Luistelunopeus on hieno asia - Miksan kohdalla tosin toivon enemmänkin sitä, että pää leikkaisi yhtä nopeasti kuin jalat. Olin keväällä aisitivinani, että Miksa alkaa vastata niihin fanien odotuksiin maailman parhaasta Miksasta. Olin jo vähän menettänyt toivoni (henk. koht) että tuleeko JMJ:stä koskaan sitä suurta johtavaa pelaajaa, mutta viime kauden finaalit antoivat isoa toivoa siitä, että kyllä hänestä sellainen voi tulla.
Mielipide on oma, mutta JMJ oli Tapparan paras pelaaja playoffseissa.
JMJ oli aivan pitelemätön playoffeissa parhaimmillaan. Olihan esim. se maali Tepsiä vastaan jotain aika hienoa.
Eihän tuota voi koko kautta odottaa, mutta jos pääsee lähelle tuota ja saa tasaisuutta, niin nousee Liigan ihan eliittiin. Kova pelaaja toki ollut tähänkin saakka.
1 tykkäys
ProTappara
(”Joskus kannattaisi olla hiljaa.”)
617
Mielipiteeni on, että mielipide pitää paikkansa.
Eiköhän tää nyt tarkoita taas sitä, että Tappara tappaa liigan musertavalla dominanssilla, ainakin kausiennakoissa. Kannattaa varoa, mitä kirjoittaa, koska täältähän ne definitiivisimmät kaudenalusanalyysit tuonne ammattimaisiinkin julkaisuihin kopipeistataan joka tapauksessa
Miksa on yleensä parantanut käytännössä aina suhteellisesti paljon playoffeihin ja nostanut merkitystään runkosarjasta mutta ei häntä varmaankaan ole sentään aiemmin parhaaksi Tapparaksi kutsua. Siinä mielessä steppi eteenpäin ainakin joukkueen roolituksessa.
Järvisen kohdalla runkosarjan edelleenedistymiset ja tasaisuudet olisivat hienoja ja tärkeitä, ja vieläkin tärkeämpää olisi sitten taas keväällä jatko tuolle suunnalle, jonka edeltäneitä vaiheita voisi ehkä nähdä vaikka jo edelliskauden finaalisarjan käänteissäkin (kun pelaajalle tuli vähän kritiikkiä, ja sitten ei tullut enää kritiikkiä vaan jotain muuta…).
Olen myöskin taipuvainen olemaan samaa mieltä tästä yllä käsitellystä mielipiteestä. Vaikka olihan siellä taas muitakin aika lujia kevään pelaajia, mm. maalin suulla, ja muualla.
Miksei Tanusta ja Puistolaa näy Tapparan sivuilla pelaaja listassa? Ainoastaan A-junnujen puolelta löytyy. Kun eikös kuitenkin kummallekin tehty liiga sopimukset viime talvena?
Tätä olen jo monta kautta odottanut, toivottavasti viimeinkin toteutuisi. Tosin kun tilanne on näinpäin, niin kehityskulku positiiviseen suuntaan on todennäköisemmin heikompaa (kuin jos puute olisi luistelussa).
Jotain vastauksia saatiin ekoista harjoituspeleistä. Bäcks positiivinen avaus, eiköhän hoida ihan ok roolinsa tällä kaudella. Rautanen on valmentajien papereissa Utusta edellä ja varmaan myös kentällä, joten ottanee kutospaikan kokoonpanosta. Kukkosesta ei saatu vielä mitään irti, kasipakki lienee kokoonpanossa noin puolet peleistä, joten vaikea sanoa riittääkö Kukkosen taso. Kemiläiseltä voi odottaa paljon enemmän kuin viime kaudella nyt kun rooli nousee.
Ykkösketju erittäin positiivinen yllätys, miksi tuota ei kokeiltu viime kaudella? Toivottavasti tuosta tulisi se oikea ykkösketju, mikä viime kaudella puuttui. Muita huomioita Jasun yhä edelleen jatkuva iso rooli, sekä ns. vitosketjun hyvä peli tänään. Lisänäyttöjä kaivataan, mutta ei Lehtonen, Tanus, Moilanen ainakaan jalkoihin jää.
Mun mielestä kokeiltiin jo viime kaudella, mutta ymmärrän valmennuksen pienen empimisen. Kuusela on todella hyvä puolustamaan ja Zaborsky pelaa kurinalaisesti. Miksan puolustuspeli on kehittynyt ihan valtavasti, mutta Zaborsky ei ole nopea kääntymään (se on siis Zabon suurin heikkous.) Zabolla on hitaat ekat potkut eli lähtönopeus ei ole kovin korkea ja tämän vuoksi paljon puolustusvastuuta jää muille.
Olennaisinta on ehkä se, että Miksa ja Zabo olis samassa ketjussa.
Tapparan instagramin storyssa on pari videoo treeneistä ja siekkä näkyi kaksi ellei kolmekin pelaajaapelaaja punaisella paidalla. Onko kenelläkään mitään tietoa keitä ovat ja onko jotain vammoja vai?
Tätä rosteria jotkut pitää niin kovana. No minä en. Kärkihankinnat Malinen ja Erkinjuntti niin siinä on menty metsään. Näitä kahta kuvaa yksi sana. Tehottomuus. Av ja ajantapossa toki spesialisteja.
On toki totta, että hankinnoista puuttuu/puuttui hyökkäyspään virtuositeettia. Sellaista yllätyksellisyyttä, joka omalla henkilökohtaisella taidolla tekee pisteitä kuin tyhjästä.