3 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Keskustelua Liigan tasosta
Itsellä on paha pelko siitä, että tämä kausi toistaa viime kautta. Nihkeää, yhteisiä kemioita ei löydy ketjuille, kukaan ei vedä tähtitason pisteitä ja kukaan yksittäinen kaveri ei vedä yleisöä katsomoon.
Rosterista ei näy pelirohkeus. Luoto ja Levtchi ovat varmaan ne kivoimmat seurattavat hyökkäyspäässä. Kemiläinen on yhtä vaisu kuin viime kaudella. Erkinjuntti palannee Tappara-tasolle, nurkissa kivaa taistelua ja sivussa ehkä jos menee kohtuu hyvin, juuri se 30 pistettä. Minä en jostain syystä millään näe, että EJ kykenisi periaatteessa siihen mitä parin viime kauden perusteella voisi odottaa, eli noin 50 pinnaan.
En tiedä, miksi tällaiset ajatukset nyt valtasivat mielen. Rosteri on ihan hyvä sinänsä, mutta jotenkin toista viime kautta ei vain haluaisi nähdä. Tämä kausi voisi olla täynnä iloisuutta, raikkautta, vaikka joskus oikein kunnolla turpaan, jonka jälkeen tultaisin hurjina takaisin seuraavaan matsiin, ja vietäisiin se aivan täysin!
Ei varmisteltuja maalin pelejä, joissa aina pelataan vastustajan ehdoilla. Itse sitä kuuluisaa siihen hommaan, ja määrätään itse se peli. Jos vastustaja meinaa tippua kyydistä, lisätään kierroksia ja tiputetaan se!
Mielestäni on hiukan aikaista tehdä tuollaisia johtopäätöksiä.
Josko annettaisiin joukkueelle aikaa jouluun asti ja sitten vasta suolataan koko porukka, jos tarvis vaatii?
Jos otetaan yksi nimi esimerkiksi, niin ainakin Zabolta odotan tulevalla kaudella enemmän pisteitä. 10 + 13 viime kauden runkosarjassa. Eihän tuokaan huono ole mutta potentiaalia jäi käyttämättä.
Väärin. Meillä on vieläkin Otso.
Tämän ostan kyselemättä. Nähtäväksi jää mikä on Levtchin saama peliaika.
Mulla on vahva usko Tapparaan ja heidän tekemiseensä.
Hyvä tulee tästäkin kaudesta.
Itselle aika sama vetääkö joku yksittäinen pelaaja väkeä katsomoon, kunhan joukkue vetää. Viime kaudella veti aika hyvin.
Pelit ei ole alkaneet ja kaikki on jo menetetty. Antakaa kritiikkiä silloin kun on aihetta, mutta ei ennen kuin pelit on edes alkaneet
Ei kannata. Ei riitä niin ei riitä. Ja tylsiä pelaajia tylsällä pelitavalla.
Kannattaako sitä ensi viikonloppuna halliinkaan lähteä, kun Tapparalla on näin tylsät pelaajat ja maalinteko-ongelma?
Kyseinen kaljaliiga kuitenkin SHL.n kanssa selkeästi Euroopan kovimmat liigat (KHL pois laskuista). Liiga tulee liigajyriensä kanssa kaukana takana aivan kaikessa.
@coly ja @cace6969, mun mielestä @Acetho on oikeutettu kertomaan oman mielipiteensä rosterista ilman tuollaisia typeriä vastauksia.
Tottakai. Suosittelen ehkä sitten seuraamaan muuta joukkuetta tai sarjaa. Jos kerran Tapparalla ei ole ketään mielenkiintoista pelaajaa.
Ei kyllä kommentoidessa itse asiassa käynyt Acetho mielessäkään.
Mutta noin yleisesti: jos heittää kovia mielipiteitä, niin kannattaa olla varautunut vastakommentteihin.
No joukkue nyt jakaa aina mielipiteitä. Mun mielestä tuossa on tosi hyvä nippu koossa ja meikäläinen tykkää katsella. Toisenlaisiakin mielipiteitä on. Jokainen voi valita sen, tuleeko halliin vai ei / katsooko esim. CHL:ää vai ei.
Jos Tapparan kattaus ei miellytä niin vaihtoehtoja löytyy varmasti.
Erkinjuntti-JMJ-Kuusela on semmonen kombo että kiekko varmaan pysyy omilla mutta eihän noista nyt kukaan maalia yritä tehdä. Toivottavasti oli lyhyt kokeilu.
Tätä mää oon tässä hakenut, että EJ:n paikka ei ole tulosketjuissa. Pelintekijän paikat tuloskentissä on täynnä. Maalintekijää kaipaa.
Luoto vois lunastaa itelleen paikan tuloskentissä, toivon hartaasti että kaveri saa näytönpaikan.
Hyvä kun puhetta riittää, mutta aika aikaisilta nyt yhden pelin jälkeen tuntuvat nämä kokoonpanon, yksittäisten pelaajien kausipanosten ja uusien hankintatarpeiden arvioinnit.
Tiedettiinkö esim. kauden 2016-17 alla tai ensimmäisten pelien kohdalla, mitä kokoonpanosta tarkkaan ottaen tullaan saamaan? Haapalan nousu Liigan ykköspelintekijäksi ja Savinaisen 30 maalia olivat aiempien edesottamusten pohjalta aivan selviä ja varmoja asioita? Samoin vaikka Luodon läpimurto? Jne.
@Sudeetti-Kirveh täällä nyt tarvitaan aina jotain. Joukkue ei koskaan vakuuta, jos se täältä se arvostelu lähtee. Jos fanit noi kokoonpanot tekisi niin kukaan ei koskaan kasvaisi mihinkään, koska ainoastaan valmentajat / organisaatio tietää, mitä siellä on oikeasti tulossa.
Joukkue on paperilla riittävä. Ketään ei tartte nyt hetkeen hankkia.
Hyvä muistaa, että jos tuohon joku uusi pelaaja tulisi, niin yksi pelaaja putoaa pois kokoonpanosta. Olisiko se sitten Levtchi. Auta armias sitä kitinän määrää sitten. “Miksi ei anneta näytönpaikkaa”.
Kyllä tuossa pointti on, että varsinkin runkosarjassa, missä yksittäisen pelin merkitys ei ole kovin suuri, katselisi mieluusti jotain Ville Niemistä tai aggressiivista kanukkia tai vastaavaa yleisön sytyttäjää. Nythän joukkue on hyvin tasapaksu ja pelaaja joka toisi yleisön paikalle puuttuu. Uudet hankinnat ovat vanhoja tuttuja pelaajia, joskin pelimiehiä.
Taitaa vaan nykykiekko olla sellaista, että persoonat häviävät ja pelaajat ovat yhä enemmän samasta muotista. Kohta loppuu varmaan taklauksetkin.
Oliko yleisömäärät Ville Niemisen aikana radikaalisti isommat mitä esim. viime kaudella oli? Tapparahan oli varsin “tasapaksu” joukkue viime kaudella.
Yleisö kyllä löytää tiensä halliin, jos joukkue menestyy. Voittaminen on paras myyntikeino.
Mutta tätä tämän kauden joukkuetta on ehkä vähän aikaista sanoa “tasapaksuksi”, kun pelattu on yksi peli sarjapisteistä ja kausi muutoinkin niin alussa, että joukkue ei ole lähelläkään parastaan yksilöinä eikä joukkueena.