Kuolema on aina surullinen asia. Tai sitten iloinen asia.
Olen istunut eräissä tapahtumissa Marinin isän kanssa. Kovin oli ylpeä tyttärestään, aina isä kertoi kuinka ylpeä on tyttärestään. Ja nämä tapaamiset oli ennen nykyistä tilannetta.
Kuolema on aina surullinen asia. Tai sitten iloinen asia.
Olen istunut eräissä tapahtumissa Marinin isän kanssa. Kovin oli ylpeä tyttärestään, aina isä kertoi kuinka ylpeä on tyttärestään. Ja nämä tapaamiset oli ennen nykyistä tilannetta.
Tämäkin on aika tulkinnanvarainen juttu. Pitäisi kysyä itseltään Sannalta mitä tuolla todella tarkoitti. Ehkä kaipasi enemmän isää elämäänsä kuin mikä sitten toteutui. Tai mikä oli mahdollista. Sen perusteella mitä olen lukenut, jonkinlainen keskusteluyhteys nyt ainakin oli. En tiedä miten usein, mutta kuulemma soittelivat (joskus) toisilleen.
Isompi tai pienempi suru, en usko Sannan tätä aivan ilman mitään sivuuttavan. Hiljaisuuskin on surua. Hienovaraisesti katson nyt parhaaksi vetäytyä sivuun.
Ennio Moricone RIP
Tossa just radiosta tuli Morricone-potpuria ja kyllähän noi länkkärisävellykset on niin ikonista kamaa, ettei mitään järkeä. Hattu päästä ja hyvää matkaa.
Laitetaan nyt tarkemmatkin tiedot Morriconen menehtymisestä. Oli siis 91-vuotias. Kaatui ja mursi reisiluunsa. Vanhukselle niin klassinen tapaus Arvo Ylppöä myöten. Omia sukulaisiakin on mennyt aivan samoin. Ainoa ysikymppinen reisiluun murtumasta selvinnyt, jonka itse tiedän, on vanha setäni Mikkelin puolessa. Täytti maaliskuussa jo 96v. Joo, tämmöinen sivuraide vaan tuosta tapaturmasta. Se on paha juttu.
R.I.P Ennio Morricone, sävelsi todella paljon upeita ja ikimuistoisia elokuvien klassikkomelodioita!
Niin loppui Saulin maanpäällinen taival.
Tilaajille
Saulilla tuli käytyä paljon aikoinaan vetämässä lihiksiä ja munkkeja…siinä kun ammattikoulua Herwoodissa pari vuotta kävin. Ainakin itselleni on pelkkiä positiivisia muistoja miehestä…kepeät mullat.
Olihan Sauli tunnettu hervantalainen. Itse luin hänestä vain lehdistä. Jokunen vuosikymmen oli aikaa, mutta koskaan en Saulia tavannut enkä koskaan asioinut hänen liikkeessään. Eipä minulla siis hänestä mitään omakohtaista kerrottavaa ole suuntaan eikä toiseen.
Myytinmurtaja Grant Imahara on siirtynyt viimeisen myytin pariin. Itselle hän oli aina iloinen tekniikkanero.
Sinne lähti nuoruusiän yksi suosikki MoonTV -kaapelikanavan alkuajoilta ja livenä aivan mahtavan Alamaailman Vasarat -yhtyeen perustaja ja soittaja. Hienoja muistoja.
Kova äijä, Kreivi Stakula. PC-osasto ei niinkään kiinnostanut, mutta aina tuli kaikki ohjelmat katsottua siitä huolimatta. Sitä OG MoonTV-osastoa, joten “hattu, päästä”.
Tässä on surullinen uutinen.
Syytön ennenkuin toisin todistetaan, mutta mitä helvettiä on raskaan ajoneuvon ammattikuljettaja touhunnut? Ei ainakaan ole välittänyt riittävästä turvavälistä. Tai jos on, niin sitten on räplätty puhelinta tmv.
Todennäköisesti on räplätty kännykkää. Olen monesti ihmetellyt ja kauhistellut kuinka raskaiden ajoneuvojen kuljettajat tuijottavat kännykkään kaupungin keskustassa ja muillakin teillä. Se saa todella vihaiseksi ![]()
.
Onhan tuo traaginen tapaus. Ja kuolleet vastaantulleessa autossa, täysin yllätyksenä on tullut, heille ei paljon mahdollisuuksia annettu.
Aina olen aloittelijoille sanonut, että kun käännytte vasemmalle ja joudutte pysähtymään keskiviivan viereen, älkää kääntäkö pyöriä valmiiksi vasemmalle. Tämä on vaaralliseksi koettu. Mutta eipä se nyt tuosta ollut kiinni tällä kertaa.
Aina kuitenkin pitäisi tällaisessa tilanteessa katsoa sinne taustapeiliin, että mitä siellä tapahtuu. Itse ainakin kammoan perässä tulevia isoja autoja niin, että koetan olla erityisen tarkkana niiden suhteen.
Helppo on sanoa, että jos perässä tuleva ei näytä hiljentävän, niin jättää käännöksen tekemättä. Mutta tuota varten pitää alkaa hiljennellä kääntymistä varten jo ajoissa, jotta näkee mitä iso auto tekee. Tätä kyllä yritän noudattaa.
No, tässähän nyt ei ihan tarkkaan edes tiedä kuinka tilanne on edennyt. Surullinen juttu todellakin. Se varmaan pakotti itsenikin tämmöiseen purkautumiseen. Totuushan on, että vaikka kuinka olisi huolellinen ja varovainen, joskus vaan kaikki menee onnettomalla tavalla pieleen. Pääsyyllinen tuntuu selvältä, turvaväliä ei ollut. Mutta miten hätäisesti kääntymispäätös tehtiin, se on osaltaan voinut edesauttaa tapahtumaketjun käynnistymistä.
Tällähän on oma osuutensa mahdollisesti asiaan, mutta näillä nyt annetuilla tiedoilla syyttävä sormi osoittaa vain ja ainoastaan raskaan ajoneuvon kuljettajaan. Voisihan tielle hypätä esim. hirvi ja joutuisit jarruttamaan lujasti. Riittävällä turvavälillä ja keskittymisellä olisi tämäkin estetty. Nyt ammattikuljettajan ammattitaito näyttäisi pettäneen ja pahasti.
Rätkällä varsinkin pitää tuijottaa enemmän peileihin jos haluaa olla elossa ja ohittaa kaikki nysvääjät ja niitä riittää joilta pitäisi ottaa ajokortti samantien veks. ![]()
![]()
![]()
Todella ikävä tapaus. Tähän on vielä todettava, että Baltian maista tulevat rekat, jotka meilläkin käy työmaalla purussa silloin tällöin ovat kyllä sen näköisiä välillä, ettei liikenteeseen ois mitään asiaa! Tämähän nyt ei liity kyseiseen tapaukseen mitenkään, mutta kannattaa ehkä hieman kiinnittää näihin erityis huomiota liikenteessä.