Tappara - Ilves 18.02.2017 (La)

Kyllähän ne pisteet pudotuspeleissä nollaantuvat. Teoriassa runkkarin kymmenes voi voittaa mestaruuden vaikka olis saanu runkosarjassa 40 pistettä vähemmän kuin ykkönen. Jalkapallossa voitetaan runkosarjapisteiden perusteella kun ei ole pudotuspelejä. Aina kannattaa ajatella omalta kannalta et kuinka pahalta itsestä tuntuis vastaavassa tilanteessa eli tosi pahalta.

1 tykkäys

Sääli on sairautta.

Shit happens, Life is life. End Of story.

1 tykkäys

Nyt on hallilta kotiuduttu ja olipa melkoinen pohjanoteeraus kaikin puolin. Myönnän, että ensimmäistä kertaa tällä kaudella jopa haukottelin katsomossa toisen erän aikana. Lyhyesti: Aivan karmiva esitys. Ainoa järjellinen selitys, minkä Tapparan totaaliselle lomailulle keksin, on se kuuluisa reenijumi. Eli että tässä on taas painettu salilla rautaa kuin raivohärät. Mikään muu ei oikein selitä sitä, että levänneet Haapala, Savinainen ja Peltola olivat (muun joukkueen ohella) kuin sementissä luistelisivat. Noiden pelaajien kohdalla ei luulisi olevan asenteesta kiinni. Tai sitten vapaamatkustajia vaan oli niin paljon, että kaikkien peli näytti tuolta.

Mitä taas tuohon toiseen maaliin tulee, niin seisoin itse maalin takana, mutta en nähnyt kiekon käyvän verkossa. Sitten kun maalilaulu alkoi soida, uskoin kiekon käyneen verkossa ja ajattelin olleeni taas niin sokea, etten huomannut itse sitä. Vierustoverikin sanoi, että kyllä se kävi. Kaikki uskoivat kiekon käyneen maalissa. Pääpointti on kuitenkin se, että näitä virheitä tulee ja menee. Äkkiseltään tulee mieleen mm. Haapalan hylätty maali tältä kaudelta, kun tuomari oli hätäisesti viheltänyt pelin poikki, Kärppien paitsiomaali yhdessä playoff-ottelussa Tapparaa vastaan, Plihalin kontakti Kärppä-vahtiin hänen tehdessään maalin jne jne. Harmittavia tapauksia, mutta osa peliä. Ottavat toki päähän juuri sillä hetkellä.

Ilves pelasi varsin mukiinmenevän pelin ja olisivat ansainneet enemmän pisteitä. Antti Lehtonen oli jälleen yksi kentän parhaista pelaajista, jollei paras. Yhtään helppoa kiekkoa ei ole hänen taakseen mennyt näissä paikallispeleissä.

5 tykkäystä

Noh, voitto on voitto. Mennään eteenpäin!

Viisi minuuttia ylivoimaa ja eka laukaus kojti ilvesmaalia kun ylivoimaa oli käytetty yli 4 min 30s. Eipä mulla muuta

2 tykkäystä

Minkäslainen pöhinä on Ilveksen hiekkiksellä eilisestä pelistä? Itse en mene katsomaan.

Lue nuo @tp2 :n kommentit tästä ketjusta:

https://tappara.co/t/tappara-ilves-18-2-2017-la/4368/251?u=iceman

Ei siellä edelleenkään hirveästi positiivista kirjoitella vaikka Manngard siirtyi syrjään.

1 tykkäys

Jani-Petterin kommentit pelistä.

http://www.tappara.fi/liiga/uutiset/319-helmikuu-2017/9531-jani-lajunen-todella-vaikea-peli

Jollain tavalla tulee kyllä ihanan pörröinen viilis tästä voitosta. Kamalan halutonta peliä. Epäselvä “maali” ja voitto. Erityisbonus ipalaisten ulinasta ja meidän pelaajien ärsyttävästä syyttelystä. Sitä saa mitä tilaa. Kuinka moni oikeasti vaatii että maalin saaneen joukkueen edustaja menee selittämään ettei ollut kiekko maalissa? Lapsellista möyhöämistä

1 tykkäys

Eilen olin vielä pahoillani Ilveksen puolesta mutta tänään en kyllä osaa enää olla koska joka paikka täynnä ipalaisten kitinää ja Tapparalaisia haukutaan ties millä sanoila facebookissa asti.

Jotenkin osasin odottaa että pelistä tulee taas yhtä vaikea ja olin 0-2 maalin jälkeen varma, että tästä kyllä noustaan vielä.

Onneksi on Xavi…

1 tykkäys

Viimeaikaiseen Ilves-perheen jäsenten aloittamaan keskusteluun, jossa kysymys kuuluu: “onko Ilves tuomittu häviämään”, toteaisin, että siltä vähän näyttää.

Nämä muutamat ilvestrollit muilla foorumeilla saivat jo minutkin hetken aamusella miettimään sitä, että tämä olisi jotenkin oikein. Näin ei kuitenkaan ole, ja kaikkien tuntemieni ilvesläisten puolesta toivon, että Ilves päätyy vähintään sijalle 10., ja lisäksi YLI 2 pisteen erolla edellä olevaan joukkueeseen, jottei tämä harmita liian pitkään. Siitä eteenpäin pieni kannatukseni loppuukin sitten kuin seinään, elleivät Kärppiä kohtaa.

Tuomarit tekivät virheen ja sille ei voi mitään. Ipalaisten on nyt turha syytellä Tapparaa virheestä. Olin pitkästä aikaa katsomassa lätkää eilen paikan päällä ja olin saannut vaimonikin mukaan. Erätauolla naurettiin, kun aikuiset miehet kiistelevät kun lapset hiekkalaatikolla. En muistanutkaan kuinka lapsellisia suomalaiset miehet voivat olla, kun kysymys on urheilusta. Lapsellisuus jatkui vielä bussissakin matkalla keskustaan. Kannattaa nyt jokaisen muistaa, että tämä on vain urheilua.
Peli sinänsä oli suorastaan ihan paska. Harmittaa, että Tapparan pitää esittää hengetöntä pelaamista täydelle hallille. Mielestäni jokainen kotipeli pitää olla yhtä tärkeää!

9 tykkäystä

Jos meille kävisi ipat, sulkisin suuni häpeästä. He totesivat paikan päällä kiekon menneen maaliin ja näin videon pohjalta huudellaan nyt kovaa.

Itse peli oli aika kuraa. Ipa näytti halvaantuneen omalle puoliskolle ja Tapparan äijiä ei tuntunut nappaavan. Onneksi jatkoaika oli sellanen, että peli pistettiin päätökseen.

Meikäläisen kalenterissa lauantai jäi jo taaakse ja tiistai lähenee kovaa kyytiä (jokseenkin yhtä kovaa kyytiä kuin millä lauantai jää). Kuinkahan Tapola saa joukkueensa herätettyä liigatyveä vastaaan, kun Ilvestäkin vastaan oli näin nihkeää?

Ketju suljettu kun ei uutta asiaa enää käy ilmi. Kohdistetaan keskittyminen seuraavaan peliin.