Surullinen uutinen

Surulliseen uutiseen jotain valoa, tekijä poliisin hallussa. Ilmoittautui itse, poliisi tiesi jo henkilöllisyyden eli silmukka alkoi kiristää. Hyvää toimintaa poliisilta.

9 tykkäystä

Leijonien legendaarinen huoltaja Erkki ”Neka” Haapanen on kuollut – ”Sydämellisempää ihmistä on vaikea löytää”

Paul Allen, Microsoftin toinen perustaja, nukkui pois. Allen vaikutti teoillaan
useimpien palstalaistenkin elämään.

1 tykkäys

Lepää Arto rauhassa.

Hieno kirjailija. Onnellinen mies, Hurmaava joukkoitsemurha, Aatami ja Eeva, Hirtettyjen kettujen metsä jne. paljon upeita kirjoja.

3 tykkäystä

Harmi, mutta ei mikään yllätys.

Arto oli mun suosikkikirjailijani joskus yläasteikäsenä ja Jäniksen Vuosi oli pitkään yks suosikkikirjojani.

1 tykkäys

Monta hienoa hetkeä on tullut vietettyä Paasilinnan seurassa. Operaatio Finlandia sytytti innostuksen kirjailijaan ja Jäniksen vuosi sekä Onnellinen mies löivät lisää löylyä kiukaalle. Romaanituotanto on luettu läpi ja yhdeksän teosta näyttää hyllyssäni vieläkin olevan, lueteltujen lisäksi Ukkosenjumalan poika täytyy mainita niiden joukkoon, joita voi lukea aina vaan uudestaan. Hieno ja rakastettu kirjailija, kepeä mullat, kepeät mullat. :open_book::heart:

3 tykkäystä

Mahtava kirjailija on siirtynyt erään (parhaan mielestäni) romaaninsa henkilögalleriaan, eli kyseessä tietenkin Herranen aika!

2 tykkäystä

Jäniksen vuosi on tarinaltaan aikaansa edellä. Se jaksaa koukuttaa niin kirjana kuin elokuvana.

1 tykkäys

Hieno kirjailija, kevyet mullat minunkin puolestani.
Oli kyllä Suomalaisen kirjallisuuden yksi merkittävimpiä kirjailijoita
omintakeisella humoristisella tyylillään.
Omia suosikkikirjoja oli mm. Suloinen myrkynkeittäjä, Ukkosenjumalan poika, Jäniksen vuosi…

1 tykkäys

”…Minä olen ■■■■■■■■■■■ mies…” - Näillä sanoilla alkaa oma Paasilinnan kirjoittama suosikkiepistolani joka kertoo Siltainsinööri Akseli Jaatisesta ja projektista rakentaa silta Tappojoen yli. Niille jotka eivät ole vielä lukeneet kirjaa nimeltä Onnellinen Mies , suosittelen lämpimästi tekemään niin. Hirtettyjen Kettujen Metsä ja Ulvova Mylläri tulevat seuraavaksi TOP-3 Paasilinnoista, ainakin omasta mielestäni

Jäniksen vuoden olen lukenut vain kerran. Mutta elokuvan nähnyt moneen kertaan. Yksi seikka saattoi olla, että tiedän mistä jänö elokuvassa suurinpiirtein löydettiin. Siinähän kääntyvät autolla Nastolassa silloiselta Lahti-Kouvola tieltä (nykyään Uudenkyläntie) radan yli vanhalle Heinolantielle. Siinä näkyy muutama tuttu rakennus ja oma silloinen kotitalokin oli juuri siinä parisataa metriä ylikäytävältä. Kamera vaan viistää juuri sitä “väärää” puolta tiestä, joten elokuvaan ei talo päässyt.

Nyt tuo tienkohta on aivan toinen, ei siitä radan yli autolla enää pääsekään ja Lahti-Kouvola menee etelämpänä vt 12:lla. Noi vuoden 1982 jälkeen tulleet muutokset sitten käytännössä näivettivät koko kylän. Nykyään siellä ei ole enää juuri mitään. Jarlan vanha kotitalo on sentään pystyssä. Pikkuisen sen ohi kun ajetaan ja käännytään Säyhteelle, niin siellä se elokuvan jänö sitten tavattiin. Pitänee tuo leffa vielä joskus katsoa. :slight_smile:

3 tykkäystä

Mikähän siinä kun eläinten poismeno usein jotenkin koskettaa enemmän kuin ihmisten.

6 tykkäystä

Nyt iskee ikävästi. Stan Lee on siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Harva mies on vaikuttanut yhtä paljon nykyiseen populaarikulttuuriin. Hattu pois päästä.

Marvel-sarjakuvien luoja Stan Lee on kuollut
#uutisvahti

7 tykkäystä
2 tykkäystä

Sipilä esittänyt surunvalittelunsa.

8 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Metsästys

Onnettomuudessa kuoli suomalaisia yritysjohtajia.

5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Metsästys