Tampere for Dummies – vinkkejä Tampereen kokemiseen

Tämä on todellakin aivan totta. Mutta Arboretumissa käydäkseen ei tarvitse asua siinä vieressä. Itse käyn siellä ainakin 10 kertaa vuodessa. Eikä se ole mikään ongelma hieman kauempaakin. Helppo poiketa millä tahansa onkaan liikkeellä.

Kivoja paikkoja ovat myös esim. Haihara ja Ahlman tässä lähempänä. Niissäkin tulee poikettua hyvin usein. Tampereella ja ympäristössä on älyttömän paljon hienoja paikkoja. Itse olen vasta viimeisen kolmen vuoden aikana herännyt tämän huomaamaan. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Pari viikkoa sitten näin vasta ekan kerran Möljänkin. Uskomatonta. :wink:

1 tykkäys

Hatanpää on kova, kesäisin tulee liikuttua kävellen keskustaan rantaa pitkin, pyöräreititkin sinne on kunnossa. Ulkoilumaastot on hyvät kun lähtee rantaa pitkin Härmälän suuntaan, Härmälän omakotitaloalueella on hyvä käydä lenkillä. Tosta menee parikin bussia Veskaan jossa on about kaikki kaupat, eikä Koikkarin Prismakaan ole kaukana. Ja Ratinan ostari on kans bussimatkan päässä.
Tällä hetkellä ainoa miinus, jonka keksin on vähän heikko ravintolatarjonta ja isomman kaupan puute.

1 tykkäys

Onko siellä ihan rehellistä ravintolaa missä näkee rinnat ja pääsee sujauttamaan vitosia naisoletettujen narupöksyihin? Googlettamalla löyty erotic club big tits mutta nimen ja nettisivujen perusteella tuskin mitään laadukasta on tiedossa?
Hakusassa siis siisti ja laadukas paikka jossa voi myös istua ja katella rauhassa.
Mulla on mökkityömaalla timpuri vapusta asti höpissy tissibaarista, ja nyt ku puuttuu enään listat ja jotain muuta pientä niin sen vois viedä sellaiseen että saa mielenrauhan.

1 tykkäys

Heh, mä oon aina hiljaa mielessäni naureskellut tota mestaa, kun ainakin vielä vähän aikaa sitten sen yläkerrassa oli myös thaihierontaa…

1 tykkäys

No se :joy::joy::joy:
Me kyllä varmaan pärjätään ilman hierontaa :joy::joy:
Turussa on show Time ja Helsingissä gentlemans club mitkä ainakin joskus oli ihan fiksuja mestoja, niissä sai istua rauhassa ja katsella eikä kukaan sen enempää tyrkyttänyt, mietin että eikö Tampereella oo sellaista paikkaa :face_with_raised_eyebrow:

2 tykkäystä

Eikös Tampereellakin ole Show Time Hämeenkadulla aika lähellä Hämeenpuistoa?
En osaa kyllä paikan tasosta tai muusta toiminnasta sanoa sen kummempaa.

1 tykkäys

Niinpä näkyy, Google ei sitä tarjonnut vaihtoehtona! Mepä kokeillaan tuota sitte ku ajankohta on otollinen, kiitti!

1 tykkäys

Oman kokemuksen mukaan ei Showtimessa saa rauhakseen istuskella, vaan heti on daamit pöydässä myymässä ja lady drinkkejä kinuamassa. Kuuluu asiaan. Muista vastaavista paikoista Tampereella ei kokemusta. Kannattaa Showtimessa ainakin kerran poiketa, ei siinä mitään voita.

2 tykkäystä

Tämä nyt ei enää varsinaisesti tähän ketjuun kuulu, joten saa poistaa…

Markka-aikoina oltiin kaverin kanssa baarissa maanantai-iltana ja pubit menivät kahdeltä kiinni. Länsi-puolella ei ollut auki enää mitään eikä jaksettu talsia Dorikseen niin mentiin Bugatin paikalla toimineeseen tissibaariin, kun se kerran oli auki. Ei ketään muita asiakkaita, ainoastaan ilmeisesti strippareiden sutenööri.

Kympin setelit olivat juuri vaihtuneet kolikoihin, molemmilla ainoastaan yhdet kympin kolikot. Ensin kolikoilla heitettiin, että kumpi saa tunkea ainoan setelimme stripparin stringeihin, sitten vaihdettiin kaksi kolikkoa kahdenkympin seteliin ja mentiin lavan reunalle. Minä hävisin.

4 tykkäystä

No tässähän on Tampereelle selvä markkinarako jos laadukas striptease-ravintola puuttuu :blush:

1 tykkäys
1 tykkäys

Tuolta toisesta ketjusta johdettua, Napparin kulma. Kuinka moni muistaa tai on kuullut? Napparin kulmalle ei nuorisoo päästetty, mutta vanhemmat pojat kertoivat hurjia tarinoita. Napparin kulma sijaitsi tietenkin Napparin talossa, siinä oli Napparin turkislike.

Maineensa Napparin kulma sai jo 1800-luvulma, jolloin siinä sijaitsi hotelli. Hotellin eteen kokoontui miehet varsinkin palkkapäivinä, ja siitä hotellissa asuvat iloluonteiset naiset kävivät nappaamassa asiakkaita. Kaikenlaista sitä tuleekin mieleen

5 tykkäystä

Kyllä äitini aina sanoi, jos rahaa yritti pummata, että mene myymään ittees Napparin kulmalle, kyllä siellä nuori mies tienaa… En kumminkaan koskaan mennyt…,.

8 tykkäystä

Ajattelin la tutustua Tampereen latuverkostoon ja olen latukarttoihin tutustunut.
Osaako joku tämän talven perusteella suositella jotain komboa miten saisi lenkiksi 20-25 km perinteistä ilman että kierretään 5km ympyrää?
Kiitos

En nyt itse mikään intohimoinen hiihtäjä ole, mutta Kaupista taitaa päästä aina Kangasalalle saakka.

Tässä latuverkostoa:
https://www.tampere.fi/liitteet/l/unnamed_8990/Kauppi-Niihama_korj.pdf

2 tykkäystä

Kiitos, kokeillaan jotain tuolta suunnalta. Opettelen noita paikkoja ulkoa ja toivon että viitat osoittaa oikeaan suuntaan :grinning:

1 tykkäys

Minun vinkkinä. Lataa puhelimeen ilmainen sovellus nimeltä Karttaselain. Ja sieltä karttapohjien lisäaineistosta ladut. Löytyy mm nuo ladut mille olet lähdössä. Ja monia muita latuja. Tuolla ei eksy ja voi kotona helposti etsiä mieleisiä reittejä.

2 tykkäystä

No niin , lenkki takana ja pakko myöntää että teillä kyllä hyvät baanat täälläkin.
Kauppi-Nihi( joku) -Atala?- kohti Kangasalaa ,mono oli kyllä syönnillä mutta aika antoi myöden rapiat 26km lenkille.
Suosittelen vaikka porukkaa kuin Saipa peleissä :grinning:

5 tykkäystä

= Niihama.

Kaupin verkosto on todella hyvä, yhdistyy Atalassa Kangasalan latuverkostoon, ja Atalasta voi jatkaa Leinolaan, jossa mm. mukava ylämäki Mannerheiminkalliolle. Omia suosikkejani nämä polut, kesällä myös pyörällä.

4 tykkäystä

Palaan tähän muuttossuunnitelmaani Tampereelle, sillä se on edelleen ihan voimissaan.

Jopa siinä määrin, että ensi tiistaina olisi tarkoitus käydä katsomassa yhtä potentiaalista kämppää, ei tosin Tammelassa vaikka seuraava kysymys koskeekin Tammelaa.

Elikkäs: Nyt kun on tullut seurattua asuntojen myynti-ilmoituksia, niin mielestäni Tammelasta myydään enemmän kerrostaloasuntoja kuin oikein mistään muualta.

Osaatteko sanoa, mistä tämä johtuu? Onko Tammela ghettoutumassa. Potentiaalinen no-go zone?

Yksi tuttu oli kerran nähnyt Tammelan torilla jonkun humalassa. Onko koko kaupunginosa hunningolla?