Tappara.co (sosiaalisessa) mediassa

Laitetaan tähän ketjuun ulkopuoliset viittaukset yhteisöömme, olivat ne sitten sosiaalisessa mediassa, muilla keskustelufoorumeilla tai mediatalojen julkaisuissa. Ja ketjun pääsemme avaamaan peräti Kiekkoareenan artikkelilla:

Itse en oikein tunnistanut yhteisöämme tästä. Live-chatit ovat suosittuja, mutta eivät mielestäni palstan kova ydin. Ihmetteln kovasti miksi nimimerkit on pitänyt vielä edelleen muuttaa artikkelista, jolloin siitä tuli ainakin palstalaisen näkökulmasta omituinen. Lisäksi tuntuu, että ainakin Pukka Party on mennyt toimittajalta ohi, eli ei tunne alakulttuuriamme.

8 tykkäystä

Kunnon Alibi meininkiä, kun noi nimimerkit on muutettu.

1 tykkäys

Nämä otteluseurannat varmaan keräävät yht’aikaisesti eniten porukkaa paikalle. Mutta ovat sisällöltään vain pintaraapaisu, jotain pelillisiä huomioita niissäkin tulee esiin. Veikkaisin että toimittaja tietää tämän itsekin.

Nimimerkithän voi jokainen käydä täältä katsomassa, kun jutussa suorat lainaukset viesteistä.

Toimittaja oli valinnut oikean pelin tutkimukselleen.

2 tykkäystä

Toimittaja on toimittajatyyliin tehnyt omat johtopäätöksensä. Esim. minun kommentti Trepulle tarkoitti sitä,että että Treppu, nyt äkkiä vaihtamaan se avatar, eikä mistään juhlimisesta ollut kysymys. Erittäin omaperäisiä noitten nimimerkkien vaihto. Loukkasi tuo toimittaja Messiä pahemman kerran. Olis laittanu vaikka Pertti Alajan mielummin. :smiley:

Toimittaja ei sentään vaihtanut sinun seksuaalista suuntautumista! :grin:

Kyllä se aikalailla sama asia on, olen pahoittanut mieleni tälle medialle. :smiley:

E. Mielestäni juttu oli hyvä, ei tavanomainen.

1 tykkäys

Toimittajalla aika kärkevät väännökset tutuista nimimerkeistä. Ahdistaako @Messi (Ronaldo) tai @Treppu - B-rappu? :smiley:

4 tykkäystä

Minulla on pieni epäilys, että ko. artikkeli on meihin kohdistettu click-bait.

Toimittaja Viljaselle kuitenkin kiitos jutusta ja saamastamme huomiosta. Oletan että käyt täällä pälyilemässä reaktioita. Toivoisin lähdeviittausta linkkinä, koska kuitenkin siteeraat jäsentemme kirjoituksia. Olen ymmärtänyt tämän olevan jos ei tekijänoikeuslain, niin vähintään hyvän tavan mukaista? (korjatkaa jos olen väärässä)

2 tykkäystä

Mielestänikään ne eivät toimineet. Messistä tuli Ronaldo, Kilosta tuli Gramma ja Treppu oli yhtäkkiä B-rappu. Hieman jäi ihmeellinen maku näistä muunnoksista. En ymmärrä, miksi nimet on pitänyt muuttaa, koska kolmen sekunnin työllä “ne saa selville”, jos niissä nyt jotain selvitettävää on. Kaikki kirjoittavat muutenkin jo nimimerkin takaa. Jos kirjoittaa nimimerkillään jotain painokelvotonta, niin itsehän siitä on vastuussa.

En tiedä, mitä tästä tekstistä sanoisin. Ihan hauska idea, mutta sisältö jäi vähän valjuksi. Sukelletaan veteen, muttei kovin syvälle. Pisteet kuitenkin palstan meemien (ilmiöiden), kuten Kaksonen, reenijumi ja avatargate, esiin nostamisesta. Mielestäni pari virheellistäkin tulkintaa löytyy. Esim. omat kasvatit ei ole sylkykuppisuojassa.

Hauska lukea jonkun analyysi omasta viestistä. Kirjoitin “taidan hakee pelin jälkeen Prismasta makkaraa” ensimmäisellä erätauolla, koska ensimmäinen erä oli todella tylsä. Halusin ilmineerata tuota tylsyyttä arkipäiväisellä ajatuksella. Olin siis hallissa. Tekstissä ehdotetaan, että olisin saattanut luovuttanut. Se ei kuitenkaan pidä paikkansa.

1 tykkäys

Mainitsi seuraavaa: Nimimerkkien nimet on muutettu virtuaalisen anonymiteetin suojelemiseksi. Keskustelupalstat ovat julkista aineistoa, mutta nimimerkin identiteetti voi olla kantajalleen hyvin vahva ja tärkeä.
Varman päälle tietysti noin. Asia erikseen olisko tarpeen mennä noin varovaisesti.

Lähde oli kyllä kerrottu tekstimuotoisena : Tarkkailun kohteena on Tappara.co-keskustelupalstan Tappara-Sport-otteluseurantaketju, jossa peliä kommentoidaan suorana.
Ainakin vain internetin sivustoilla olevaan ja siellä päivittyvään materiaaliin opastetaan kertoman linkki ja milloin lainattu. Se että velvoittaako tekijänoikeuslaki näin, en tiedä.

Hyvin mielenkiintoinen juttu, en pistä ollenkaan pahaksi! Saatiin näkyvyyttä ja eikö tuo nyt ollu ihan postiviinen juttu. Me nähdään sisältä ja pitkällä kokemuksella foorumimme, kirjoittaja veti ulkopuoilisena 2,5 tunnin fiilistelyin.

Mikähän 4_TRA olisi ollu…Neljä_Tyrää :joy: :joy: :joy: :joy:

1 tykkäys

Mielestäni on hienoa, että kiekkoareena tekee juttuja myös faneista ja muista ilmiöistä jääkiekon ympärillä :thumbsup:

5 tykkäystä

4-veto…tra…traktori…VALTRA :joy:

Minunkin mielestä hyvä juttu, antaa kuvaa miten jotkut itsestäänselvyydet näyttää joskus erilaiselta ulkopuolisen silmin.

Ensin leikitään avatarilla ja sitten nimellä. Taidan mennä psykiatrin puheille.

9 tykkäystä

Neljä tyrää… Ehottomasti päivän paras juttu, jonka olen kuullut :smiley: :smiley: :smiley: kolme hymiötä

Erittäin tärkeää tämä onkin. Sitä paitsi tappara.co on saanut huomattavan vähän huomiota siihen nähden, kuinka paljon tämä palsta on monessa asiassa montaa muuta faniryhmää edellä. Veikkaisin myös, että Tapparan organisaatio hyötyy aika reippaasti tämän palstan olemassaolosta jo pelkästään markkinoinnissa ja myynnissä + siitä maineesta, jota tämä tuottaa. Ja täältähän saa ikään kuin laboratoriosta vinkkejä esim. markkinoinnin toimivuudesta yms. ja mikä parasta: IHAN ILMAISEKSI! =)

1 tykkäys

Kyllä…ja vaikka pelaajat sanovatkin etteivät lue keskustelupalstoja niin sehän ei poissulje sitä etteikö toimiston väki näitä tiirailisi.
Meinaan yks paitajuttu ei tullu mitenkään yllätyksenä toimiston henkilökunnalle…kyllä siellä on juttu aika varmasti noussu krööhmm mediavastaavan kautta vaikka esille että ny ne puuhaa tollasta :slight_smile:

Mutta tää on aina positiivista sille meidän seuralle ja on meillekin hyväksi.

Mielestäni on hienosti kirjoitettu pienestä erosta esim. Jatkoaikaan verrattuna. Kirjoittaja on ymmärtänyt tämän palstan yhden keskeisen ytimen:

Tappara.co:n toteutus, tyyli ja luonne poikkeavat hieman Jatkoajasta, Suomen suurimmasta yleisestä kiekkopalstasta. Tappara.co:ssa valvonta tapahtuu käyttäjien ja moderoijien yhteistyönä.

On siis jonkin verran tehnyt taustatutkimusta…

4 tykkäystä

Otetaan tähänkin ketjuun talteen:

9 tykkäystä

Hyvä me :blush:
Eiköhän tästä ala nillitys naapurin palstalla. Sitä odotellessa

2 tykkäystä