Tappara sosiaalisessa mediassa

En ymmärrä tätä ihmeellistä ajattelumallia.Tapparalla ei ole yleisömäärien suhteen ollut mahdollisuutta hehkutukseen. Nyt takana onnistunut kampanja, halliin saatiin huomattava määrä katsojia, tunnelmaa ja lipputuloja. Kai siitä saa hiukan nauttia, ilman että mieltä täytyy pahoittaa. Eteenpäin.

2 tykkäystä

En minäkään osaa tuota kuittailua pitää niin pahana, sillä sitä on tässä harrastettu jo pidemmän aikaa puolin toisin.

Olisin ehkä itse lähtenyt jollain tällaisella kärjellä:
"Suurin yleisömäärä Liigassa tällä kaudella (pl. paikallispelit) :fire: "

Enkä menetä yöuniani sen takia, jos siihen Ilves heittää jonkun vastakuitin. :grin:

1 tykkäys

Se oli hyvä yleisömäärä, mutta ei Tapparan yleisömäärillä kauheasti ole kyl muille varaa kuittailla. Nyt oli onnistunut kampanja mut ei tässä henkseleitä liikaa kannata paukutella.

1 tykkäys

Mäkin liityn vastavirtaan uivien matkaan. En ymmärrä, mikä vika tässä on. Faneilla on jokaisella vähän omat odotukset siitä, millaista Tapparan toiminnan esim. somessa pitää olla, joten joka kerta syntyy paljon mielipiteitä suuntaan ja toiseen.

Yleisömääristä on naristu ympäri medioita koko alkukausi - ja sitten kun ryhdytään kampanjan voimin toimiin ja saadaan hyvä yleisömäärä semmoseen peliin, jossa ei edes ole kauden top 5 vastustaja, niin sekin on omaan makuun turhan monen mielestä väärin sammutettu tulipalo.

Vähän semmosta karkailua taas ilmassa - fokus ei välttämättä oo oikeissa asioissa. Tapparaa seurataan niin suurella sydämellä, että jokainen asia pengotaan negatiivisen kautta kuitenkin. Ei saa jakaa ilmaislippuja, ei saa olla kampanjoita ja joka ilta pitäs olla halli täynnä. Ei kovin realistista, mutta nyt mennään näillä.

25 tykkäystä

Lisää löylyä sillon kuin kiuas on kuuma. Mopolla saa keulia!

4 tykkäystä

@peterra arvostan sun perehtyneitä kirjoituksia, mutta en ihan saa kiinni, mistä / miksi kritisoit tässä. Some-arvostelun suhteen ymmärrän kyllä vastavirtaan uimisen ja turhautumisen siihen, että tuosta tweetistä ei pidetty. Mää en tykännyt, mutta ymmärrän, että sitä pidetään myös hyvänä.

”Ilmaislippujen” jakamista tällä foorumilla ei ymmärtääkseni ole kritisoitu vaan asia on ymmärretty niin kuin se on: loistavana markkinointityönä yhteistyökumppanin kanssa, joka maksoi jokaisesta piletistä. Muakin ärsyttää välillä, että tällä foorumilla ollaan toisinaan ylikriittisiä, mutta tätä tempausta on palstalla nähdäkseni kehuttu lähes poikkeuksetta maasta taivaisiin, ja ihan syystä.

Mutta joo, alkaa mennä jo sen verran ohi aiheen, että jääköön tämä tähän. Nautitaan ny rakkaan seuramme loistavasta duunista niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin.

1 tykkäys

Kritisoin yleisesti asenneilmapiiriä Tapparan ympärillä. Jokaisella on markkinoinnista, somesta jne. mielipide, joka on yleensä varsin voimakas. Yksi twiitti on vain jäävuoren huippu, mutta välillä tuntuu, että jokainen pienikin asia, josta voidaan antaa rapaa, kyllä löydetään. Pitää olla aktiivinen, mutta kuitenkin tietyistä asioista ei pitäisi sanoa mitään. Pitäisi olla paras, muttei saisi vertailla kehenkään toiseen.

On ihan okei, että Tapparan ympärillä on keskustelua, mutta välillä toivoisi, että se keskustelu niin joukkueen kuin organisaation ympärillä olisi hieman enemmän rakentavaa. Otettaisiin ensin vaikka ilo irti siitä, että someen on saatu ryhtiä ja aktiivisuutta. Eikös juuri sitä pyydetty? Sitten kun on ryhtiä ja aktiivisuutta niin aletaan etsiä virheitä, väärin tehtyjä jne.

Joskus voisi Tapparankin kohdalla olla sellainen lempeämpi lähestymistapa organisaation tekemisiin. Ei aina etsittäisi sitä, mikä on mennyt väärin, vaan kiinnitettäisiin huomiota siihen, missä on menty eteenpäin. Yleensä ne kommentit eivät täällä palstalla loista.

20 tykkäystä

Itse tapahtumahan oli menestys moneltakin kantilta katsottuna ja sitä saa nostaakin tapetille, mutta itse annan kritiikkiä tyylille, jolla se hoidettiin.

Oppia ja matka jatkuu!

Olen kanssasi samaa mieltä ja ihan samaa toivon itsekin. Ja koitan pitää varani, etten keskity (vain) kritisoimiseen vaan myös (ja ennen kaikkea) rakentavaan, positiiviseen palautteeseen. Se, millaista ilmapiiriä täällä luomme ja pidämme yllä, on myös osa Tappara-yhteisön olemusta ja brändiä. Hyvä siis, kun nostat pointin esiin!

MUTTA, tämän kyseisin kampanjan suhteen palsta on ollut erittäin kannustava Tapparan suuntaan ja kehuja satelee. Eli kehutaan nyt palstankin positiivista spirittiä, kun aihetta on. Sitä ei kriittinen huomio yhden twiitin suhteen muuta mielestäni miksikään.

1 tykkäys

Alkaa olemaan ajat aika normaalit, vaikka pientä hässäkkää maailmassa siellä sun täällä, kun tuollaisesta pienestä oman rinnan röyhistelystä jaksetaan jollain tavalla suivaantua.

3 tykkäystä

Pientä tai isoa, mutta kun sitä tehdään julkisesti isoille määrille ihmisiä niin kyllä se tyyli on tärkeä. Itse annan palautetta, kun en pitänyt tyylistä. Palautteesta ei tarvi eikä kannate ottaa itseensä.

Jokainen ottaa twiitin, kuten sen näkee, tai haluaa nähdä. Minun silmiin se oli tyylitön, enkä toivo moisille jatkoa.

1 tykkäys

Ja Linnanahde kommentoinut :no_mouth:

3 tykkäystä

Ko. päivitys oli puhdas provo/trollaus – viestissä pyydetään vastaamaan, jos on tällä viikolla yli 11k katsojaa → Twiittiin vastaaminen on estetty. Monellako joukkueella edes on >11.000 katsomokapasiteetti? (Aivan, vain Ilveksellä, jos stadionit jätetään pois)

Some on nykyään yhtä provoa ja trollausta, koska algoritmit palkitsevat siitä. Minä uin vastavirtaan, enkä toivo Tapparan käyttävän tuota lähestymistapaa.

22 tykkäystä

Mielestäni aika hölmö rehvastelutwiitti, jos 3500-4000 asiakasta ei ole maksanut lipustaan mitään, vaan pääsee sinne ilmaiseksi. Käytännössähän tuo oli piikki Ilvekselle ja aiheuttaa vain lisää turhaa vastakkainasettelua fanikunnassa. Tyylitaju tuntui tästä puuttuvan.

Itse tapahtumalla tai lippujen tarjoamisella en siis näe ongelmaa, vaan se oli hemmetin positiivinen juttu. Toivoisin samaa Ilveksen puolelta. Tapahtumaa olisi voinut hehkuttaa enemmän positiivisuuden kautta, vaikka hehkuttaen muksujen kannustusta tai osallistumista.

3 tykkäystä

Muista kuitenkin se, että yksi asiakas on maksanut noista lipusta, tarkkaa määrää tuskin saamme koskaan tietää.

2 tykkäystä

Onko Tappara nyt kahdesti koittanut kärkkäästi kuittailla muille – mestaruuden jlk poistettiin twiitti ja nyt tämä? Ei oikein osu nämä :smiley:

Eiköhän Ilves tänään twiittaa jotain tyylilllä 8000 maksanutta asiakasta tmv ja korosta sitä että ei ole jaetuilla lipuilla saavutettu määrä :smiley: Tai niin minä kuittaisin jos olisin naapuri.
Noh, tekevälle sattuu ja pääasia että testaillaan ja kokeillaan. Eteenpäin!

3 tykkäystä

Pieni kevennys, tässä on ihan hauskaa somepelleilyä Nikon ja Tapparan välillä. Avatkaa toi twiitti ja siitä lähtekää scrollaileen vastauksia.

6 tykkäystä

Twiittejä kirjoittavat ihmiset ja ihmisillä on taipumusta silloin tällöin pieniin ylilyönteihin / virheisiin / ei niin onnistuneisiin suorituksiin. Mennään eteenpäin.

9 tykkäystä

Eiköhän tuo twiitti mene huumorin piikkiin. Tietysti huumori on vaikea laji, varsinkin somessa. Aina löytyy joku Aki, jota ei naurata.

Some elää hetkessä ja huomenna on uusi twiitti.

2 tykkäystä