Tappara roster 2019-20

Mikä ihmeen idea olisi lähteä sotkemaan ketjuja, kun Tappara on taas kamppailemassa runkosarjan voitosta? Ymmärtäisin sekoittelun ja kokeilun, jos kärkipaikka olis hallussa yli 10 pisteen erolla.

7 tykkäystä

Rauhalallakin Sen verran pitkä pelattujen matsien putki, että olisi ihme jos hänet laitettaisiin näin muuten vaan rotaatioon. Muuten olisihan kiva nähdä varsinkin tuo ykkönen, mutta niinkuin @Juissi27 mainitsi, niin ei ole ideaa sekoittaa pakkaa tässä kohtaa.

Tiettyjen herrojen osalta tässä täytyy pitää hiukan pelituntumaa yllä, joka on yksi syy. Lisäksi ihan rotaatiota täytyy nyt tehdä, kaikki ei mahdu pelaamaan.

Lisäksi kun vastassa on Liigajumbo, mitään ei pitäisi hävitä kokeilussa.

On se ihan jees esimerkiksi loukkaantumisten varalta, että ei jonkun tarvi ihan vieraiden kavereiden kanssa pelata.

Eikös tässä juuri ole loukkkaantumisia ollut, joten on päässyt kaikki pelaamaan, jotka kykenivät. Nythän juuri pitää rosteri pitää tasaisena, koska pitkät loukit ovat palaamassa.

3 tykkäystä

Juu, liigajumboa vastaan kun lähdetään kokeileen, näkyy tulos negatiivisena taululla. Kyllä pelaavan kokoonpanon ulkopuolisille täytyy pelituntumaa ylläpitämään löytyä paikka tarvittaessa Mestiksestä.

Itse en pidä hyvänä ideana, että jotkut on pelaamatta yli 10 ottelua ennen playoffien alkua. Pelituntuma olisi hyvä säilyttää, siksi Heljankokin tullee pelaaman jokusen pelin tässä.

2 tykkäystä

Tämä onkin mielenkiintoinen tulokulma…rotaatiota on vähän pakkokin harrastaa, koska esimerkiksi Jasu kyllä kuuluu pelaavaan kokoonpanoon mun mielestä ja playoffien takuumies omassa roolissaan. Olisi tärkeää saada näitä Iacobelliksiä ja Jasujakin kokoonpanoon ja harrastaa sitä viisasta rotaatiota.

Samaan aikaan on totta, että Tappara voi vielä taistella runkosarjan voitosta, mutta tämä taistelu on kyllä melkoinen näännytystaistelu, koska Kärppien täytyy hävitä vielä ainakin kaksi peliä suoraan, jotta Tappara pääsee omansa voittamalla ohitse, mutta ero säilynee teoreettisestikin kahdessa tai kolmessa pisteessä sinne viimeiselle kierrokselle saakka. Kun näin on niin lopulta se viimeinen viisaus taitaa jäädä Kärppien omaan handuun, kun heillä on vielä peli, kun Tapparan runkosarja on paketissa.

Siirtorajan jälkeen ei taida saada enää Mestiksen ja Liigan väliä suhata kuin nimetyt junnupelaajat.

Satutteko muuten muistamaan mitä Tapolan Jussi tykkäs tehdä ja mikä oli lopputulos?

Kyllä se ketjujen sekoittelu ja kokeilu on ihan järkevää tulevaisuutta ajatellen.

Eri joukkueet, eri valmentaja ja eri aika. Eihän Rautakorpi voi tehdä kaikkea, kuten Tapolakin teki, vain koska Tapola voitti mestaruudet.

Tuosta voi ihan faktana katsoa Tapparan pelaajien pelimääriä. Vain kolme pelaajaa pelannut kaikki matsit, rotaatioo tullut loukkaantumisten ja mj-komennusten myötä. Rotaatioo varmasti harrastetaan loppukaudella, mutta hillitysti ja yksittäisissä peleissä. Kyllä ammattilaiselle täytyy pelituntuma pysyä riittävällä tasolla eikä pidä varautua siihen, että puoli joukkuetta loukkaantuu pudotuspeleissä.

Mielenkiintoinen, kaikkineen. Muutosjohtamisen kautta, ei vain kaikki osta tätä. Voisi jopa toimia, mutta kysymysmerkkejä on paljon. Esim kakkonen ei välttämättä mene aivan putkeen monestakin syystä. Ja taas jos aivan liikaa sotkee, niin mikä influence sillä on koko joukkueen toimintaan, moraaliin.

Pienet askeleet, ne pienet. Älä muuta liian paljon, liian nopeasti, käsittele kuin pikku lapsen pyllyä, hellästi, ohjaa, neuvo. Jos ei toimi niin sitten, dynamiittia, ehkä

Jos palataan toteutuneisiin kokoonpanoihin, niin hyviä sekoituksia nyt ollut ketjuissa. Tekee hyvää eri pelaajille, palvelee kokonaisuuksia ja tuottaa tulosta, kun jopa peluutuskin on taas tasaisempaa. Hyvä.

Ylivoimaan pitäisi vielä saada jälleen uutta mielikuvitusta ja vaihtoehtoja. Muutenkin terävyyttä maalineduspomppuihin jo ennen miettimistä, ja Kuuselasta ei ylipäätään tasakentinkään pidä alkaa tehdä mitään muumiota, jolle lainataan aina heti ja joka ei lauo itse koskaan.

Muutama huomio kun näitä ketjuja halutaan kovasti sekoittaa.

  • Bertrand, ratkoo yksin eli ei varsinaisesti tarvitse kenenkään suoranaista apua maalintekoon
  • Kuusela ja Malinen , vahva kaksikko
  • Morley, tekee ketjukavereistaan parempia
    mielellään joku maalintekoon kykenevä rinnalle, vähintään tilantekijä
  • Virta , tarvitsee vähintään hyvän tilantekijän rinnalleen, ehkä maalintekijän
    -Iacobellis , tarvitsee maalintekijän rinnalleen
    Menee hukkaan alaketjuissa kun ei kukaan pysty viimeistelemään
    Käytännössä meillä on NELJÄ ketjullista miehiä, jotka sekoittamalla sopivasti saadaan neljä maalintekoon pystyvää kenttää.
    Toki täytyy pitää mielessä pelinopeus, fyysinen nopeus ja ketjujen roolit sekä yksittäisen pelaajan rooli av/yv.
    Tässä on Jukalla mukava työ näin keväällä siirrellä valmentajan kopissa nimiä taululla ja aiheuttaa hämmennystä täällä.

Siirtorajan jälkeen voi Tapparan sopimus pelaaja tulla mestiksestä Tapparaan. Mutta ei sitten voi enää mennä takas mestikseen. Junnut voi liikkua miten vaan. Näin minulle on kerrottu. joku voi korjata jos olen väärässä.

Pitää nimetä nuoret pelaajat Mestiksessä - ohessa lisää aiheesta:

Siirtoaika päättyy 15.2.2020. Tässä säännöt nuorten pelaajien nimeämiseen.

PELAAJASIIRROT LIIGA/JOKERIT – MESTIS – NSM 2019-2022

Pakkien depth chart:

Polasek - Kemiläinen :ambulance:
Vittasmäki - Suhonen
Blood - Ytterell
Racine - Mäntylä
Utunen - Rouhiainen

:thinking:

10 tykkäystä

Ratkaisu nelosketjun ongelmiin: pelataan yhdeksällä hyökkääjällä ja kymmenellä pakilla.

8 tykkäystä

Racinen oikea suora voi olla käytettävissä kun pakkeja riittää :smiley:

2 tykkäystä

Lainataaan tähän hyökkääjien vastaava. Kuusi täyttä ketjullista hyökkääjiä ja viisi pakkiparia löytyy rosterista nyt. Jos ei tuosta saa kasattua, niin ei sitten mistään. (Suluissa olevat eivät ole viime aikoina pelanneet Liigassa.)

1 tykkäys

Selkeästi Tappara haluaa puolustuksen olevan kova ja ilkeäkin. Sitä se onkin Racinen tulon myötä. Keväällä vastaan tulee kovia hyökkäyskalustoja ja Tappara vastaa siihen erittäin kovalla puolustuskalustolla. Toki Tapparallakin on kova hyökkäyskalusto.

Ihan hyvät lähtökohdat kevääseen, kun Garteig on myös osoittanut ainakin tähän saakka olevansa huippumaalivahti, jolla voidaan pelata mestaruudesta.

Viime kaudella Kerhon mestaruus perustui osittain vahvaan, kovaan ja uhrautuvaan pelaamiseen omalla maalilla. Siihen Tapparankin on hyvä nojata.

Tulee mielenkiintoinen kevät.

4 tykkäystä