Tapparan kapteenisto kaudella 2019-20

Tämän spekuloinnin voisi varmaan myös avata. Mietin että olisiko Ben Bloodilla jo kirjainta rinnassa ensi kaudella? Tämän kauden kapteenistolla tosin kaikilla sopimus ensi kaudesta. Mutta mielelläni näkisin Bloodin kapteenistossa.

Paljon vaikuttaa tietysti mikä on Mäntylän rooli ensi kauden kokoonpanossa. Ja jos Peltola palaa niin ottaako hän C:n rintaan. Itse uskon että Peltola ei ole vielä palaamassa ja Mäntylän rooli on 7. pakki. Ja mä olen sitä mieltä että kapteeniston pelillinen rooli pitää olla myös suuri. Mäntylä varmasti pidetty henkilö ja hyvä johtaja kopissa ja reeneissä, mutta jos pelaa pienessä roolissa niin kirjaimen ansaitsee joku toinen.

Ollaanko Tapparassa muuten ikinä otettu kirjainta pois keneltäkään kauden jälkeen?

Oma veikkaus kapteenistosta:

C: Kuusela
A: Vittasmäki
A: J-M Järvinen
A: Blood

2 tykkäystä

Oma mielipide: Kapteenilla pitää olla iso rooli myös pelillisesti. Muuten on vaarana ns. Mark Messier -syndrooma — iso persoona piti Vancouverissa kovaa jöötä kopissa, mutta kentällä ei tapahtunut vastaavasti.

2 tykkäystä

Joten kukapa olisikaan ollut sopivampi pelaaja Leadership awardin nimeksi?

Väittäisin, ettei kirjaimia vaihdella, mikäli kaikki nykyiset todella jatkavat.

Kaikella kunnioituksella ja toveruuden hengessä sanoisin että kapteeni-asioita ei kopin ulkopuolisten ihmisten paljon kannata spekuloida. Tietomäärä ei vaan riitä.

5 tykkäystä

Messier on kurgo ja legenda Oilersissa ja Rangersissa, mutta Vancouverissa hänelle buuataan.

1 tykkäys

En uskalla sanoa kovinkaan paljoa, jottei minua lopullisesti lynkata täällä.

Minua ei haittaisi nähdä A-kirjainta Bloodin pelipaidassa.

1 tykkäys

C: Kuusela
A: Kontiola
A: Mäntylä
A: Vittasmäki

Ei varma tieto.

3 tykkäystä

Nyt, kun tiedämme, keitä joukkueeseen kuuluu ensi kaudella ihan oikeasti niin mitenkäs nää kapteenistojutut nyt menee? Kapteeni lienee selvä kuitenkin:

C: Kuusela
A: Veli-Matti Vittasmäki
A: Mäntylä

Mikäli myös hyökkäyksestä halutaan varakapteeni JMJ:n tilalle niin valinta ei ainakaan itselleni olekaan enää kovin helppo - puolustajista toki kolmanneksi voidaan tyrkyttää Bloodia.

Hyökkääjistöstä varteenotettavia vaihtoehtoja ovat minusta ainoastaan Jasu, Karjalainen ja Rauhala.

1 tykkäys

Minusta hyökkääjistössä myös Ojamäki on varteenotettava vaihtoehto. Ennemmin kuin Rauhala tai Karjalainen.

1 tykkäys

Näinköhän? Minä en antaisi Ojamäelle A:ta, mutta onneksi minä en päätä :slight_smile:

1 tykkäys

Voisiko ajatella ulkomaalaisille annettavan A.ta rintaan?

Rauhala on ollut kapteeni junioreissa. Potentiaalinen vaihtoehto ainakin perimään JMJ natsat.

Eiköhän tuo ensi viikolla selviä.

Omat valinnat kapteenistoon:
C Kuusela
A Mäntylä
A Vittasmäki
A Jasu

1 tykkäys

Tämän ostan helposti.

Eipä puolustajista taida löytyä kuin kaksi vaihtoehtoa?
BB ja Kemiläinen.

Millä perustelet että Ojis menee Oton ohi?
Ping @peterra

Jos ei Otto saa natsoja ja ne täytyy antaa jollekin hyökkääjälle niin itse harkitsisin Jasua.

2 tykkäystä

C: Kuusela
A: Vittasmäki
A: Mäntylä

C: Kuusela
A: Vittasmäki
A: Rauhala

Kaks ekaa lienee ihan selviöitä, kun kantoivat kirjaimia jo viime kaudella, ja kolmannen valkkasin ihan fiilispohjalta ohi mm. Mäntylän.

1 tykkäys

Minusta ei sinänsä ole mitään merkitystä, onko kapteenistossa jäsenisiä 3 vai 4 kpl. En ole hirveästi asiaan perehtynyt, mutta Tapparassa on nyt useamman kauden ollut neljä kappaletta jäseniä, vai oonko ihan väärässä? Yritetään muistella vähän tätä Rautakorpi-Tapola aikakautta:

2012-2013:
C: Tuukka Mäntylä
A: Markus Kankaanperä
A: Ville Nieminen

= 3 kpl

2013-2014:
C: Ville Nieminen
A: Markus Kankaanperä
A: Josh Green
A: Pasi Puistola

= 4 kpl

2014-2015:
C: Jukka Peltola
A: Tuukka Mäntylä (poistui kesken kauden!)
A: Josh Green (korvasi Mäntylän kapteenistossa)
A: Markus Kankaanperä
A: Jan-Mikael Järvinen

= 4 kpl

2015-2016:
C: Jukka Peltola
A: Markus Kankaanperä
A: Jan-Mikael Järvinen
A: Kristian Kuusela

= 4 kpl

2016-2017:
C: Jukka Peltola
A: Jan-Mikael Järvinen
A: Pekka Saravo
A: Veli-Matti Savinainen
A: Jani Lajunen

= 5 kpl

2017-2018:
C: Jukka Peltola
A: Kristian Kuusela
A: Veli-Matti Vittasmäki

Huom! Eliteprospects EI listaa JMJ:tä osaksi kapteenistoa, vaikka mielestäni oli se neljäs (?)
= 3 kpl

2018-2019:
C: Kristian Kuusela
A: Jan-Mikael Järvinen
A: Veli-Matti Vittasmäki
A: Tuukka Mäntylä

= 4 kpl

2 tykkäystä

Toivottavasti mennään ensi kausikin kolmella varakapteenilla.

1 tykkäys

Kyllähä Kuusela on ainoo vaihtoehto kapteeniks. A vois mennä rintaa kyl Vittasmäelle, Kemiläiselle ja vaikka jopa Karjalaiselle. :thinking::muscle:

Jos löytyy kolme selkeetä vaihtoehtoa niin mikä ettei, mutta jos ei niin menisin kahella. Valmentajana tai kuka ne sitten päättääkään niin ainakin menisin näin että antaisin kapteenin vastuut sellaisille joihin pystyn luottamaan täysin ja ovat kapteenin edellyttämällä tasolla. Jos kolme on valittu vara kapteeneiksi niin siinä on jo neljä pelaajaa kapteenistossa joka on jo aika iso osa pelaajistoa. Että rupeaako loput ajattelemaan etteivät kuulu luottopelaajiin tai heitä ei arvosteta jos kapteenistoon on valittu pelaajia heikoin perustein.
Joten vähempi mutta laadukas voi olla parempi jos ei ole todellisia vaihtoehtoja.

Oma villi veikkaus:

C Kuusela
A Vittasmäki
A Mäntylä
A Morley