Tampere vastaan Helsinki

Stadiin suunnitellaan 180m korkeeta asuintaloa.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/helsinkiin-kaavaillaan-jopa-yli-40-metria-nasinneulaa-korkeampaa-pilvenpiirtajaa-tallainen-on-suomen-korkein-pilvenpiirtajarivisto-201235957/

1 tykkäys

Tampere on tänä vuonna Suomen sisäisen muuttotilaston ehdoton ykkönen. :+1:

8 tykkäystä

Ärsyttävästi noissa diagrammeissa on eri asteikot, mutta vaikuttaisi Tampereelle muuttaminen pysyneen samantasoisena, eli ei ainakaan laumoittain helsinkiläisiä ole tänne tullut onneksi.

1 tykkäys

Näköjään tämmöinenkin ketju tullut avattua, niin pistetään tänne kun on kerrankin positiivista sanottavaa helsinkiläisistä. Ensinnä sellainen, että täällä Helsingisä huomaa kuinka Tappara on kaikkialla. Kun menen paikalliseen, siellä on enemmän Tapparalaisia kuin Hifkiläisiä, saati Jokerien kannattajia ja minä olen ainoa joka on Tampereelta, tai edes Pirkanmaalta. Yksi on Porin läheltä, toinen Turun. Sitten on Päijät-Hämeestä ja Kymenlaaksosta + ne lukemattomat helsinkiläiset jotka salaa Tapparaa kannattaa.

Ostin kuukausi sitten Tapparatakin, se on ihan saakelin hiano. No pari viikkoa sitten päätin lähteä ulkoiluttamaan sitä ensi kerran. Jumankekka kävi mummut kuumina, kaikki kehui kuinka komea, nuorekas, klassinen, hieno mun rotsi on, siis rotsi eli takki, ei sisus. Yksi sanoi että on kulttuuriteko pitää takkia. No ei tässä vielä kaikki, kävin kaupassa vielä myöhemmin ja kotiin kävellessä Woltin lähetti ajoi pyörällä ohi, vilkaisi taakseen ja pysähtyi. Kysyi, että anteeksi herra, onko nälkä? sanoin että ainahan mulla. Mulla olis yksi ylimääräinen pizza jos kelpaa? no totta maar kelpasi. Lähtiessään lähetti vielä huikkasi että Hieno rotsi!!

Että osataan täällä Helsingissä hyvyyttä ja kauneutta arvostaa kuitenkin.

39 tykkäystä

Millaisen takin ostit? Kiinnostaa, jos tuollaista huomiota kerää osakseen.

2 tykkäystä

Se on tää retromalli, jossa on valkoiset hihat. Resorit hihansuissa ja vyötäröllä. Mulla oli samanlainen nuorena 70-luvun lopussa. Klassinen ja hienoin mun mielestä.

7 tykkäystä

Selkis. Mulla on semmonen samaa tyyliä oleva isäni pitämä nahkahihainen 60-70 -lukujen taitteesta. Hallilla pleijareiden aikaan kun olen sitä pitänyt, aina saa juttukaverin.

2 tykkäystä

Ite oon saanut kirveslogosta pelkästään mulkoilevia katseita Hesassa. :joy: Jätkällä on vaa törkeen buli and nasta rotsi! Vai miten paikalliset sanois?

2 tykkäystä

Eivät näytä stadissa ymmärtävän hyvän päälle.

1 tykkäys

Meillä on isompi ratikka :muscle:

8 tykkäystä

Manse :+1: :+1: :muscle: :muscle:

Korona-aika on muuttanut ihmisten käsityksiä ja toiveita oman elinympäristönsä suhteen. Kaupunkien vetovoiman tärkeimpinä osa-alueina korostuvat asuinalueen viihtyisyys ja turvallisuus, sekä yhteisöllisyys. Suomen vetovoimaisimpia kaupunkeja ovat Tampere ja Kuopio. Kymmenen suurimman kaupungin joukossa hyvän arvosanan saavat myös Jyväskylä, Turku, Oulu ja Espoo.

Tuloksia voidaan pitää osin yllättävinä. Helsinki jää vetovoimassa kymmenen suurimman kaupungin joukossa viimeiseksi kokonaisarviossa, vaikka se saa Tampereen ohella parhaan arvon sijainnistaan.

5 tykkäystä

Meidän perhe muuttaa kesällä Helsingistä Tampereelle! Yes! Minä ja rouva paluumuutetaan n 25 vuoden jälkeen. Lapset ovat syntyperäisiä stadilaisia. 9-vee tyttö, ei ongelmaa muuton suhteen, mutta 14-v poika murjottaa asiaa. Ihan luonnollista tuohon ikään eli kaverit, koulu ja harrastukset isossa roolissa ja hankala miettiä muuttoa. Kysymys: poika on ”jostain syystä” kova Tappara-fani ja käynyt koulunsa Tappara-lippis/paita/huppari päällä. Ykkösharrastus on futis. Pelaa HJK:ssa. Mikä olisi luonteva futisseura (kilpailullinen) mennä try-outille, kun tuo ilves-logo ei oikein maistu?

8 tykkäystä

Onnea, ja futikseen liittyen täältä länsirannikolta asiaa seuranneena(pienempien junnujen valmentajana) että todennäköisesti parhaan valmennuksen, fasiliteetit ja mahikset (sha yms.) saa siinä hylkimisreaktiota aiheuttavan logon takaa. Joku paremmin paikallista toimintaa tietävä voi kommentoida ikäluokkakohtaisia asioita.
Varmasti muitakin kilpailullisia seuroja ja joukkueita on, mutta jos tavoittteet korkealla niin en täältä etäältä oikein muuta vaihtoehtoa tunnista.

1 tykkäys

Sanot vaan että Jutikin oli aikoinaan Ipan kapteeni (jalkapallossa), niin eiköhän se ole sillä selvä :smile:

7 tykkäystä

Tämä kortti pitää pelata;-)

1 tykkäys

Mites Tpv jos Ilves ei käy?

Tuota en muistanutkaan. Pitääpä tsekata TPV:n nykymeininki. Kiitos vinkistä!

Pojalle voimia ja jaksamista surun keskellä! :smile:

Niin, se on paha rasti tuo jalkapallo jos joutuu tuohon Ilves-logoon :slight_smile:

4 tykkäystä

Tampereella: Ilveskissat, TPV, Tamu ainakin tulevat mieleen Ilveksen lisäksi.

3 tykkäystä