria poikia päätti juosta yllättäen tien yli vaikka autoja oli reilusti. Kuulin kommentin, että “kyllä ne väistää” ja henkisesti valmistauduin pahimpaan… Onneksi auto sai liinat kiinni ja ei kuulunut tömäystä. Tiedä sitten mitä kicksejä siinä haettiin, mutta järjen hiventä ei ollut.

Onhan tuosta jo tovi kun vapaa kasvatus oli muotia, se kai ymmärrettiin niin ettei lasta kielletä. Jos itse on saanut tälläisen “kasvatuksen”, voi olla ettei se oman lapsen kasvatiuskaan onnistu. En tiedä, silkkaa arvelua. Eipä keskenkasvuisilla välttämättä riitä keskittymiskykyä kaikkeen vaikka olisi kuinka kasvatettu huolella, jos on vaikka innostunut jostain tai jotain.

Paras kaveri kansakoulun toisella luokalla lähti ylittämään tietä linja-auton takaa ja jäi auton alle. Henkilöauto vain, mutta riittävän iso.Sana kansakoulu paljastaa, että tuosta on jo toivi, mutta vielä vaan palaa mieleen. Voi vain aavistella kuinka kova paikka se on tuon pienen tytön vanhemmille. Heille on tulossa todella ikimuistoinen joulu, tällaista ei toivoisi kenellekään.
Voi kun voisi toivottaa jaksamista. Tai ehkei sittenkään, silloinhan tämä olisi sattunut jollekin melkein kaverille, tapparafanille kuitenkin.

Vaikkei ihan suoraan tähän liity, niin yleensä sanon kokemattomille autoilijoille sen, että jos käännytte vasemmalle ja joudutte jäämään ryhmittyneenä siihen keskiviivan viereen, älkää kääntäkö auton etupyöriä valmiiksi vasemmalle! Kyllä minua syksyllä harmitti, kun eräs parikymppinen neito kuoli tuommosessa tilanteessa. Perään ajoi toinen auto ja tytön auto sitten kieppasi vastaantulevan rekan kaistalle ja alle. Mulla on muutamalle tutulle käynyt noin. Heillä henki säilyi, mutta auto lunastukseen ja itselle vammat, jotka muistuttaa eläkepäivinäkin. Metallia nilkkaan yms. No, nyt sain oloani kevennettyä, kun tiedän teidänkin tietävän…

12 tykkäystä

Sattumalta(ko) tuossa Sorin tapauksessa lapsen vanhemmat näyttivät juuri tuollaisilta vapaan kasvatuksen hedelmiltä, joille kaikki maailmassa on niiden lapsen leikkikenttää.

Aamulla luin harrastuskaverini päivityksen, hänellä on todettu imusolmukesyöpä. :frowning: Hän on 32-vuotias. Onneksi toipumisennuste oli 98%.

3 tykkäystä

Pitkäaikaisen Tapparan kannattajan vaimo oli kuollut pitkäaikaiseen sairauteen…
Sen verran läheltä liippaa että oli kyse nuorimman lapseni kummitädistä.

Lämmin osanottoni ja voimia surun keskelle.

Osanottoni. :disappointed:

Osanotot suruunne. Toivotaan, että Tappara kunnioittaa tänään voitolla.

1 tykkäys

Osanottoni.

Tähän kommenttiin yhtyen, osanotot Jussille ja perheelle.

Otan osaa.

Osanottoni.

Voimia ja täältä myös syvät osanotot.

Otan osaa.

Osanottoni.