Kenestä Kapteeni Jukka Peltolan jälkeen?

Kovasti liikkuu huhuja Jukka Peltolan lähdöstä KHL:n, tosin mitään varmaa tietoa asiasta ei ole joten jätetään nyt “2018-19” kausimaininta otsikosta pois.

Mutta niin, jos nyt käy niin että Jukka lähtee ulkomaille, niin kenen pelaajan rintaan se C ommellaan? Mun mielestä Kuusela olis realistinen vaihtoehto, mutta joku tiesi kertoa että Kuusela on sanonut ettei haluaisi kapteenin vastuuta. Jan-Mikael Järvinen on ollut varakapteenina lähivuosina ja on muutenkin iso osa Tapparan finaaliputken aikaista runkoa, olisiko Miksasta kapteeniks? Vittasmäkikin olisi potentiaalinen vaihtoehto, mutta toisaalta itse toivoisin kapteenille hieman pitempää Tappara-taustaa.

Tämä nyt on vaan tämmöstä spekulointia kun ei vielä tiedetä edes ens kauden joukkuetta, mutta jollainhan tätä tyhjiötä pitää ruveta täyttämään kun kauden päättymisestä on jo niin pitkä aika. :smiley:

Lisätääs tähän äänestyskin, kiitti vinkistä @Ckulma. Eli kenestä Tapparan seuraava kapteeni?

  • Kristian Kuusela
  • Jan-Mikael Järvinen
  • Veli-Matti Vittasmäki
  • Otto Rauhala
  • Joku muu, kuka?

0 voters

1 tykkäys

Oisko äänestyksen paikka :smiley: Ite en toki osaa tehdä sellaista, ainakaan tällä kännykällä

1 tykkäys

Mikäli Peltola lähtee ja Miksa jää niin toivon Miksan saavan C:n rintaan. Tuon kaltainen luottamus voisi antaa Miksalle sen boostin nousta vielä napsun seuraavalle tasolle ja väitän, että se taso olisi päätä huimaavaa menoa. Muutenkin pitkä Tappara tausta, treeni motivaatio kultaa yms. settejä. Toki tästäkin asiasta päättää ihmiset jotka paremmin tuntevat kopin ja pelaajat.

2 tykkäystä

Vedetään Jugin kunniaks kausi ilman kapteenia…

5 tykkäystä

Rauhalan Otolle joku kokenut kehäkettu sparraamaan vielä vuodeksi, ja sitten on el Capitano vol.2 valmis.

Toki voidaan ottaa jotain kopissamöyhöäjiä kapteeniksi. En vain näe syytä, miksi Tappara vaihtaisi hyväksi todettua, esimerkin kautta joukkuetta johtavan pelaajan taktiikkaa.

8 tykkäystä

C Kristian Kuusela pitkän linjan Tapparalaisena, mikäli vain itse on suostuvainen hommaan. Miksalla on kova rooli ollut joukkueessa vuosia harjoitusklinikkojen vetämisineen ynnä muineen, on arvostettu tekijä joukkueen sisällä ja fanien keskuudessa, muttei ehkä nauti “tuomareiden ja vastustajien arvostusta” jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Otto Rauhalan pelaajapolku kulkee mielestäni samoja linjoja kuin Jugilla, ehkäpä tulevaisuudessa myös tuon kapteenivastuun osalta (en tosin Odea tunne, enkä tiedä hänen persoonastaan kovinkaan paljon, mutta näin toivoisin asioiden kehittyvän).

4 tykkäystä

Lisäsin äänestyksen alotusviestiin.

1 tykkäys

Tuukka Mäntylä, mikäli tulee takaisin.

20 tykkäystä

Kyllähän Krisu ois oiva valinta kapteeniks. Mäntylä ois toinen mahdollisuus jos tulee ensi kaudeksi, mutta kyllähän Krisse sen C:n on rintaan ansainnut. :thumbsup:

1 tykkäys

Mulla ois idea, annetaan pelaajien äänestää kapteeni ens kaudelle!

4 tykkäystä

Itse haluaisin C:n rintaan Otolle nimen omaan sen takia, että tarina Jugin kanssa on hyvin samanlainen. Nelosketjun rouhijasta on pikku hiljaa puhkeamassa omassa roolissaan Liigan eliittiä oleva sentteri, jolla taitaa olla Tappara taustaa 6-vuotiaasta alkaen. Ei muuta kuin viestikapula Otolle ja hurmamaan kiekkoväki Siperiaan!

3 tykkäystä

Saattaa myös olla että kapteeni on joku muu. Toki nuokin hyviä olisivat.

2 tykkäystä

Eiköhän se näin mene. Siellä kopissa kuitenkin parhaiten tiedetään, kuka siihen hommaan on juuri se oikea!

3 tykkäystä

Niin hieno ihminen kun JMJ onkin, mut ei mielestäni oo kapteeni ainesta. #71 näen itse enemmän ainesta sellaseen rooliin.

No eihän me sitä täällä päätetä mutta en näe syytä miksei asiasta vois keskustella täälläkin.

3 tykkäystä

Mites se on Tapparassa ollut tapana, äänestävätkö pelaajat vai valitseeko valmennus?

En mä sillä. Kunhan olin mukahauska. JM Järvinen tai Kuuselahan se todennäköisesti on.

Kelläs C on ollut rinnassa kun Jugi on ollut pois? Jotain saattanee kertoa järjestyksestä, Toki eri asia hoitaa virkaa yhden peli kuin koko kauden.

1 tykkäys

Jos Jugi jatkaa niin ei tarvitse keskustella kuka on tämän laivan Kapu.

Jos Jugi lähtee ja Krisse suostuu ottamaan C:n rintaansa, niin siinä uusi kapteeni.

Jos Krisse ei halua kapteenin viittaa, sovitellaan se sitten Miksan hartioille.

Jos Jugi lähtee ja Mäntylä palaa niin Mäntylä ehdottomasti kapteeniksi. Pitkän linjan tapparalainen ja Mäntylä on todistanut pystyvänsä kantamaan kapteenin virkaa. Jugihan puhui miten koki kapteenin viran alkuaikoina painolastiksi, joten voisi olla että Krisse ja Miksa saattaisivat kokea samoin.

4 tykkäystä

Toivottavasti joku paluumuuttaja, vaikka Mäntylä, ehkä jopa Enlund? En tiedä.