Kuten tuonne toiseen ketjuun kirjoitin: Saravon paidanjäädytys olisi luokkaa “Kölli”. Sillä kosiskeltaisiin vain nuoremman polven kannattajia. Mutta isossa perspektiivissä ei vain riitä. Hall of Fameen ehdottomasti kun se aika tulee.
Oma mielipide on kyllä että Laksola olis linjassa ehdottomasti seuraavia.
Mun mielestä Saravo on vähän yliarvostettu fanien keskuudessa, aivan mahtava taistelija ja uran parhaimmat vuodet oli todella vahvoja. Mutta tavallaan miehestä tuli nk. kulttipelaaja viimeisinä vuosina, sitä ennen sai jopa runsaasti kritiikkiä.
Toki kyseessä Lökin kohdalla on oma suosikkipelaaja, ja tarkotus ei ole väheksyä esim Saravoa. Mutta Laksola oli yksi Tapparan ehdottomista kasvoista sekä pelillisistä johtohahmoista loppuun saakka.
Toiv en saa vihaa niskoilleni. Litmasta täytyy sanoa että mä en oo koskaan hänen pelejä nähnyt. Tämä oli mielipiteeni
Mestaruuksien määrän ei tarvitse olla este, jos pelaaja on muuten merkittävä ja tehnyt pitkän uran seurassa. (Kärppien Kiimalaiselta ja Ruotsalaiselta löytyy vain yksi mestaruus.)
http://www.tappara.fi/liiga/tapparan-pisteporssi-1942-2018/
Kyllä se siinä kohtaa on este, kun edelläsi on tehoissa monta pelaajaa ja näillä on vielä useampi mestaruus. “Nykyisistä” tapparalaisista on paha lähteä numeroita jäädyttelemään ennen kuin kaikki aikaisemmat sen ansaitsevat pelaajat ovat saaneet numeronsa hallin kattoon.
Ei nuo mestaruuksien määrät Tapparassakaan ole kriteerinä. Mutta pitkä ura seurassa ja kansainväliset edustustehtävät taisi olla.
Mun mielestä Saravo on vähän yliarvostettu fanien keskuudessa, aivan mahtava taistelija ja uran parhaimmat vuodet oli todella vahvoja. Mutta tavallaan miehestä tuli nk. kulttipelaaja viimeisinä vuosina, sitä ennen sai jopa runsaasti kritiikkiä.
Olen samaa mieltä. Etenkin tuo viimeinen lause. Homma karkasi lapasesta parin viimeisen kauden aikana. Sitä ennen Peksin status ei ollut sitä mitä se on tänä päivänä. Hype lähti siitä yhdestä vedonlyönnistä ja tatuoinnista ![]()
Kyllähän Tappara on ollut kovin nuuka pelipaitojen jäädyttämisessä. Tapparalla on niin pitkä ja ennen kaikkea menestyksekäs historia, että jos ruvettaisiin vain mestaruuksien lukumäärää katselemaan, niin paitoja saisi riippua katossa kymmenkunta. Alkula, Porvari, Jarkko ja Ojanen kaikilla 3 mestaruutta, mutta silti se on selvää, että ainostaan yksi noista kuuluu kattoon, vaikka kaikki ovatkin upean uran tehneet. Jäädyttämiskriteerit ovat aika korkeat, menestystä seurassa, uraa maajoukkueessa ja tietysti seurauskollisuutta. Toisaalta se on hyvä niin erottuu ne parhaat parhaista.
Suhteutettuna muihin pitkän historian omaaviin seuroihin, on Tapparan jäädytyspolitiikka ollut myös vähän erilainen. Jos vertaa esimerkiksi Ilvekseen, niin aivan yhtä hyvin #21 Jarkko voisi olla katossa. Jarkon ja Peltosen urat ovat myös hyvin samanlaiset, aikansa tehokkaimpia pelaajia. Väheksymättä yhtään Jorma Peltosen uraa, on se kuitenkin minusta outoa, että pelaajan paita, jolla on 2 muuta seuraa Ilveksen lisäksi roikkuu hallin katossa, kun ei ole edes uransa jälkeen tehnyt Ilveksessä merkittävää uraa urheilullisella tai taloudellisella puolella.
HIFK:olla paitoja nyt roikkuu katossa enemmän kuin viirejä. Enkä tiedä sitten, että olisiko Tappara nostanut dopingista kärähtäneen pelaajan paidan kattoon? Kuhdan paidan jäädyttäminen on myös vähän siinä ja siinä. Ihan komean uran teki ja oli uskollinen logolle, mutta riittääkö silti kattoon asti…
TPS:n Tammelin vaikuttaa myös enempi vähempi tavalliselta kotimaan jyrältä ja vyöllä “vain” yksi mestaruus. Juhani Wahlstenkin vaikuttaa aika tavalliselta pelimannilta. Vain 7 kautta TPS:ssä ja 2 muuta seuraa Suomessa SM-tasolla, pelaajanakin ainoa mestaruus on Ilves-paidassa, eikä mainittavia urotekoja valmentajaurralla logon eteen.
Tuossa pientä otantaa, mutta tutustuttuani tässä enemmän muiden seurojen jäädytettyjen pelinumeroiden kantajiin, niin kyllä tuonne Tapparan rivistöön on aika kovat kriteerit. Toki havainnot perustuvat vain erilaisiin lähteisiin ja tilastoihin, kun oman iän vuoksi on aika harvaa näistä pelureista nähnyt jäällä.
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tappara-aiheiset Wikipedia-artikkelit
Kuinkahan monessa joukkueessa olisi näillä näytöillä [Kuuselan] paita jo matkalla kattoon? Nyt ei taida kuitenkaan ihan vielä riittää kattopaikkaan.
Mode-edit: lisätty [pelaajan nimi] siirron yhteydessä
Vielä on ainakin vuoteen 2023 saakka aikaa tehdä urotöitä.
Komea saavutus kyllä Krisseltä. Näki heti ensi hetkestä, että on jätkällä periksiantamaton luonne. Hattua ylös.
Ja oot nähny aika pitkältä Krissen toimintaa. Oot kyllä ihan oikeessa.
Toivottavasti Kuuselan paita ei nouse hallin kattoon. Olen sitä mieltä, että kymmenen kautta 3 muussa liigajoukkueessa on liikaa, että paita nousisi kattoon. Toisaalta Kuusela on täysin poikkeuksellinen pelaaja, ja junnuvuosiakin on Tapparassa takana, mutta itse en syty ajatukselle, että 3 muussa liigajoukkueessa 10 kautta pelanneen pelaajan paita on katossa.
Kyllä itse haluan Kuuselan paidan kattoon. Mies jo pentuna Tapparassa ja sattuneista syistä muuaalle, mutta kun pääsi Tapparaan niin Tapparassa oltu paitsi pientä Venäjällä käyntiä lukuunottamatta. Kuusela voittaa vielä Tapparassa +2 mestaruutta. SOT.
Tapparan kaikki jäädytetyt paidat ovat pelanneet koko uransa Tapparassa, ja itse tykkään siitä ja toivon, että linja jatkuu.
Ymmärrän kyllä kantasi ja kunnioitan sitä, mutta itse taas pidän Kuuselan saavutusta jo Tapparassa niin kovana, että tota käytäntöä voisi muuttaa koska maailmakin muuttuu. Ja jos luoja suo niin Kuusela pelaa Tapparassa vielä vajaat 4 kautta vähintään.
Niin jos Kuusela tosiaan pelaa vuoteen 2023, niin saattaa olla, että omakin kanta muuttuu, riippuu toki miten kaudet menevät, mutta jos vaikka 1 kannu kapteenina, niin ei enää kaukana olla.
Aika näyttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta tällä hetkellä tilanne on se, että jos Kuuselan paita nousee kattoon, niin sinne saa nousta aika monta muutakin. Toki jos saavutuksia tulee pitkälle ensi vuosikymmenellekin, niin sitten.
Tämän hetken aktiivipelaajista näen mahdollisuudet saada paidan kattoon seuraavilla: Jukka Peltola, Henrik Haapala, Dominik Hrachovina, (Aleksander Barkov, Patrik Laine), Anton Levtchi, junnuja. Sitten tulee Kuusela, Jan-Mikael Järvinen (jos palaa per heti Tapparaan ja on 50 pisteen mies) ja sitten lyökin tyhjää. Toki ei se voi niinkään olla, että 80-luvulta pitäisi jäädyttää puolet pelaajista, että digiaikana voitaisiin yltää samaan.
Olen niin sanattoman paljon kanssasi eri mieltä, että en edes kirjoita asiasta mitään. Kyllä Kuusela tuon joukon ensimmäisten joukossa on ansainnut paitansa kattoon.
En halua olla ilon pilaaja, enkä pistä hanttiin vaikka paita kattoon hinataan, mutta Kuuselalla on vajaa 600 ottelua muissa liigaseuroissa joten en tiä voiko hinata.
Ei mitään väliä - ei kerta kaikkiaan mitään.