Tapparan kapteenisto kaudella 2024-25

Katselin, että tätä ketjua on aijemminkin avattu näin etupeltoon niin pistetään nyt auki.

Syy miksi juuri nyt niin tuo Liigan julkaisema haastattelu Aapeli Räsäsestä

sai ajatukseni Tapparan ensikauden kapteenistosta liikkeelle. Lusikkamies sanoi hienosti

Tällänen jätkä olisi unelma kaptenistoon ja mahdollisesti sinne päätyykin, kerta KalPassa on A:ta kantanut.

Otto Rauhala taitaa olla ns no brainer C:n kantajaksi. Mutta mites A:t? Tappara tykkää niitä nimetä 3. Tässä oma rivi toitaiseks:

A: Aapeli Räsänen: oma kasvatti, ja on toiminut johtavassa roolissa hienosti KalPassa

A: Otto Leskinen. Todella, todella kypsä peluri ja puolustuksen johtaja.

A: Tähän pyörittelin Vellua, Tanusta ja Tuulolaa. Vellu on kokenut voittaja, Tanus monivuotinen edelleen kasava luottopeluri ja Tuulola pukukopin viihdyttäjä numero 1.

Antaa keskustelun käydä.

1 tykkäys

Jos Savinainen haluaisi A-kirjaimen paitaansa niin vahva usko että hänelle olisi se ommeltu paitaan jo aiemminkin.
Näin ollen oma veikkaus on Tanus ja/tai Tuulola.

Rauhalan Oton C ei ole pelkästään ommeltu paitaan vaan hakattu myös kiveen tai natsagate on taas valmis.

10 tykkäystä

Tätä oon itekki miettinyt ja tykkään et Vellu on tavallaan oma luonnovoima joka ei mitään kirjaimia tarvi. Hän on vain Vellu. Kävelevä Kanada-Malja

22 tykkäystä

Tää onkin mielenkiintoinen valinta. Paljon hyviä vaihtoehtoja varakapuiksi. Oma veikkaus:

C Rauhala
A Räsänen
A Tuulola
A Tanus

Lisänumerot: Leskinen, Somppi, Savinainen, Puhakka, Mattila

5 tykkäystä

Mä mietin tota Tuulolaa, että kun hän on vähän tuollainen “luonnon lapsi” ja ilopilleri koppipelaaja niin muuttaisiko kapteeniston jäsenyys sitä suuntaan tai toiseen?

1 tykkäys

Kirjoitin jo menneellä kaudella ketjuunsa ettei tinkimättömän luomumiehen peliä kannata sekoittaa ylimääräisillä.

Osa ihmisistä ilmeisesti luulee, että pelaajat kilpailevat noista kirjaimista rinnassa. Juuei.

2 tykkäystä

Mahdollisesti huonoon suuntaan. Luonnonlapset luonnonlapsina.

2 tykkäystä

Niin… Ja kuten ylhäällä todettua Vellu tuskin moista kaipaa tai haluaa. Haittaa tuskin tuolle taistelijalle sitä olisi. Oli kuitenkin korvaamana varakapteenina kun Rauhala ja Kemiläinen oli out.

Laitamp siis rivini:
C: Otto Rauhala
A: Aapeli Räsänen
A: Otto Leskinen
A: Kristian Tanus.

Extra: mietin, että kerta Camper oli viimekaudella kapteeniston ulkomaalaisedustus, että meinataanko sellainen tänäkin vuonna valita. Jos joku niin kuka? Itse heittäisin tähän Brickleyn. Nick toki talon tutuin ulkkari, mutta ei välttis niin johtaja.

1 tykkäys

Oletteko jättämässä Vellua ulkopuolelle? Kyllä Savinaiselle A kuuluu rintaan.

@BlueOval taisi meinata ettei Vellu itse moista halua. Eikä tarvi.

3 tykkäystä

Hieman itsekin joukkuepallopelejä pelanneena ajattelisin, että joukkuehengen kannalta on parhautta, jos nämä “luonnonlapset ja kujeilijat” eivät ole kapteenistossa, vaan kapteenisto juurikin heitä hieman hillitsee ja paimentaa pilke silmäkulmassa. Ovat tärkeä osa kokonaisuutta ilman kirjaimia paidassa.

Rauhalalta ei kukaan, ei edes joulupukki, vie natsoja, ellei hän itse halua välttämättä niistä luopua.

C=Rauhala
A=Leskinen + 2 seuraavista: Räsänen/Puhakka/Tanus

1 tykkäys

Eiköhän taas yksi ulkomaalainen ole yksi A. Brickley on mun veikkaus. Räsänen ja Mattila suomalaisista.

Voi olla, mutta tarvetta moiseen ainakaan kielimuurin madaltamiseksi ei enää ole. Koppikielenä on ollut jo vuoden englanti ja sujuvasti englantia puhuvia suomalaisia löytyy joukkueesta riittävästi Räsäsen, Mattilan ja Leskisen johdolla. Varmaan monia muitakin.

Varmasti. Mutta johtava pelaaja voi olla ilman kirjaimiakin. Jollekin nuoremmalle voisi luoda sopivan boostin, jota Vellu tuskin tässä kohtaa enää tarvitsee

1 tykkäys

Mutta nimenomaan viimekaudella Grönborin tultua otti hän nyt ainakin yhdeksi kaudeksi tämän ulkomaalaisedutajan kapteenistoon.

En ole puhunut mistään kielimuurista, laatupelaaja joka on isossa roolissa. Enää ei ole Vittamattia tms. Tuulola voi olla myös, jos hänen tyyli siihen sopii. Kopin sisässä tiedetään paremmin.

Joku pakki siellä tulee olemaan, on VEIKKAUKSENI.

En tiedä onko sattumaa, mutta 3/4 Grönborgin kausista Zurihissä niin kapteenistossa oli 1 ei Svetsiläinen. Voi olla ihan Grönborgin valmennuskirjan peruskäytäntö tämä ulkomaalaisedustaja kapteenistossa.

1 tykkäys

Ja kyllähän ulkkarit on lähtökohtaisesti avainpelaajia, joten myös luotto varakapteeniksi on ihan perusteltua.

Petteri Puhakalle A rintaan!

3 tykkäystä

C Rauhala
A Räsänen
A Puhakka
A Mattila/Tanus

Aikas pirun kova kapteenisto. Johtajuutta ja nimenomaan logolle pelaavia jätkiä.

1 tykkäys