Tappara roster 2019-20

Nyt on hommattu rosteri, jolla voi pelata voittavaa, hyökkäävää peliä. Ennakkoon tasapainoinen ja ennenkaikkea taitotaso on ilahduttavan korkea, tätä joukkuetta on varmasti ilo katsoa.
Kiitokset asianosaisille.

5 tykkäystä

Se aika tulee, kun Karjalainen lähtee kokeileen siipiään muualle, mutta mielestäni Tapparan ei missään nimessä pidä päästää vapaaehtoisesti. Edullinen, todella monipuolinen, ikäisekseen kokenut ja urallaan menestynyt. Loukkaantumisia jos ei ensi kaudella, niin eiköhän Karjalaisen arvo taas muisteta.

5 tykkäystä

17 hyökkääjää on aika paljon ja helppohan tuosta on nähdä pelaajat, jotka eivät mahdu kokoonpanoon kun joukkue on terve. Saa nähdä tyytyvätkö TuTo rooliin vai tuleeko siirtoja muualle.

Bertrand ja Kuusela varmaankin aloittavat ykkösparina. En usko, että tuohon Virtaa laitetaan keskelle. Voi hyvinkin olla Malinen, jolle taas tuo paikka pedataan.

Tässä ylivoimassa ei ole maalinteon tukitoimet kunnossa, joten ylivoima ei tuottaisi tulosta. Levtchi pois vasemmalta ja Jasu tai Rauhala tekemään tukitoimia maalivahdin eteen.

Mielestäni Karjalainen pitää löytyä alivoimapareista ja pistäisin hänet Rauhalan pariksi. Vauhkonen saisi keskittyä ylivoimaan ja tasakentin peluuseen. Karjalainen on ollut hyvä alivoimalla ja on luisteluvoimaisempi kuin Vauhkonen.

1 tykkäys

Ykkösylivoimassa pelaa aika varmasti Kuusela, Bertrand, Vauhkonen ja Suhonen. Sentteriksi on useita vaihtoehtoja, Jasu joutunee kakkosylivoimaan, koska Vauhkonen vie maski miehen paikan. Malista en haluaisi nähdä viime kauden näyttöjen jälkeen. Morley olisi luonteva valinta oikealle. Virtaan en oikein usko, koska ei ole hyvä aloittaja.

Morley lienee todennäköisin ja se tarkoittanee myös Kuusela-Morley-Bertrand ketjua.

Jere Karjalainen on meidän salainen ase.:zipper_mouth_face:
Viime kausi meni miten meni loukkaantumisen takia, mutta jos pääsee pelaamaan koko tulevan kauden terveenä niin on Tapparan sisäisessä pörssissä varsin korkealla.

18 tykkäystä

Tyytyväinen pitää olla että Tappara sai näiltäkin markkinoilta haalittua keskikaistan laadukkaasti täyteen, eli Rautakorpilaisittain 5 ukkoa.

Parhaassa tapauksessa Virta on iso päivitys pitkään Järviseen, mitä hyökkäyspeliin tulee. Pitää kuitenkin noreerata että Paten pistahti jälkeen TPS:n ei ole ollut häävi.

Morleyn suhteen minulla on usko ja toivo että paikkaa lyhyen Järvisen ja saattaa jopa yllättää positiivisesti. Toivottavasti Tappara karvaa aktiivisesti ja puolustaa eteenpäin, sillä hän aggressiivisin sentteri jota meillä on hetkeen ollut. Innostui kerran Tapparaa vastaan vetämään jopa ihan klassisia sikavaihtoja kun peli oli karannut käsistä ja ketutti.

4 tykkäystä

Mukava lukea, kun on perusteellisesti roolitettu. Pelkkiä kokoonpanoehdotuksia en ikinä jaksa vilkasta muuten, ku nähdäkseni kuinka laaja porukka Tapparalla on. Mutta tästä kirjoituksesta pisteet Peterralle.

Ps. Älkää aloittako Mäntylän aliarvioimista, vaikka sitä ei syksyllä nappaa yhtä paljoa ku faneja.

1 tykkäys

Minäkin kyllä vähän ihmettelin, kun Ollikainen oli nelosen laidassa ja Puistolaa ei näkynyt missään. No virheitä sattuu kaikille ja Tapparan rosterin puolesta uskon, että Ollikainen on nokkimisjärjestyksessä Puistolan, Moilasen, Simontaipaleen ja Vanhatalon takana. Erikoinen sopimus Tapparalta ja luultavasti kausi menee Mestiksessä.

Ollikaista ei varmasti haittaa pomputtelu Tapparan ja Mestiksen välillä. Hänelle myös parempi antaa pieniä minuutteja nelosen laidassa. Puistola (ja Simontaival) toivottavasti menevät tietyn suunnitelman mukaan, jossa heitä ei oteta liigan mukaan peliksi tai kahdeksi yksittäisen flunssatapauksen takia istumaan pääosin penkille.

4 tykkäystä

5 posts were merged into an existing topic: Rautakorven kätyrit eli valmennustiimi 2017-20

Hienosti kirjoitettu ja ehdin jo vetää henkeä mutta maltoin lukea lauseen loppuun.:laughing:

Vedin jo henkeä kun ehdin luulemaan että sijoitat Ollikaisen mainitsemiesi herrojen edelle.:joy:

1 tykkäys

Levtchi-Virta-Kuusela
Bertrand-Morley-Ojamäki
Vauhkonen-Malinen-Karjalainen
Lehtonen-Rauhala-Jasu
Jotain tuon suuntaista olen ajatellut.
Onko siittä Rauhalan kunnosta mitään kättä pidenpää vai selkiikö tulevalla viikolla ketä jäälle eksyy?

Edit.
Lehtonen-Jasu-Moilanen

Lue minun aikaisempi postaus. Olen noiden vaivojen ammattilainen. Eli en usko, että ihan kauden avaukseen on pelikunnossa, mutta kyseessä on kuitenkin OTTO.

4 tykkäystä

Nyt muistinkin että asiasta kirjoitit kun mainitsit. Olin kokonaan unohtanut jo.

Öö? Millä tavalla?

Tapparan rosteri on ilman Ottoakin hyvällä tasolla ja minun mielipiteeni on, että Rauhalan pitää nyt oikeasti ruveta näyttämään mitä hän osaa. Toisaalta, kyllä me uusi Jasukin kohta tarvitaan.

3 tykkäystä

Kauankohan ne (väitetyt) vaivat ovat Rauhalan kohdalla vaikuttaneet? Suoritustasojakin spekuloiltiin ainakin täällä pitkin viime kautta, ehkä tuotakin voisi sitten…

Jos puheet pitävät paikkansa, niin eipä muuta kuin kärsivällisyyksiä ja toivottavasti mahdollisimman pikaisia toipumisia takaisin kokoonpanoon.

1 tykkäys

Kun ei mitään huhu tai sellaista ketjua vielä ole, eikä varmaan kannata perustaakkaan…niin viimeisien tietojen mukaan nykyisellä kokoonpanolla olisi tarkoitus lähteä kauteen ja menna marraskuuhun asti. Sitten tarkisteltaisiin tilannetta uudestaan. Minusta ihan hyvä skenaario…

26 tykkäystä

Otin Hašin ketjusta tänne. Viime kaudella, kun jättää pois Joonas Järvisen ja Juho Rautasen, Elias Fälth oli peliajallisesti Tapparan “kasipakki”. Vielä jos luvuista jättää paljon missanneen Rantakarin, “kasipakki” oli Utunen, joka veti yli 12 min./peli. Eli eiköhän sieltä Hašille minuutteja siunaannu.

Edit. Liigaminuutit tosiaan yllä.

2 tykkäystä

Nyt ollaan riittävän lähellä elokuuta, joten kirjoitellaan kiekosta hetki. Edes varovaisesti.

Kuten toisaalle kirjoitin, niin varovaisin ajatuksin voin Tapparasta ennakoida jotain. Jos vaikka pari sanaa uusista hankinnoista ja omista ajatuksistani heidän suhteen.

Garteig: Kuka osaa nyt oikeasti kertoa tällä palstalla tai muualla tästä kaverista realistisia arvioita. Voi pyyhkiä Heljangolla lattiaa tai sitten laitetaan tutti suuhun lokakuussa ja laivalla kotiin. Aika näyttää.

Ytterell: Jostain syystä minulla on tästä hankinnasta ihan hyvät tuntemukset. Pari peliä näin häneltä viime kaudelta. Toivon hänen tuovan kiekollista osaamista kolmanteen pariin asteen verran lisää verrattuna viime kauteen. Hyvässä iässä oleva rightin puolustaja, joka saattaa olla meille kaikille positiivinen yllätys.

Vauhkonen: Ennakkoon olen tästä hankinnasta ehkä eniten varuillani. On totta, että on iso ja osaa tehdä maaleja. Mutta riittääkö liike oikeasti tämän päivän nopeutuvaan kiekkoon? Vai onko tämä liikkeen kehittäminen se syy miksi hän on täällä?

Virta: Tästä hankinnasta olen eniten innoissani. Minulle tuli heti mieleen, että Virta halusi lähteä kehittämään fysikkaansa Tapparaan. En jaksa uskoa, että hän tänne rahan perässä tuli. Vaikka Jaska on jäämässä taka-alalle, niin mukana hän on silti. Suomesta on aika vaikea parempaa fysiikkavalmennusta löytää. Virta voi ottaa ja toivottavasti ottaa uuden stepin.

Morley: Jos verrataan joukkueen yhteen isoon dynamoon eli JMJ:hin, niin vertailu on väärä. Silti vertaan ja uskon, että tulostaululla tämän kaverin nimi on useammin kuin Järvisellä oli. Positiivinen fiilis tästä hankinnasta.

Bertrand: Zaborsky lähti ja tämä tuli. Todella vaikea ennakkoon sanoa, että voitettiinko vai hävittiinkö. Työmoraali on molemmilla kohdallaan. Liikettä saatiin ehkä vähän lisää, mutta saatiinko muuta? Kausi sen näyttää.

…jäikö joku uusi arvioimatta? Siis uusi jota odotetaan lähtökohtaisesti vakio kokoonpanoon?

8 tykkäystä