Larmia on turha sotkea mitenkään tämän kauden maalivahtipeluutukseen. Larmi itse mainitsi jo hyvissä ajoin, että tähtäin on NHL ja se piti.
Veikkauksen sivujen mukaan Heljanko olisi maalilla tänään. Garteig on edelleen villi kortti, sillä ne muutamat pelit mitä olen nähnyt, niin niiden perusteella ei voi vielä sanoa mitään. Muutama urheiluruututorjunta ja muuutama imaisu vastapainoksi… toki penkiltä on paha näyttää.
Vaikeaa sanoo että kuinka nykyään jenkeissä paiskitaan kesällä duunia mutta hieman tullut mieleen että olisikohan garteig pikkaisen kesäterässä ainakin jalkojen liikkeiden perusteella…
Valmennus varmasti tietää, mutta onneksi myös fanit tietävät. Olisi kaksi hyvää veskaria ja Heljangon taso heittelehtii edelleen, vaikka eilisen perusteella onkin aivan turhaa häntä syyttää, kun yksikään maali ei Heljangon piikkiin mennyt. Jäätävän esityksen jälkeen Bieliä vastaan oli oikein, että hän pelaa ekan pelin.
Sen sijaan valmennus ei taaskaan pistä maalivahteja kilpailemaan, joka taas on huonompi juttu se. Noh, onneksi se ei yllätä ainakaan allekirjoittanutta. Olisi ollut hyvät kilpailupalikat kasassa, harmi vaan, että niitä ei ole halua käyttää. Eikä ole eka kerta.
Juurikin näin - ja siltä osin voi olla terve uudistumisen paikka Rautakorvella. Maalivahtien keskinäinen kilpailu on todella hyvä asia. Ymmärrän, että esimerkiksi tammikuun jälkeen on mielekästä lukita tilanne selkeäksi, mutta syyskaudella ei ole mitään järkeä lukita tuota tilannetta.
Turha tässä on vielä alkaa johtopäätöksiä tekemään. Tämä on vasta peli nro 2. Ja sen tietää kaikki että jos joka kolmas menee sisään niin ei siinä ykkösen viitta kauaa ole harteilla.
Uskoo kuka tahtoo ja mitä tahtoo. Olen kertonut jo avausviestissä, kuinka tuo homma tulee menemään ja tavallaan olen laittanut jo rahat pankkiin. Nyt vaan levitteleven käsiä ja nautin, kun porukka kieriskelee asian ympärillä
Luulen että Gartheig ei kovin kauaa kattele jos kokoajan mennään Heljangolla, kyllä välillä vois vaitaakki että tuntuma ja pelihuumori säilyy. Eihä sitä jaksa reenatakkaa jos ei ollenkaa pelaan pääse. Varmaan on kaverilla ottajia.
Onhan tässä selkeitä viitteitä siitä että Heljanko on ykkönen ja Garteig haastaa. Toisaalta kyseessä on kauden avaus kotiotteluiden osalta, joten olisihan se hieman erikoinen paikka laittaa “haastaja” maaliin? Garteig ei kuitenkaan ole osoittanut olevansa yksiselitteisesti Heljankoa parempi, ainakaan vielä.
Historiaa kun muistelee, niin eikös Juha Metsola onnistunut aikoinaan syrjäyttämään lähtökohtaisen ykkösmaalivahdin Pekka Tuokkolan? Toista vastaavaa pitää varmaan hakea niinkin kaukaa kuin vuodesta 2003, jossa Lehto kiilasi playoffeissa Kuivalaisen ohi.
No alottihan Kärpät Annusella kauden, joka on lähtökohtaisesti haastaja Rybariin verrattessa, toki Oulussa nämä melko tasan silti yleensä vedetään. Tänää on sitten Rybarin vuoro.
Onnistui. Ja siinäkin mentiin äärimmäisyydestä toiseen; kun Tuokkola joutui sivuun, hän ei päässyt enää kertaakaan maalille tuon jälkeen Paitsi ns. jäähyväisottelussaan
Niin, avauspeli pelattiin Hämeenlinnassa ja tänään askissa on Rybar. En tosin osaa arvioida näiden maalivahtien voimasuhteita, kun en tunne kumpaakaan.
Syy miksi Atte pelaa back to back on se, että Tuohimaalla oli niin rikkonainen harjoituskausi nilkkaleikkauksen jäljiltä, ettei pelannut yhdessäkään harjoitusottelussa, ja on vastikään palannut joukkueharjoituksiin
Mutta olisi mielenkiintoista nähdä Garteig tolppien välissä, ja kaksi tasaista veskaria kilpailemassa Tapparan ykköstorjujan paikasta