Tappara sosiaalisessa mediassa

13 tykkäystä

Oli kuulemma vitsaillut keväällä, että voi jatkaa pelaamista jos joku Sheikki maksaa mottipäisen hinnan. Liittyi C Ronaldon siirtoon emiraatteihin.

Vastustaja näyttää olevan Ilves, joka ilmeensä perusteella ottaa surullisesti selkäänsä.

2 tykkäystä

Kyllä, nyt Sheikki soitteli että jatkatko (Ilveksessä) mutta Konna kertoo hänelle tulleensa jo kotiin.

3 tykkäystä

Tyylikkäitä videoita kyllä noi nykyiset ottelukoosteet, ei voi muuta sanoa. Ja on muuten ton koosteen lopussa ja pelissä kuutiollakin ollut “Tervetuloa viihtymään” paljon parempi, kuin se “Suomen viihdyttävintä lätkää” -kö se nyt oli.

En ota tässä kantaa Mestis-kopiointiin, koska enemmän korvaan särähtää toi lätkä. Vaikka se onkin yleinen (ehkä käytetyin) sana itse pelistä nykyään, niin kyllä Tappara pelaa mun mielestä edelleen jääkiekkoa tai kiakkoo.
Meinaan jos tässä ny muutenkin on yleisesti nykytrendinä nostaa esiin historiaa ja kotiseutuviittauksia, niin toi lätkä ja Tappara ei oo kuulunu mun mielestä koskaan yhteen eikä tuu kuulumaan, ainakaan noissa mainospostauksissa ym. virallisissa jutuissa ja julkaisuissa. Puhekieli hallissa ja sen ulkopuolella sitte erikseen.

3 tykkäystä

Meitä muualla kuin Tampereella asuvia/sieltä lähtösin olevia faneja on myös paljon, ja vierastaisin itse “kiakkoo” kirjoitusasua, joten hyvä linja mielestäni.

En itsekään ole Tampereelta mutta Pirkanmaalta kumminkin. En minä ainakaan vierasta termiä kiakko. Johtunee ehkä siitä että kun Tampere on sen verran lähellä että tuollaiset tuppaavat vähän tarttumaan myös lähialueiden asukkaiden puhetapaan?

2 tykkäystä

Joo, eikä siinä mullekaan niin suurta väliä ole. Mutta ymmärrän että miksi käytetään ns. kirjakieltä. Esim kun paikallinen murre kuuluu komeasti pelaaja tms haastattelussa, niin eihän toki sellainen häitse, se kuuluu asiaan. :+1: Mut muistutin vain että sykkii se Tappara sydän paljon muullakin. Joten somessa kieli ehkä saakin olla ilman murretta? :slightly_smiling_face:

Tekee ehkä lähestyttävämmän.

2 tykkäystä

Juu Tapparalla on paljon faneja ympäri maata ja se on hieno juttu. Näin Pirkanmaalaisena ei hirveästi osaa asettua näissä murreasioissa ulkopaikkakuntalaisen asemaan sillä täällä Pirkanmaan seudulla murteet ja puhetyylit ovat erittäin lähellä toisiaan. Mutta kenties somehommissa kirjakieli olisi se neutraalein ja sopivin ratkaisu mikä ottaa paremmin kaikki huomioon.

2 tykkäystä

Voisihan tuosta Mestis-kopioinnista ottaa opiksi ja laittaa strategian mukaan keulan pystyyn sanomalla että ”EUROOPAN VIIHDYTTÄVINTÄ KIEKKOA” (ilman kiakko-väännöstä koska murrejutut on nuorisolle ehkä vähän junttia ja heille pitää olla uskottava). Tai HOKIA kuten tamperelainen sanoisi ennemmin sen lätkän sijaan.

Nostaisi myös hyvin sen CHL-tippumisen vastareaktioksi niin että joka vuosi ei olla välttämättä Euroopan paras jengi mutta Tappara 2.0 on aina se viihdyttävin. Ja tuo viihdyttävyys/viihtyminen toki viittaa pelin lisäksi myös Euroopan moderneimpaan halliin.

1 tykkäys

Ihan hyvä ja käypä nosto, että “neutraalimpi” ilmasu tai kirjakieli palvelee ulkopaikkakuntalaisia paremmin, kuin murteet,ö.

Mutta mää näkisin asiaa myös niin, että kun kaikessa korostetaan sitä brändiä ja tamperelaisuutta, kuten “meidän seura” tai “meidän koti”, niin tollanen kiakko on mun miestä murresanana erittäin istuva sekä brändiä ja tamperelaisuutta korostava, kun Tampereelta kuitenkin ollaan, vaikka faneja onkin Hangosta Petsamoon.

Sen tykkään kuvaavan vain ja ainoastaan tota lajia, jota Tappara pelaa, itselle mieleisellä tavalla. Ja on kuvannu sieltä koulukadulta saakka (vaikka emmää siellä oo ollukkaan, mutta äidinmaidossa saanu opit sieltäkin :sweat_smile:).
Eikä tää tarkota sitä, että sitte kaiken tarttee olla jotain holipompelia tai vastaavaa.

Edit. yllä mainittu kiekkokin on ihan passeli ilmaisu. Ja neutraali.

4 tykkäystä

Laitetaan nyt tähän ketjuun tämä.

Heljanko ja Kake on aika tylyjä äijiä, ei paljon muille aikaa tällä videolla antanut.

12 tykkäystä

Oivasta tulossa materiaalia.

43 tykkäystä
18 tykkäystä

Jatkoa tähän. Onhan Tapparan touhu ottanut harppauksia ja tää idea erittäin hieno.

26 tykkäystä

Häiritsee vain tuo kirjoitusasu. Senhän pitäisi olla Millennium.

3 tykkäystä

Astunko johonkin sarkasmiansaan jos väitän toisin?

3 tykkäystä

Kyllä se kahdella n:llä on. Googlaa vaikka.

1 tykkäys

Oma pieni sisäinen kielipoliisi on kovasti samaa mieltä. Mutta toisaalta myös tuolloin se kirjoitettiin aina väärin.

Luottamani sivuston artikkelissa kumpaakin kirjoitusasua näkyy otsikoissa.

2 tykkäystä